Rafiss92 Napisano 27 Lipca 2016 Napisano 27 Lipca 2016 Witam, Codziennie jeżdżę do pracy na trasie 13km w jedną stronę, stosunek nawierzchni to na oko 95% asfalt i 5% ubita droga gruntowa. Od czasu do czasu choć rzadko wybieram się po drogach gruntowych w 50/50 grunt-asfalt. Obecnie jeżdżę na XK 2.2 29" i przed zakupem opon chciałbym poznać opinie użytkowników tychże opon oraz jak zachowują się one na mokrym asfalcie oraz gruncie. Czy ktoś miał może taką przesiadkę? Generalnie XK nie robi mi problemów nigdzie chociaż nie mam porównania bo to mój pierwszy rower tej klasy i stwierdziłem, że po roku jazdy na XK może pora na zmianę [emoji4] Czy są na forum użytkownicy korzystający z obu zestawów opon bądź mieli z nimi doświadczenia? Proszę o opinie. Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka
Rafiss92 Napisano 27 Lipca 2016 Autor Napisano 27 Lipca 2016 Mam na myśli rower MTB KTM Ultra One gwoli ścisłości. Nie jest to najwyższa półka ale na moje potrzeby wystarcza. Mam jednak wątpliwości co do tych opon. Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka
raficz Napisano 8 Września 2016 Napisano 8 Września 2016 Czesc, mam identyczny dylemat - zmieniles w koncu na te cruise contact? Rower jedzie cos lzej na trasie? Jest sens zmieniac? Pozdr.
MikeSkywalker Napisano 8 Września 2016 Napisano 8 Września 2016 Jak jeździsz tylko po szosie albo ubitych drogach gruntowych to ja brałbym jeszcze lżejsze czyli Contact II.
Alsew Napisano 8 Września 2016 Napisano 8 Września 2016 A ja mogę polecić takie. https://www.rowerystylowe.pl/p-7284/continental-town-ride-28-x-1-38-37-622-reflex
Jaca911 Napisano 8 Września 2016 Napisano 8 Września 2016 Jak na asfalt, ubite drogi, lekkie szutry i kamienie to tylko: https://www.rowertour.com/p/18185/kenda-kwest-k193-28-opona-drutowa-czarna Dobrze, tanio, cicho i szybko.
raficz Napisano 8 Września 2016 Napisano 8 Września 2016 Temat rozwazan dot. opon 29' minimum 2.0. Po przesiadce z trekinga na mtb29 na pewno nie zrezygnuje juz z duzego balonu - Cruise akurat wystepuje zarowno 2.0 jak i 2.2. Tylko pytanie czy jest sens zakladac je zamiast smart samow??? Na ss nawet na asfalcie gdzie zazwyczaj jezdze normalnie z trekingami jest ok i bardzo komfortowo a jak trzeba przejechac skrotem to jednak kostka sie przydaje. Jest sens wogole zakladac te cruise widze ze wiele osob je kupuje... ???? Ps. Town Ride jak i kende kwest akurat mam w dwoch innych rowerach crossowych na kolach 28, i zgadzam sie ze super opony. Jedna od drugiej calkiem inna- town ride pewna komfortowa/kwest szybka miekka.
raficz Napisano 11 Września 2016 Napisano 11 Września 2016 Na Schwalbe Hurrican 2,0 nie jeździłem ale sugerując się stroną producenta http://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/hurricane.html opory toczenia mają takie same jak smart samy:/ Ciągle zastanawiam się jak się jeździ względem smart samów na przedmiotowych Continental Cruise Contact 29 x 2.20 lub 2.0??????????????????
Alsew Napisano 11 Września 2016 Napisano 11 Września 2016 Na Schwalbe Hurrican 2,0 nie jeździłem ale sugerując się stroną producenta Hurricane - Schwalbe Professional Bike Tires opory toczenia mają takie same jak smart samy:/ To się nie sugeruj, tylko myśl... Gdyby to była prawda to by znaczyło że w zasadzie nie ma sensu żadna zmiana opon na semi-slick. Continental Cruise Contact 29 x 2.20 lub 2.0 Nie jeździłem i patrząc na wagę nigdy nie będę.
krzysio.k1 Napisano 20 Września 2016 Napisano 20 Września 2016 Zazwyczaj jeżdżę na X-king 29*2.4 i po kilku dojazdach do pracy 20km w jedną stronę 100% asfalt zdecydowałem się na Cruise Contact 2.2 i jestem zadowolony, o wiele lżej i bardziej gładko się jeździ a i look OK jest. Raz wybrałem się z kolegą na lekki teren i omijając kałużę szerokości całej leśnej drogi tam gdzie na X-kingach szedłem jak czołg to na tych oponach zaliczyłem porządną glebę po całości w kałuży się kąpiąc bo wpadłem w poślizg na lekkim błotku. Po za asfaltem tylko suche drogi.
MugenV12 Napisano 29 Września 2016 Napisano 29 Września 2016 Mam te opony w wersji 1.9 i trzeba przyznać, że kenda kwest koło nich nie stała. Jeździłem na nich ostatnio po górskich szutrach. Jest całkiem fajnie a asfalt to już całkiem wygodnie. Jak się nie ścigasz to waga ci nie będzie przeszkadzać.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.