bender999 Napisano 28 Lipca 2016 Napisano 28 Lipca 2016 Robiłem już ok 50 zestawów kół bezdętkowych. Jedne uszczelniały się lepiej inne gorzej ale przeważnie się udawało. Właśnie przeważnie....czasem trafi się taki rodzynek co nie chce wskoczyć na rant. Jak sobie radzicie wtedy? Macie na to jakieś patenty? Ogólnie rozchodzi się o wygenerowanie dużęgo chwilowego ciśnienia coby oponka ładnie wskoczyła. Zastanawie mnie zastosowanie takiej metody...
vpablov Napisano 28 Lipca 2016 Napisano 28 Lipca 2016 załóż dętkę na noc , opona się ułoży i dużo łatwiej uszczelnić taki zestaw. Ta metoda stosowana jest często w warunkach polowych(sam. terenowe...) uwierz mi nie chcesz sprawdzać, czy zwykła opona rowerowa to wytrzyma.
bender999 Napisano 28 Lipca 2016 Autor Napisano 28 Lipca 2016 Właśnie metoda z dętką też nie pomaga. Układałem też jeden rant opony w obręczy a mimo to nie udało się uszczelnić tego. Jak znajdę chwilę wolnego czasu to spróbuję z łatwopalnym gazem starą oponą i starą obręczą.... tylko że może dam nieco mniej ów gazu.... Może ktoś ma jeszcze jakieś ciekawe patenty?
dawid Napisano 28 Lipca 2016 Napisano 28 Lipca 2016 oponę rowerową da radę tak uszczelnić jak na filmie. Sam zaciekawiony tą metodą użyłem dezodorantu + zapalniczki i opona wskoczyła
MartinH Napisano 28 Lipca 2016 Napisano 28 Lipca 2016 A może po prostu trzeba wykręcić wentyl, pojechać na stację benzynową i użyć kompresora? Miałem tak z Barzo, kilka sekund i opona wskoczyła na rant
dawid Napisano 28 Lipca 2016 Napisano 28 Lipca 2016 Konkretnie to trzeba by wykrecic rdzen wentyla, bo jeszcze ktos bedzie w otwor w obreczy dmuchac powietrzem
bender999 Napisano 29 Lipca 2016 Autor Napisano 29 Lipca 2016 Oczywiście rdzeń wykręcany. Na stacji kompresory dają mniej więcej miarowe ciśnienie a tu potrzeba właśnie strzału wysokiego ciśnienia. Ale coraz bardziej kusi mnie metoda gaz-ogień
ArtGD Napisano 31 Lipca 2016 Napisano 31 Lipca 2016 Właśnie metoda z dętką też nie pomaga. Układałem też jeden rant opony w obręczy a mimo to nie udało się uszczelnić tego. Jak znajdę chwilę wolnego czasu to spróbuję z łatwopalnym gazem starą oponą i starą obręczą.... tylko że może dam nieco mniej ów gazu.... Może ktoś ma jeszcze jakieś ciekawe patenty? A próbowałeś ułożyć drugi rant za pomocą dętki i wtedy uszczelnić? Ja mam asymetryczne obręcze i dziury na nyple są trochę przesunięte w kierunku jednej z krawędzi. Dętką muszę ułożyć oponę na krawędzi obręczy przy której dziury na nyple są bliżej.
Kolmark Napisano 1 Sierpnia 2016 Napisano 1 Sierpnia 2016 Może tam wcale rantu nie ma, więc nie ma na co wskoczyć? Co to za obręcz?
jgrabowski Napisano 2 Sierpnia 2016 Napisano 2 Sierpnia 2016 Kompresor z butelki po coli + spryskanie boków płynem do mycia naczyń rozrobionym wodą. Działa 100/100.
bender999 Napisano 7 Września 2016 Autor Napisano 7 Września 2016 Kompresor z butelki po coli + spryskanie boków płynem do mycia naczyń rozrobionym wodą. Działa 100/100. Mam kompresor do 8bar, czy w ów butelce jesteś w stanie wykrzesać większe ciśnienie? Jeśli tak to jakie?
vdcmike Napisano 7 Września 2016 Napisano 7 Września 2016 Osobiście nie znam (jeszcze) patentu z butelką ale sam zauważyłeś, że nie chodzi o ciśnienie tylko o jeden strzał dużą dawką.
phoe Napisano 7 Września 2016 Napisano 7 Września 2016 I co kompresor gdy masz z 1 strony wbita na rant nie potrafi 2-giej strony wbić? Mydliny lub jakiś preparat używasz do tego? Ułóż oponę na płasko, tak żeby niewbita strona była w dół - grawitacja trochę pomoże, stronę gdzie masz wentyl warto dopchać ręką do obręczy.
bender999 Napisano 7 Września 2016 Autor Napisano 7 Września 2016 Temat totalnie na świeżo: Opona Race King Pro obręcz AlexRims Evo i jedna wskakuje "bez problemu" (po ułożeniu jednego rantu za pomocą dętki) a druga nie chce za nic w świecie wskoczyć. Oczywiście mydliny, dociskanie, modły itp wykonane Zostawiam na noc z dętką czasem to pomagało...
jgrabowski Napisano 7 Września 2016 Napisano 7 Września 2016 Mam kompresor do 8bar, czy w ów butelce jesteś w stanie wykrzesać większe ciśnienie? Jeśli tak to jakie? Butelka oklejona mocną taśmą spokojnie bierze 85psi i przy takim ciśnieniu opona wchodzi jak złoto. Tak jak zauważył kolega wyżej, liczy się pojemność strzału a nie tylko ciśnienie. Woda z płynem bardzo pomaga we wślizgiwaniu w rant.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.