Skocz do zawartości

[zakup]przełaj gravel do 4k lub 5k


LeeSin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam przeglądałem ostatnio fora i w zasadzie szosa mi się odwidziała, chcę mieć pewniejszy rower. Mniej agresywną geometrię oraz grubsze opono co wjadę sobie w las a na asfalcie gumy nigdy nie złapie.

Typ1  Podobał mi się CAADX chciałbym trafić taki rower na 105 minimum
Typ2 Fuji Cross 1.5 ładny kolor i w sumie taniej niż Caad
Typ3 Merida Cyclocross 300 lub 500

 

Widziałem jeszcze rower mniej "znanych marek"Superior,Stevens,Guerciotti,PlanetX.

 

Co mnie denerwuje w przełajach to wszechobecne tarcze, które nie są mi potrzebne a podnoszą wagę roweru.W zasadzie preferowałbym nawet zwykłe szosowe hamulce jak by się tylko dało. Do tego za analogiczny osprzęt/technologię płaci się więcej niż w szosie.

 

Pomyślałem też o używkach, mógłbym mieć nawet karbon wtedy.

 

http://allegro.pl/legendarny-rower-guerciotti-libra-cross-karbon-i6365269079.html?reco_id=b8cb0367-542e-11e6-85df-56847afe9799&ars_rule_id=201#thumb/4

 

Znalazłem takie coś, wymieniłbym osprzęt. Tylko nic nie ma o tym modelu, trochę wygórowana cena i opis mało przekonywujący. Te 300km to nie wydaje mi się bo rower chyba dość stara jak na prawie nówkę.

http://allegro.pl/przelajowy-pearson-2016-full-carbon-sh105-11s-60-i6354468973.html

Lub takie coś

http://allegro.pl/stevens-carbon-team-cyclocross-rama-56-j-nowy-i6348737581.html  
chyba też się da taniej.

http://allegro.pl/jak-nowy-stevens-namura-shimano-105-roz-56cm-22c-i6360914910.html#thumb/4

http://allegro.pl/nowy-przelaj-guerciotti-lyra-carbon-ital-gwarancja-i6305016294.html

http://allegro.pl/przelajowy-intersens-54cm-shimano-105-cyclo-cross-i6368885738.html
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te rowery, które podałeś to typowe przełajówki, czyli ciągle wyścigowa geometria. Szukaj rowerów takich jak np. dosyć popularny giant anyroad, juz każdy większy producent ma rower tego typu w ofercie. Hamulce tarczowe nie są niezbędne, ale ich zalety docenisz w mokrych/błotnistych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to określ czego szukasz. Bo mniej agresywna geometria i szersze opony to właśnie gravel więc wszystkie przełaje Ci odpadają. 

 

 

Tzn mi się wydaje (tylko wydaje) że CX mają geometrię mniej agresywną niż szosa typu merida reacto. Generalnie bedę starał się mierzyć każdy rower i oceniać czy jest wygodny czy nie. Generalnie najbardziej podchodzi mi  szosa endurace. Tutaj dochodzi też kwestia  że szersza/grubsza opona będzie pewniejsza, mniejsza szansa na defekt racja?. Pasował mi stevens izoard 56 przykładowo lub Cube attain 56. Nie wiem czy one są endurance ale pasowały. Mierzyłem też Cube Cross Race 56 i też było ok. Tutaj bardziej chodzi mi w tych rowerach o aspekty ekonomiczne. Bo powiedzmy Caad jest droższy od Fuji ale w sumie technologia i osprzęt wydają się być takie same.Wiem  też że napis Giant albo Spec kosztuje więcej niż kellys. Podobają mi się rowery Guerciotti, chciałbym trochę opinii o nich usłyszeć. Ładne malowania można wyrwać nówki z karbony w rozsądnej cenie. Tutaj znów niektórzy powiedzą że lepiej dobre alu niż słaby carbon. Tylko ja amator nie wiem co to jest słaby karbon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn mi się wydaje (tylko wydaje) że CX mają geometrię mniej agresywną niż szosa typu merida reacto. Generalnie bedę starał się mierzyć każdy rower i oceniać czy jest wygodny czy nie. Generalnie najbardziej podchodzi mi szosa endurace. Tutaj dochodzi też kwestia że szersza/grubsza opona będzie pewniejsza, mniejsza szansa na defekt racja?

