Loczeski Napisano 25 Lipca 2016 Napisano 25 Lipca 2016 Witam. Śrubka sztycy (pod siodłowa) kręci się w kółko co oznacza zjechany gwint. Ja się tu zabieram do wymiany siodła i zonk. Jak się z tym uporać w miarę domowymi sposobami ?
Farfluhten Napisano 25 Lipca 2016 Napisano 25 Lipca 2016 Jak napisał Ychu. Musisz zadziałać siłą wypychającą śrubę i wykręcać, może załapie gwint. Jak nie zadziała, są wykrętaki do zerwanych gwintów. http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=WYKR%C4%98TAKI+DO+ZERWANYCH+%C5%9ARUB+%C5%9ARUBA+ZESTAW+WYKR%C4%98TAK&bmatch=s0-aut-1-4-0613
Garlock Napisano 25 Lipca 2016 Napisano 25 Lipca 2016 Wykrętaki stosujemy do śrub zapieczonych, zerwanych. Jak gwint jest zerwany i śruba kręci się, to jak pisaliscie kręcimy-i-pchamy albo zostaje odwiercenie wiertłem o srednicy takim jak średnica śruby (lub trochę większym). Potem albo montujemy na srubę z nakretką albo gwintujemy na wiekszy rozmiar gwintu (jesli starczy "mięsa")
Loczeski Napisano 25 Lipca 2016 Autor Napisano 25 Lipca 2016 Właśnie zauważyłem że w tylnej przerzutce mam "główki" rozjechane i śrubokręt kręci się w kółko...
pepelito Napisano 25 Lipca 2016 Napisano 25 Lipca 2016 Które śruby? Regulacyjne? W robocie często mam podobne problemy z śrubami m3/m4. Jeśli główka jest "zajechana" to albo dremelem robię nacięcie na płaski wkrętak, albo rozwiercam i ponownie gwintuję. Zdarzyło mi się rozwiercać śrubę m3 tak by nie zniszczyć gwintu, a śruba wypadła (wiertło jak pod otwór pod gwint - 2,5mm). Trzeba mieć trochę wprawy bo jednak wiertło lubi "zjechać" po za śrubę i robi się problem.
Gość Napisano 25 Lipca 2016 Napisano 25 Lipca 2016 Bo śruby regulacyjne na "krzyżak" to jakaś głupota. Wymieniłem u siebie na "robaki", wkładasz klucz w gniazdo i sobie tam siedzi. Można regulować nie patrząc na śrubę.
Loczeski Napisano 25 Lipca 2016 Autor Napisano 25 Lipca 2016 Ciekawe wyjście, to się jakoś fachowo nie nazywa? Po prostu wkręty dociskowe bez łba? W jakiś budowlanym dostane czy tylko allegro ?
pepelito Napisano 25 Lipca 2016 Napisano 25 Lipca 2016 Wkręt dociskowy z gniazdem sześciokątnym i ściętym końcem
Loczeski Napisano 25 Lipca 2016 Autor Napisano 25 Lipca 2016 Jeszcze dopytam, jaka jest średnica tych śrubek ?
pepelito Napisano 25 Lipca 2016 Napisano 25 Lipca 2016 Nie masz tam gdzieś przerzutki żeby mierzyć? Wydaje misie ze M3, ale nie wiem jaka długość.
Gość Napisano 25 Lipca 2016 Napisano 25 Lipca 2016 To jest śruba dociskowa, potocznie zwana robakiem. U mnie w Rd M-592 jest to M4 x 20 żeby wystawały z zapasem. Koniecznie kup nierdzewne. A dostaniesz je w sklepie z śrubami. Jak nie wiesz jaki rozmiar to: a ) wyciagasz sruby i idziesz z nimi na wzor b ) sciagasz ze strony Shimano plik "Exploded View" i powinny być wymiary
Loczeski Napisano 26 Lipca 2016 Autor Napisano 26 Lipca 2016 Ekhem... próbowałem jakos wykręcić te śrubki regulacyjne...za cholerę nie idzie, cały czas tylko bardziej rozwalam główkę z której i tak już nic nie ma :/
Gość Napisano 26 Lipca 2016 Napisano 26 Lipca 2016 Szczypce? Może przylutować coś? I właśnie dlatego wymieniam wszystkie śruby na swoje dobrej jakości, to co dają producenci to jakaś plastelina
Mod Team michuuu Napisano 26 Lipca 2016 Mod Team Napisano 26 Lipca 2016 to co dają producenci to jakaś plastelina Koniecznie kup nierdzewne. ale nierdzewne nie grzeszą twardością.
