Skocz do zawartości
  • 0

Kross hexagon x3


Gość Marcin

Pytanie

Gość Marcin
Napisano

Witam. Jako ze jestem amatorem i nie bardzo sie znam zwracam sie z prosba moze komus bedzie sie chcialo i cos doradzi. Posiadam rower jak w tytule 2013 rok. I z racji wyeksploatowania moje pytanie jest nastepujace. Co zmienic w nim zeby jeszcze posluzyl ale duzo nie doplacac. Mysle o zmiane przedniej korby na taka z 48zebami.i wymianie tylnej przerzutki. Wszelkie rady mile widziane

13 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Bardzo ciężko jest odpowiedzieć na to pytanie,które samo w sobie jest ogólne. W rowerze możesz wymieniać wiele rzeczy aby jeździł lepiej,pytanie czy ma to sens oraz jak duże koszty poniesiesz z tego tytułu. Sprecyzuj najpierw swój budżet i dopiero wtedy pomożemy,doradzimy.

Gość Marcin
Napisano

Dzieki za zainteresowanie. Fakt troche zbyt ogulnie napisalem. I po zastanowienu stwierdzam ze najbardziej zalezalo by mi na zwiekszeniu szybkosc. W gre wchodzi wymiana korby. Do tego pewnie nowy suport lancuch wolnobieg przerzutka przod. Wstepnie w zaprzyjaznionym sklepie wycenili mi to na okolo 250 zl. Czyli jakosc czesci nie powala.

Napisano

Jeśli z tylu jest wolnobieg,to warto się zastanowić nad zmianą koła z piastą pod kasetę.Wolnobieg ma najmniejszą zębatkę 13 lub 14 zębów,a kaseta 11.Dzięki temu zyskasz na prędkości.Manetek nie ma konieczności wymieniać.po prostu nie obsłużą jednego biegu

Napisano

Moim zdaniem to nie ma za bardzo sensu,ponieważ nawet jeżeli wymienisz koło z piastą pod kasetę,to nie odczujesz na dłuższą metę jakiegoś znacznego wzrostu prędkości,to będzie tylko rozwiązanie czasowe i chwilowe,po kilku miesiącach też Ci się to znudzi,nie widzę sensu w aż tak "głębokich" przeróbkach.

Napisano

A  w jakim budżecie chcesz się zmieścić łącznie z wymianą, zakupem części? Bo w tym przypadku największy sens ma moim zdaniem zmiana koła z piastą pod kasetę, ale to też dodatkowe koszty jeżeli zdecydujesz się na solidny osprzęt. Na pewno tym sposobem zwiększysz prędkość w swoim rowerze.

Napisano

Co za brednie tu piszecie! Co ma ilość zębów do średniej prędkości!? Ewentualnie maksymalnej, ale na 42/13 spkkojnie można przekraczać 50km/h, więc po co więcej? Jeżeli chcesz realnie zwiększyć średnią prędkość to zmień opony. Jeżeli jeździsz głównie po asfalcie to nawet szerokość 1.5 np. coś pokroju Kendy Kwest. A wymianę "poważniejszych" części zostaw w spokoju, bo żeby zrobić z tego roweru coś porządnego na nowych częściach musiałbyś wyłożyć napraqdę grubą kasę.

Napisano
Moim zdaniem to nie ma za bardzo sensu,ponieważ nawet jeżeli wymienisz koło z piastą pod kasetę,to nie odczujesz na dłuższą metę jakiegoś znacznego wzrostu prędkości,to będzie tylko rozwiązanie czasowe i chwilowe,po kilku miesiącach też Ci się to znudzi,nie widzę sensu w aż tak "głębokich" przeróbkach.

2 lub 3 zęby na najmniejszej koronce robi różnicę 

 

 

Co za brednie tu piszecie! Co ma ilość zębów do średniej prędkości!?

Kto mówi o średniej prędkości? 

Napisano

 Ewentualnie maksymalnej, ale na 42/13 spkkojnie można przekraczać 50km/h, więc po co więcej? 

Nie każdy lubi taki młynek.

 

Reasumująć: do zwiększenia prędkości w kierunku wzrostu kosztów:

1) zmienić korbę na 48,  w zależności od pojemności przedniej przerzutki możliwe że także ona do wymiany.

2) zmienić kolo/piaste pod kasetę. Jeżeli wybierzesz kasetę 8s, to wymiana tylnej przerzutki nie będzie potrzebna, tylko manetka. W przypadku 9s zmieniasz i przerzutkę i manetkę.

3) opony na bardzie szosowe

 

Teraz to wszystko policz, dodaj za ile możesz sprzedać hexagona i sprawdź co możesz kupić za taką kwotę.

Napisano

 

 

Kto mówi o średniej prędkości? 
Autor wyrażnie pisze, że chce zwiekszyć szybkość, więc powinno byc oczywiste, że mówi  o sredniej, a nie o dokrecaniu z górki. O korbie 48 zapomnij, nie nadaje się do roweru mtb, nie jest do niego przeznaczona i koniec. Ewnentualnie 44. Jak chcesz jeździć szybciej to zacznij od poprawy kadencji. Przy zbyt niskiej szybciej zużywasz sprzęt, niszczysz kolana i szybciej się męczysz. Niestety większość początkująchy ma takie przeswiadczenie, że "wolę raz zakręcić i pojecać dalej, niz machać cały czas jak głupi". Zmiana wolnobiegu na kasetę ma sens, ale robi się tego po to, żeby szybciej jeździć. Z rzeczy, które mogą faktycznie zwiększyć Twoją prędkość masz do wyboru:

-opony

-zmiana pozycji

-zmiana widelca na sztywny

-wymiana komponentów na lżejsze, ale tu zaczynają się już koszty

Reasumując, to że napęd będzie pozwalał na szybszą jazdę ne podwyższy prędkości, po prostu będzie taka mozliwość, ale nie starczy Ci sił.

Napisano

Moim zdaniem opłacalność jest na dużej granicy i wiąże się ze sporymi kosztami, nie wspominając już o tym czy tych wszystkich napraw lub wymian dokonasz sam czy też oddasz rower do serwisu, gdzie dodatkowo też sobie policzą za taką usługę.

Napisano

Także mogę się z tym zgodzić, chcesz mieć lepszy osprzęt za który mało co dopłacisz,a w praktyce nie jest to realnym do spełnienia. Zmiana na coś "porządnego" klasy premium z osprzętu musi swoje kosztować, więc nie wiem czy w tym przypadku ma to sens.

Napisano

I jak kwestia zmiany osprzętu w rowerze, zdecydowałeś się w końcu na ten zabieg czy jednak nie inwestujesz i szukasz nowego modelu? Teraz będzie to o tyle łatwiejsze, że w styczniu można wybrać coś w niższej cenie  z racji promocji i wyprzedaży. Daj znać jeżeli podjąłeś już decyzję, czekamy na Twoją odpowiedź.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...