Skocz do zawartości

[Ciśnienie] Jak szybko schodzi w szosie?


musta

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Mam pytanie o wasze doświadczenia.

Mam od dwu miesięcy szosówkę. Koła pompuje na 7,5 BAR.

I bardzo krótko mi to trzyma. Musze dopompowywać co około dwa trzy dni bo schodzi do 5,5 BAR.

To już przetestowane na czterech różnych dętkach, poprzednie były łatane i myślałem że to może to. Używałem dętek raczej dobrych producentów Schwalbe i Continetal dostosowanych do mojej opony 700x25C. Pompuje powietrzem, pompką dwuręczną lub kompresorem.

 

Czy ja coś źle robię? Czy też szosa tak ma? Czy mam złe dętki?

Zacząłem się zastanawiać czy to nie jest problem z maszynkami presta. Może są niedokręcone w tulejce, może je luzuje przy zakładaniu przejściówki do kompresora?

 

 

musta

Napisano

Weź pod uwagę, że jak pompujesz do 7,5 barów, a potem odłączasz zawór pompki to ciśnienie może się zmniejszyć. U mnie testowałem to przy pompowaniu 7 barów, i podłączeniu pompki ponownie mam już lekko ponad 6

 

 

 

Napisano

Dla mnie najlepsze dętki to Cyt te 100 gramowe. W Conti łamie sie szybko zaworek (wystarczy jedno przekrzywienie i pęka), który w Cyt można kilkukrotnie prostować. Na Cyt trzyma mi 5 dni ciśnienie w okolicy 6-7bar przy startowym 7,5 bara.

Napisano

Próbowałem różnych dętek i mi też szybko ubywa powietrza. Dużo zależy od temperatury i tego czy rower stoi na słońcu. Parkując rower w pomieszczeniach schodzi mi ok 1bar na tydzień. Jak rower dużo stoi na słońcu, to schodzi nawet 2 bary tygodniowo. Zimą w zasadzie prawie nie dopompowuję, może raz na miesiąc.

Napisano

Hej

Mam dokładnie to samo. Pompuję do około 7,5, po 2-3 dniach mam gdzieś 6.

Dętki jakie popadnie, nie ma różnicy, z każdej schodzi ;)

Myślę, że po prostu zaworki Presty nie wytrzymują takiego ciśnienia, zresztą nawet wczoraj w jednym sklepie rowerowym na to narzekałam i gość powiedział mi to samo.

W góralu mam też presty (ciśnienie najczęściej około 3) i tam w ogóle nie dopompowuję, no... może raz na kilka miesięcy.

 

@Turysta polecam na uciekanie powietrza przejściówkę nakręcaną i zwykłą pompkę (do wentyli samochodowych). Zdejmujesz pompkę z przejściówki (nie ucieka) a potem odkręcasz przejściówkę (też nie ucieka).

Pozdr. Marta

Napisano

Zawsze można wbić te 0,5 bara więcej,nie kombinować z przejściówkami i mieć tą rezerwę  :thumbsup:

@musta chyba to nie zajmuje aż tak dużo, żeby przed każdą jazdą sprawdzić sobie ciśnienie w oponkach :thumbsup:

Napisano

Ja sprawdzam ciśnienie przed każdym wyjazdem i średnio jest 1, 5 bara mniej po dwóch dniach od jazdy

 

Wysłane z mojego HUAWEI RIO-L01 przy użyciu Tapatalka

Napisano

To tez zależy jak i czym pompujecie. Z presty tez nie ucieka i nie trzeba pompowac z gorka. Zaworek otwiera sie jak cisnienie w wezyku bedzie wieksze od tego w detce/oponie. I analogicznie, zamyka sie gdy cisnienie w wezyku spadnie ponizej poziomu tego w detce/oponie (pompki z zaworkami na wezykach).

Co do częstotliwości pompowania, to kazdego dnia, nawet jak jezdze dzien po dniu (lateksowe detki).

Napisano
Nie ma znaczenia czy dętka jest kauczukowa czy lateksowa, bo powietrze nie przez gumę, lecz przez zawór ucieka. 

 

Ciekawi mnie natomiast, czy w tym zakresie ma ktoś doświadczenia z szosowymi bezdętkami? Argumenty są dwa - niższe ciśnienie (im niższe ciśnienie, tym wolniej uchodzi z opony) i teoretycznie lepsza jakość zaworków. 

Napisano

Naprawdę tak trudno googlnąć i sprawdzić zanim coś sie napisze?

Czyli muszę mieć kilkukrotnie gorsze zaworki przy lateksowych dętkach, sądząc po szybkości z jaką powietrze z nich schodzi....

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...