wryta Napisano 28 Lipca 2016 Napisano 28 Lipca 2016 Witam, Na imię mam Michał i jeżdżę na szosie od jakichś 4 lat ;-) Zabudowałem sobie fajny rower na ramie cr-mo i komponentach 105 z lat 90-tych. Jak pewnie każdy, chciałbym jeździć szybciej, dalej i dłużej. Szukam opinii kogoś, kto przesiadł się z dość ciężkiego roweru na coś lżejszego np. ze stali na aluminiową ramę z widelcem carbonowym albo full carbon. Mój rower waży ok 13 kg, więc nie jest tragicznie, ale mógłby ważyć np. 9 kg i mniej. Zastanawiam się, jaki wpływ na osiągane wyniki ma odchudzenie roweru o takie 4 kg. Czy znajdzie się ktoś, kto przechodził podobną drogę? Mam na myśli przesiadkę na lżejszy rower i odczuwalny wzrost mocy. Drugi wątek, nad którym się głowię - mając 80 kg przy 170 cm wzrostu powinienem zrzucić z siebie przynajmniej 5 jak i nie 10 kg. Niestety mimo regularnej jazdy nie jest to łatwe. Może ktoś wypowiedziałby się również w tej kwestii tzn. jak zmniejszenie wagi kolarza ma się do osiąganych wyników. Zawsze taniej schudnąć niż odchudzać rower :-D Pozdrawiam Wryta
Gość Napisano 28 Lipca 2016 Napisano 28 Lipca 2016 13 kg to jest średniawy wynik nawet na MTB. Triban 520 z Decathlonu który kosztuje 2200 zł waży niecałe 10kg.
wryta Napisano 28 Lipca 2016 Autor Napisano 28 Lipca 2016 Wiem, ale zastanawiam się jaki przyrost prędkości zaobserwuję mając rower lżejszy o te 3-4 kg? I czy warto rezygnować z fajnej ramy i wydawać kasę.
shiler Napisano 28 Lipca 2016 Napisano 28 Lipca 2016 Łatwo to sprawdzić. Wystarczy że przejedziesz trasę obecnym rowerem, a drugi raz przejedziesz rowerem obciążonym dodatkowo tymi 4 kg :-)
tobo Napisano 28 Lipca 2016 Napisano 28 Lipca 2016 Ja przechodziłem takie etapy wtajemniczenia. 19 kg - 18 - 16- 14,5 - 12.2 - 10.4 - 9.7 Różnica w przyspieszeniu kolosalna, w zakwaszeniu mięśni i bólach krzyża - również Szosa - zbiłem masę fabryczną roweru 8.4 do 7 kilogramów. Różnice odczuwalne na granicy błędu.
iras67 Napisano 30 Lipca 2016 Napisano 30 Lipca 2016 Mój rower waży ok 13 kg, więc nie jest tragicznie, ale mógłby ważyć np. 9 kg i mniej. Zastanawiam się, jaki wpływ na osiągane wyniki ma odchudzenie roweru o takie 4 kg. Chcesz go odchudzać czy kupić obecny "lekki" rower? Ja mam/miałem kilka stalowych szosówek z tamtych czasów które po wymianie kół i masy rotującej z nimi na lżejsze i sztywniejsze robiły się odczuwalnie szybsze- jednak nie jest to tanie i proste . Sens takiego liftingu widzę tylko wtedy jeśli rama jest sztywna z wysokiej jakości rur i jest niezbyt mocno spracowana- co niestety nie zawsze jest dla wszystkich możliwe do sprawdzenia. 13kg to raczej rower który jest cały do wymiany na nowszy. ps.Ostatnio wymieniłem znajomemu w 9kg;-) Huraganie Rometa "ciężkie" koła na obręczach Alexrims(32 szprychy) na używane krótko Bontragery RL i rower zmienił się nie do poznania...a to różnica niewielka na masie ogólnej roweru...
ishi Napisano 30 Lipca 2016 Napisano 30 Lipca 2016 Bo jak chodzić z wagą to najlepiej zacząć od kół. Tam różnice są najbardziej odczuwalne.
wryta Napisano 3 Sierpnia 2016 Autor Napisano 3 Sierpnia 2016 Dzięki za pomoc i podpowiedzi. Moje koła ważą 1500/2000g z oponami i kasetą. Czy to dużo wg Was? Moderatorom dziękuję za ostrzeżenie, nie rozumiem jaki sens ma dodawanie przedrostka [szosa] do ogólnego tematu w dziale 'forum szosowe'. pozdrawiam Michał
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.