Skocz do zawartości

[trzaski] Cross Spartacus - niechciane dźwieki podczas pedałowania


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, 
to mój pierwszy post. Zaznaczę, że nie jestem zorientowany w tej dziedzinie, mam rower który służy mi do dojeżdżania do pracy - jakieś 15km dziennie.
Rower to Cross Spartacus, prawdopodobnie 2.0. Kupiłem go rok temu. Od pewnego czasu zaczęła mnie irytować pewna kwestia.
Gdy z rana jadę do pracy, po 2-3 kilometrach zaczyna się jargotanie w okolicach pedałów/suportu. Jeśli użyje więcej siły, dzwięki są głośniejsze. Na początku trzaski występowały w momencie kiedy dociskałem prawy pedał. Jest to mocno irytujące. Smarowałem rower, starałem się w pewnym sensie o niego dbać. Nie mam zbyt wielu narzędzi a przede wszystkim wiedzy co to może być i czy da się to na własną rękę naprawić czy konieczny jest serwis. Jeśli wchodzi ta druga opcja, możecie mi powiedzieć jakich kosztów mogę się spodziewać?
PS: Dodam gdy stoję kiedy pedałuje, trzaski może nie do końca, ale ustępują.

Dziękuję. Wysyłam filmik na którym występuje problem.

Napisano

Obstawia wkład suportu, zwykle nie kosztuje wiele, ale do jego wymiany są potrzebne specjalne klucze. Jednak jest to proste, więc serwis nie powinien wiele wziąć.

Napisano

Najpierw wykręć pedały nasmaruj gwinty, mocno przykręć. Jeśli nie pomoże odkręć korby, nawal na kwadrat smaru, mocno dokręć. Jeśli i to nie pomoże to dopiero zająlbym się suportem z tym,że również w pierwszej kolejności bym wykręciłem i skręcił na smar z użyciem dużej siły (w transrowerach suport na sucho wkręcają). Do dwóch ostatnich czynności będziesz potrzebował ściągacza do korb, klucza do suportu i jakiejś drobnozwojnej śruby m8 chyba do jego zablokowania.

Napisano

 

 

Wyciągnij sztyce z siodełkiem, dokręć odrobinę mocniej szybkozamykacz i zapnij ponownie sztyce.
 

To ma być pseudo ironia? Bo nie widzę powiązania
Napisano

Przychodzę tutaj bo mam problem i potrzebuje porady, a poza tym mam do tego prawo - już wiesz po co?
Teraz powiedz mi, po co piszesz posty którymi w żaden sposób nie pomagasz, tylko po +1?

Napisano

Najwyraźniej jesteś tak zadumany w swojej wiedzy, że gdy dostajesz coś na co sam nie wpadłeś to z tego kpisz. Ok, kpij dalej, Twój problem, twoje pykanie/strzelanie - nie moja sprawa. 

 

Napisano

Powiem szczerze, naprawdę nie wiem o co Ci chodzi.
Czarno na białym zaznaczyłem, że:
"Zaznaczę, że nie jestem zorientowany w tej dziedzinie"
"
Nie mam zbyt wielu narzędzi a przede wszystkim wiedzy co to może być...."
Ogólnie cały post opisuję z perspektywy kompletnego laika, a Ty wyjeżdżasz z jakąś zarozumiałością i wymądrzaniem się z mojej strony. Masz jakiś kompleks na tym punkcie czy o co Ci chodzi?
Poza tym Twoja rada zabrzmiała tak, jakbyś pisał posta - że masz problem ze skrzynią biegów w samochodzie, a ja bym Ci zaradził, odpięcie, ewentualne przeczyszczenie rury wydechowej, a następnie zamontowanie jej od nowa.

 

Napisano

Sam piszesz, że jesteś laikiem. Kolega Ci dobrze radzi a Ty go atakujesz. Sztyca może czasami trzeszczeć przy pedałowaniu. W końcu nie napisałeś czy trzeszczenia występują tylko podczas siedzenia czy też gdy stoisz na pedałach. Więc zrób jak kolega radzi a możesz wyeliminować jedną z przyczyn problemu. Następnie sprawdź dokręcenie pedałów i jeśli to nie pomoże to do sprawdzenia pozostaje suport.

Napisano

@bzezeg

Dostałeś bardzo dobrą radę i powinieneś przeprosić Charvela. Potem wyjmij sztycę, stań w korbach bez siodła i zobacz czy hałasuje.

Napisano

Najczęściej trzeszczą pedały i sztyca właśnie. Sztycę bez narzędzi zdejmiesz, wyczyścisz, złożysz. Skoro nie masz pieniędzy ani narzędzi to od tego masz zacząć, bo może przyczyna tkwić właśnie w tym.

 

Drugie w kolejności - pedały. Oceń czy kręcą się prawidłowo. Jeśli nic nie trzeszczy, charczy, haczy przy obracaniu nimi ręką oraz nie ma luzów możesz uznać, że pedały są ok. Problemem może być za to ich wkręcenie w ramiona korb. Należy odkręcić, wyczyścić gwinty i ponownie skręcić z odrobiną smaru. Zapobiega on zapiekaniu oraz pomaga w uniknięciu nieprzyjemnych dźwięków. Lewy pedał ma lewy gwint.

 

 

A jeśli nadal dźwięki będą występowały, to winny może być i wkład suportu i np bębenek. Tu już trzeba narzędzi i umiejętności. Do zdjęcia korb potrzebujesz ściągacza do korb. Po ich zdjęciu oceniasz stan suportu kręcąc palcami ośką w ramie. Jeśli kręci się jak w maśle - jest ok. Jeśli kręci się kulawo - to prawdopodobnie masz winowajcę. Może padnięte jest łożysko a może tylko zbyt mocno został skręcony. Rozebrać, wyczyścić, posmarować smarem łączenia i znów skręcić. Trzaski mogą zniknąć.

 

 

No a bębenek to bębenek, jego ewentualny serwis jest dość często opisywany tu i tam. O ile masz bębenek a nie wolnobieg.

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...