Consigox Napisano 28 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 Witam, wczoraj zakupiłem komplet hamulców BL M396 / BR M395 (nowe zalane odpowietrzone). Komplet założyłem, hamulec tylny hamuje pięknie ale przedni? Na przednim mogę spokojnie po naciśnięciu klamki na max jechać dobre 20m. Dlaczego tak jest? Dodam tylko że przodu tarcza jest nowa Joytech'a a tył używana wcześniej przez hamulec mechaniczny i jest już taka powiedzmy przysmolona. Czy tarcza musi się dotrzeć czy to wina złego montażu lub złego odpowietrzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 28 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 Odtłuść tarczę, bo może ją zapaskudziłeś czymś przy montażu? Nowa tarcza XT na nowych żywicznych klockach u mnie piszczała okrutnie, nawet pomimo dobrego odtłuszczenia. Po kilku km pisk ustał i hamuje bardzo dobrze. Nie mniej, nawet przy pisku siła hamowania była bardzo mocna. Dobrze wyregulowana przednia tarcza powinna raczej stawiać rower dęba. Jaka wielkość tarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 28 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 Każdy hamulec Shimano powinien stawiać na kole. Przejedz czystymi palcami po tarczy , jak zostaną tłuste to masz odpowiedź. Klocki potrzebują trochę czasu na dotarcie , ale pewnie masz organiczne a one od początku powinny stawiać na kole. Niektóre hamulce nawet w pudełku bywają zeszczane , także warto to sprawdzić. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Consigox Napisano 28 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 Wielkość standardowa 160, dobrze już biorę się za odtluszczanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 28 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 Jeśli masz zatłuszczone klocki to to nic nie da. Jedynie metaliki i spieki odratujesz , pół metal i organik na śmietnik , ale i tak przed założeniem nowych trzeba odtłuścić tarcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 Bez przesady, jesli pobrudzily sie od tarczy wystarczy zdjac przetrzec papierem, lub nawet zetrzeć wierzchnia warstwę o kostkę brukową czy chodnik. złożyć i będzie działać. Czujesz opor na klamce czy wpada w gripa ? 20metrow na wcisnietej na maxa klamce.... to tam chyba trzeba olejem podlewac w trakcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Consigox Napisano 28 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 (edytowane) Tarcza nie była i nie jest tłusta Nwm co może być powodem Opór na klamce jest Edytowane 28 Lipca 2016 przez Consigox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 28 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 Klocki nie mają mokrych pleców? Okładzina czysta ? Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Consigox Napisano 28 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 (edytowane) Po umyciu wodą na myjni tarczy i jeździe ostrej która wymagała hamowania przednim dotarlem je hamują lepiej o wiele, tylko jest podczas hamowania dźwięk tak jakby wystająca część ziperka ocierala o szprychy. Ale problem w tym że ziperki mam skrócone tak że nie ma ch... żeby ocieralo a dźwięk ewidentnie w okolicach hamulca. Wężyki też odpadają nie robiła tego dźwięku. Dotralem je tylko jest taki dźwięk jakby ziperek o szprychy ocieral ale problem w tym że nie ma siły aby jakiś tarł. Przy małej prędkości tego dźwięku nie ma ale przy większej już występuje. Wężyki tego dźwięku nie robią, ewidentnie z przodu przy hamulcu dźwięk występuje Edytowane 28 Lipca 2016 przez Consigox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 A co to sa ziperki? Wezyki? Zgaduje ze to przewody hamulcowe przylapane opaskami zaciskowymi tzw trytytkami...tak ? Jakies ciekawe rzeczy piszesz... Wyjmowales klocki? Tak jak tu radzili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Consigox Napisano 28 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 (edytowane) *Tak to są trytyki/ziperkki** Robiłem rzeczy jakie mi tu radzili*** ten dziwny dźwięk był taki bo może tarcza była po prostu bardzo gorąca i klocki też, posiedziałem z rowerem 30 min wszystko ostygło i jest już ok.Hamulce jak i tarcza musiały przejść swój pierwszy szlif po prostu. Dziękuję wszystkim za pomoc Edytowane 28 Lipca 2016 przez Consigox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 28 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 (edytowane) Po umyciu wodą na myjni tarczy i Mam nadzieje że nie myłeś tarczy hamulcowej myjką ciśnieniową. Jeśli to zrobiłeś to lepiej rozbierz piastę.. Edytowane 28 Lipca 2016 przez Marcin9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Consigox Napisano 28 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 Nie no samej tarczy nie myłem specjalnie, tylko ogólnie spłukałem rower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 28 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 Chyba nie zrozumiałeś o co chodzi... Roweru nie wolno myć myjką ciśnieniową. Lepiej zrób serwis piast i sterów bo później może już być za późno na serwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Consigox Napisano 28 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 duże błoto czasem trzeba spłukać nie martw się raz na miesiąc czasem 2 razy je serwisuje tylko po wymianie ramy, KROSS przekręcił mi gwint w sterach i mi lekko chodzą, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 (edytowane) Chyba nie zrozumiałeś o co chodzi... Roweru nie wolno myć myjką ciśnieniową. Tak trzeba wacikiem takim kosmetycznym na patyczku.... bez jaj, to nie jest elektronika, tylko kilka prostych mechanicznych czesci. Wszystkje moje rowery traktuje myjka od lat, tylko z glowa, nie psickam w suport natarczywie, nie psikam w piasty ani w otwory w ramie. Używam tylko wody. Jak do tej pory ni razu nie wymieniłem ani sterów ani piasty i nawet suporty HT2 (mam je we wszystkich rowerach) sie trzymają. Aktualnie robię 1tys miesięcznie, zeby nie bylo iż tylko myje i czekam az zardzewieje. Moze mam jakas dziwna wode ? Dodam iz Nawet jak mialem M395 mylem je na myjce i wytrzymały 3 sezony, pewnie jezdzilyby dluzej, ... ale je sprzedałem ... I dalej myje na myjce wszystkie rowery z tarczami jak i Vbrejkiem. Edyta: raz padł bebenek w RH66 .. ale mial przelot z 6tys km i nikgdy nie byl rozbierany podejrzewam ze to nie od wody. Moze jakbym mial Di2 to bym sie zastanowil czy nie omijac przerzutek....;-) Edytowane 29 Lipca 2016 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 Witam, Jako, że te same hamulce i problem to podpinam się. Po paru zjazdach przedni hamulec a raczej klamkę można "przydusić" do samych gripów ale hamują, po paru minutach jazdy znów jest dobrze i hamulce łapią już po lekko naciśniętej klamce. O co chodzi? Same się chyba nie odpowietrzają. Może coś z tłoczkami? Wiem, że to zwykłe marketowe hample ale jako, że są nowe chce je zajechać na śmierć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 Po paru zjazdach przedni hamulec a raczej klamkę można "przydusić" do samych gripów ale hamują, po paru minutach jazdy znów jest dobrze i hamulce łapią już po lekko naciśniętej klamce. O co chodzi? To się nazywa przegrzanie hamulca. Wiem, że to zwykłe marketowe hample ale jako, że są nowe chce je zajechać na śmierć Nie są marketowe , ale robione raczej kiepsko. Po co je zajeżdżać? Jak się zeszczają to możesz sobie wymienić uszczelki i już więcej nie puszczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 Tyle się naczytałem tu, że chciałem wymienić na lepsze ale nie wiem w sumie czy warto? Jak piszecie, że nawet XTR to już tandeta to nie wiem. Chciałem, kupić same zaciski ale czy to dużo pomoże? może wymienić całość po czasie na inną firmę? Nie ukrywam, że nie chce szaleć bo jest to rower na 2 lata i potem kupuje już ten wymarzony więc same zaciski coś dadzą czy szkoda kasy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 Jak nie będziesz zimą jeździł to te zaciski Ci powinny te 2 lata wytrzymać. Jak się zeszczaja to możesz mi je wysłać Avid lepszy od shimano nie jest , hayes i tektro nie są chyba zbyt mocne , więc jak jesteś ciężki to średnio , ale nie szczaja. Jest jeszcze hope i magura, dobre i drogie. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 mam 175 i ważę 67 km więc jestem dobry dżokejem;) Jak bym zmieniał zaciski to dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 (edytowane) mam 175 i ważę 67 km To chyba coś masz nie tak ze sposobem hamowania. Przy 67 kg raczej ciężko przegrzać hamulec. Ja co prawda mam okolice 60 , ale nie raz o tarcze szło się poparzyć przy dotknięciu poniżej sekundy , a hamulec działał dobrze. Miałem kiedyś objaw mięknącej klamki. Tyle , że jak rower przechyliłem tak aby płyn spływał w stronę przewodu to skok był krótki , a jak stał na płasko to skok się wydłużał. W zbiorniczku było za mało , ale jak u Ciebie jest cały czas twarda na płaskim to raczej nie to. Edytowane 30 Lipca 2016 przez Ychu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Charvel Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 Tyle się naczytałem tu, że chciałem wymienić na lepsze ale nie wiem w sumie czy warto? Jak piszecie, że nawet XTR to już tandeta to nie wiem. Chciałem, kupić same zaciski ale czy to dużo pomoże? może wymienić całość po czasie na inną firmę? Nie ukrywam, że nie chce szaleć bo jest to rower na 2 lata i potem kupuje już ten wymarzony więc same zaciski coś dadzą czy szkoda kasy? XTR tandeta? Ciekawe Mam deorki - 615 i pracują wyśmienicie. Można śmiało powiedzieć, że tarczówki shimano od 6xx w górę pracują bardzo przyzwoicie przez okrągły rok. Kilku serwisantów tutaj może Ci powiedzieć co robią tanie tarczówki shimano przy ujemnych temperaturach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 Może wymienię hamulce ale same zaciski wystarczy czy od razu cały komplet trzeba? O XTR czytałem w dziale mania lekkości, że po zakupie już był problem i zostały oddane ale oglądałem też filmik gdzie opinia o hamulcach xt i xtr była taka, że to już nie hamulce bo zatrzymały by nawet pociąg. Jak pisałem wyżej nie chce inwestować na razie ale na same zaciski mogę się zdecydować tylko czy jest sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 (edytowane) Mam deorki - 615 i pracują wyśmienicie. Można śmiało powiedzieć, że tarczówki shimano od 6xx w górę pracują bardzo przyzwoicie przez okrągły rok. Z nowymi tak kolorowo nie jest. Stare roczniki ujdą. 675 ma inną końcówkę , niby można zmienić w obecnym przewodzie , ale trzeba ją dostać. Zmiana przewodu + zacisku robi się mało opłacalna. http://www.forumrowerowe.org/topic/205714-koncern-shimano-what-youre-doin-shimano-shtaaaap/ Edytowane 30 Lipca 2016 przez Ychu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.