Loczeski Napisano 27 Lipca 2016 Autor Napisano 27 Lipca 2016 Tak myślę że może by je jakoś zakleić czymś i potem spróbować odkręcić? Tylko nie wiem co by tu użyć
pepelito Napisano 27 Lipca 2016 Napisano 27 Lipca 2016 To prawda, śruby nierdzewne są miękkie i bardzo łatwo je ukręcić. Z mojego doświadczenia najtwardsze są oksydowane, minusem jest bardzo słaba odporność na korozję.
Loczeski Napisano 30 Lipca 2016 Autor Napisano 30 Lipca 2016 Udało się... Mam SLX RD-M662, z czego wynika że wszystkie śrubki to M4, różnica tylko w długości. Wkręty dociskowe dostane w innych długościach, o 2,3 mm różnicy, ale wg mnie to chyba nie problem bo i tak nigdy nie jest cala śruba wkręcona. Co do samych wkrętów dociskowych to jakieś znaczenie będą miały zakończenia stożkowe/płaskie/pół okrągłe?
Farfluhten Napisano 30 Lipca 2016 Napisano 30 Lipca 2016 To prawda, śruby nierdzewne są miękkie i bardzo łatwo je ukręcić Wybacz muszę sprostować. Stal nierdzewna jest twarda i krucha. Pękają, a nie są ukręcone.
pepelito Napisano 30 Lipca 2016 Napisano 30 Lipca 2016 Może i tak, ale śruba w miejscu pęknięcia wygląda jak by była ukręcona Wybacz nie mam wykształcenia w tym kierunku, wiec błędy się zdarzają. Jeśli jest tak jak mówisz to dlaczego te śruby można wygiąć o ponad 90st i nie pękają (śruby A2), a gniazdo na imbusa się wyrabia dość szybko?
Farfluhten Napisano 31 Lipca 2016 Napisano 31 Lipca 2016 Też nie mam wykształcenia w tym kierunku. Wszystko opieram o własne obserwacje i doświadczenie. Więc i mi ciężko ustrzec się błędów. Znalazłem coś takiego: Innym kluczowym zagadnieniem w przypadku stali A2 jest zawartość węgla w stopie. To właśnie od niej zależy, czy materiał łatwo będzie poddawał się hartowaniu osiągając tym samym wysoką twardość i wytrzymałość. Stale tzw. ferrytyczne, o niewielkiej ilości węgla, hartują się dobrze, ale nie mogą być ulepszane cieplnie. Niewątpliwym atutem wyrobów wykonanych z tego rodzaju stali jest możliwość ich spawania. Dzięki temu śruby nierdzewne A2 o strukturze ferrytycznej znajdują zastosowanie w okrętownictwie, budownictwie wodnym, czy konstrukcji maszyn dla rozmaitych gałęzi przemysłu. Podobne zastosowanie będą miały śruby ze stali A2 o strukturze martenzytycznej, choć ich właściwości, ze względu na dużą zawartość węgla – ok. 1% - nie pozwalają co prawda na ich spawanie, ale dzięki odpowiedniemu hartowaniu osiągnąć mogą bardzo wysoką twardość. Wygięcie stali o 90 stopni i więcej to nic specjalnego. Zwykłą, "czarną" da radę wygiąć o 180 i więcej.
pepelito Napisano 31 Lipca 2016 Napisano 31 Lipca 2016 Dla mnie coś co sie wygina bez problemu, a nie łamie nie jest kruche
Garlock Napisano 1 Sierpnia 2016 Napisano 1 Sierpnia 2016 Udało się... Mam SLX RD-M662, z czego wynika że wszystkie śrubki to M4, różnica tylko w długości. Wkręty dociskowe dostane w innych długościach, o 2,3 mm różnicy, ale wg mnie to chyba nie problem bo i tak nigdy nie jest cala śruba wkręcona. Co do samych wkrętów dociskowych to jakieś znaczenie będą miały zakończenia stożkowe/płaskie/pół okrągłe? Stożkowe (ostre) będą rozbiły wgłębienie w blaszcze oporowej przerzutki (te śrubki są do zabezpieczania elemntów osadzonych na wale np. sprzęgieł przed przesuwaniem, dlatego mają "wgryźć" sie w wałek). Bezpieczniejsze będą płaskie ew półokrągłe (one mają za zadanie służyć jako opór)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.