 

Racja, do przelaja mozesz wsadzic np 700x40C SmartSama jesli potrzeba, wiec miejsca jest sporo. Na pewno przelajki maja solidniejsze kola niz szosówki (generalnie cale są solidniejsze ), moja np ma kola rodem z MTB. Smigam na oponach 28C lub 32C, jezdze tym po kostkach, DDRach, dziure czasme zaliczę i kolka proste a waze +90kg :P

Wedlug mnie warto miec np Karbonowy widelec (tylko jakis markowy, żeby strachu ne było że peknie) świetnie daje rade. Znacznie podnosi komfort jazdy.

Następny rower jaki kupie będzie full Carbon Cyclocross od Stevensa ;-) Az sie slinie na mysl jak to się musi fajowo tym jeździć... przeskok z Aluminiowych czy stalowych forkow na carbon spowodował iż powiedziałem sobie  WoW jest super... a taki FullCarbon musi byc WoW w potędze ;-)

 

Co do tych rowerów ktore podales...ten Namur to jakas cena kosmos, pewnie jeszcze bez papierów, a to podstawowy model Cyclocrossa od Stevensa. Taniej kupiłem mojego Vapora praktycznie nieuzywanego z papierami ;-))

Carbon TEam jest zacny... ale chyba obręcze ma juz zpiłowane, ja tam wole przelajki na Tarczach :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś miałem zdarzenie drogowe  gdzie przez moje hamulce i głupotę kierowcy mogło się to źle skończyć. Jednak zdecyduję się na rower z tarczówkami, pół kilo mnie nie zbawi a bezpieczeństwo i skuteczność hamowania dużo większa. Nie ścigam się w peletonie z wytyczoną i zabezpieczoną trasą , nie muszę wyglądać super pro :) w sumie z ramy karbonowej też zrezygnuję. Bedę celować w alu z widelcem karbonowym i minimum osprzętem 105 albo rival. Różnicę w kasie przeznaczę na nowe buty kask itp.

Teraz tak, znalazłem CAADX 105 2015 za 5300 jak sądzicie warto?Czy ogarniać coś innego. Czytałem że Canonndale robi najlepsze ramy aluminiowe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz tak, znalazłem CAADX 105 2015

Przymierzałem sie do tych rowerów...nie wiem z czego to wynika ale Caadx wydaje mi sie by straszliwie dlugi, ale jesli zamierzasz sie  przymierzyc przed kupnem to problemu nie bedzie, dobierzesz.

Caadx to fajny rower, jedyne co mi sie nie podoba w nim to:

1. suport PF (ale to teraz mozna powiedziec norma)

2. W 2015 nie dali rady schować linek w ramie

 

Tak czy siak Czarny z napisami bardzo mi sie podobał. Nawet o mały włos go  nie kupiłem...ten FressFit mnie zniechęcił..

 

CO do Hamulców tarczowych, to nie oczekuj niewiadomo jakiej sily hamowania, to mechaniki...porównując je do hydraulików różnice czuć. Za przełaja na hydraulikach trzeba dac troche wiecej, np Vapor z 2015 juz takowe ma, ale kosztuje z 8k. Z drugiej strony przynajmniej u mnie na oponkach 28C dosc latwo zblokowac kolo ze wzgledu na mala powierzchnie styku opona/asfalt czy cokolwiek innego ;-) A jak padnie klamkomanetka z hydraulikiem to nawet nie chce wiedziec ile to kosztuje :P

DObre hamulce obreczowe tez daja rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

DObre hamulce obreczowe tez daja rade.

Jeszcze brakuje żebyś napisał że dobre obręczówki są lepsze od mechaników :P Może nie taki miałeś cel pisząc post ale serio - mechaniki też potrafią być dobre! I niejednokrotnie zostało na forum powiedziane dlaczego.

