Skocz do zawartości

[kierownica] chce "jechać swoją drogą"


Wawrus

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zmieniłem amora 120mm na sztywny widelec.Mam ramę Accent m003(geometria pod sztywny widelec 367mm)

 

Teraz mam zupełnie inna geometrię(taką jaka powinna być)

Dziwi mnie tylko dziwne zjawisko braku pełnej kontroli nad kierownicą.Kiedy jade rowerem, kierownicą lekko rzuca na boki jakby bike sam chciał skręcać.

Co to może być?Czy to tylko dziwne uczucie towarzyszące zmianie geometrii?

Napisano

Rama jest przystosowana do SZTYWNEGO WIDELCA a nie do amortyzatora.

Zmieniłem amortyzator na widelec w trosce o ramę :angry2:

Kiedy kupowałem amora 120mm to mi sprzedawca mi powiedział, że może rzucać - ale niczego takiego nie odczułem.A teraz(kiedy mam sztywniaka) powinno być wszystko w porządku, tak jak przed założeniem amora

Napisano

rama pewnie jest przystosowana do amora ale nie o takim skoku - 120 mm !! do tego accenta to góra 80-90 mm :angry2: a zmieniłeś na sztywniaka to rower sie zrobił nerwowy a jestes niezprzywyczajony to i dziwnie Ci sie jezdzi

Napisano

Przyzwyczaisz się. Do szkoły dojeżdżam na sztywniaku (rama też przystosowana do sztywnego) i przez pierwsze dni po wakacjach mam podobne wrażenie :) Jak jeździłem nim codziennie to jakoś tego nie zauważałem :)

Napisano

Nie rozumiecie chłopaki.

 

Rama jest przystosowana do WIDELCA SZTYWNEGO.A dokładnie 367mm(nie ma tak niskich amorów-wiec pod sztywniaka)

 

1vg3.th.jpg

 

 

Czytaj tak

Amor - NIE

Sztywniak - TAK

 

Dlatego mnie ta sytuacja dziwi

Napisano

Według mnie to po prostu przyzwyczaiłeś się do wcześniejszej geometrii i teraz jeździ Ci się "dziko" myślę, że się przyzwyczaisz po jakimś czasie, a skoro rama została przystosowana do widelca sztywnego to tak już musi być. Pojeździj trochę i mam nadzieję że się zaaklimatyzujesz ;)

Pozdrawiam!

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

a co najlepsze i w jedna i druga strone zmiana moze powodowac rzucanie kolem :)

z amorka na sztywny-tak jak tutaj pewnie wyostrzylo ci o jakies 6-7 stopni kat glowki co powoduje duza latwoskretnosc i nerwowosc prowadzenia-jzu zmiana o stopien to sporo dwa czuc zawsze a tutaj bylo duuuzo wiecej

a przy zmianie ze sztywnego na amorka wystepuje zjawisko niedociazenia przedniego kola-jak tutaj 120 to za duzo do tej ramy i byla choperem zapewne w zwiazku z czym przy jezdzie po plaskim i zakrecanie latwiej o podciecie przedniego kola

Napisano

Troska o ramę to jeden z mniejszych powodów.Zrobiłem to głównie dlatego że mi amor zaczą się sypać.Nie stać mnie na zakup nowego więc wstawiłem sztywniaka.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...