Jak działają w systemie 0-1 często pomaga wymiana klocków. 

 

A hydraulika w szosie to droga sprawa i trzeba się z tym liczyć (co słusznie zauważyłeś). Więc nie popadajmy w paranoję "dołóż do ... bo warto". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bb7 road na klamkach 6700, tarcze 160mm i szalu nie ma porownujac do vbrejkow z mojego fitnesa na pewno nie sa jakos odczuwalnie duzo lepsze a nawet powiedzialbym ze ot dzialaja podobnie.

Jesli ktos oczekuje niewiadomo czego od tarczowych mechanikow a ma dobre obreczowki, to moze sie zdziwic, bo moim zdaniem moze nie byc lepiej z sila hamowania.

 

No chyba ze bb7 sa takie sobie i mozna kupic coz zdecydowanie lepszego??? Mialem tez jakies mech tarcze shimano 4xx nie pamietam i to dopiero byla padaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przecież nie w tym rzecz, tarczówki w tych rowerach nie są wsadzane po to, żeby zwiększyć siłę hamowania. Tarczówki mechaniczne w porównaniu do obręczówek w normalnych (suchych) warunkach będą działały podobnie, cała magia dzieje się w błocie i wodzie, gdzie obręczówki praktycznie działać przestają. Druga przewaga to fakt, że po długim czasie użytkowania zdecydowanie łatwiej i taniej jest wymienić tarczę hamulcową zamiast obręczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w tym roku też stanołem przed takim wyborem ale mnie jedynie budżet ograniczał więc mam taką radę zastanów sie ile tak naprawdę jesteś wstanie dać za rower i szukaj w takim przedziale cenowym max do 3 modeli potem poczytaj opinie lub spytaj na forum. To powino ci ułatwic wybór przynajmniej w modelach. Ja nabyłem Fuji Cross 1.5 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No chyba ze bb7 sa takie sobie i mozna kupic coz zdecydowanie lepszego???

Zmień klocki, jeśli jeszcze kilku typów nie sprawdziłeś. Też słyszałem że Hayesy MX2 to szajs i owszem, nie są rewelacyjne z racji braku sprężynki trzymającej klocki ale po wypróbowaniu kilku typów klocków okazało się że mogą świetnie hamować. Także nie tylko zacisk jest ważny. Owszem, czasem też mam wrażenie że v-brake są lepsze od MX2/MX4/BB5 ale nigdy bym się nie zamienił - z powodu opisanego przez @@akkwlsk i lenistwa bo obsługa jest według mnie dużo wygodniejsza no i koszty niższe bo klocki spokojnie starczają na sezon, tarcza na kilka a obręcz jest na lata. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co mnie denerwuje w przełajach to wszechobecne tarcze, które nie są mi potrzebne a podnoszą wagę roweru.W zasadzie preferowałbym nawet zwykłe szosowe hamulce jak by się tylko dało. Do tego za analogiczny osprzęt/technologię płaci się więcej niż w szosie.

 

 

 

Tarcze mechaniczne w przełajówkach rzeczywiście hamują niezbyt dobrze. Mam takie właśnie w wymienionym już w tym wątku Giant Anyroad.

Niemniej jednak, jest to rozwiązanie lepsze, właśnie w przełaju.

Jeździsz po różnych drogach i wygiąć obręcz jest jednak łatwo. U mnie już jest lekko scentrowana, ale minimalnie. W serwisie powiedzieli żeby to olać.

Przy zwykłych szczękowych hamulcach miałbyś bicie podczas hamowania, a na tarczach przejedziesz jeszcze tysiące kilometrów, zanim się zajmiesz tą obręczą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spodobał mi się Anyroad, kształt ramy spoko, ale coś drogo za tiagrę wołają :P

 

Jeszcze ogarniałem modele  Superior X-Road tam bardzo fajnie wygląda mostek tak jakby zintegrowany z główka. Mega spasowane to jest i wygląda zadziornie.

 

W sumie niedługo zaczną się pojawiać modele 2017 to może poczekam i złapie coś tanie z wyższej półki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...