Skocz do zawartości

[napęd 1x10] przejście z 2x10


Marcin86Poznan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam taki problem, którego nie mogę znaleźć na forum a mianowicie czy podczas zmiany z 2x10 na 1x10 tylna przerzutka deore m610 Shadow da rade czy musi być Shadow+ czyli z tym sprzęgłem? Przerzutka obsługuje zakres do 36 a chciał bym wzorem kolegów z forum usunąć koronkę 17 i dać 40 czy m610 pociągnie?

Czy napęd 1x10 się opłaca w ogóle czy może zostawić i podczas zmiany roweru kupić 1x11. Rower ma przejechane 100km więc za zdemontowane części prawie po kosztach bym miał 1x10 ale czy starczy bez tej jednej zębatki z tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

czy podczas zmiany z 2x10 na 1x10 tylna przerzutka deore m610 Shadow da rade czy musi być Shadow+ czyli z tym sprzęgłem?

Nie musi, lepiej jest jak ma, mniej telepie łańcuch. Jak masz fulla, to sprzęgło będzie lekko muliło zawias, no i manetkę.

 

 

 

dać 40 czy m610 pociągnie?

Nawet 42 powinno sie dać wścibić.

 

 

 

podczas zmiany roweru kupić 1x11

Wiesz, to zależy.  A najbardziej zależy od korby. U mnie jest 28t z przodu i po prostej nie polatam za bardzo. Natomiast pod górę idzie jak przecinak, a do tego ten rowerek jest. 

 

Musisz sobie odpowiedzieć na bardzo wazne pytanie, co chcesz w życu robić ... a nie, to nie z tego filmu :D Ale początek podobny, musisz znać odp na pytanie gdzie będziesz jeździł, bo napęd 1x11 jest bardzo fajny ale jednak zbyt wąski by być uniwersalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dojeżdżam do pracy i nie muszę szybko jechać a tak to tylko lasy, i cięższy teren gdzie pełno podjazdów, zjazdów i korzeni dlatego zaciekawił mnie napęd z jedną tarczą. Z tego co wynika z Twojej wypowiedzi to nic nie muszę zmieniać a za kasę z części kupie to co potrzebuję a tylną przerzutkę zmienię jak dostanie luzy i wezmę wyższy model sobie ze sprzęgłem np. XT.

Prześpię parę nocek i przejadę parę tras aby podjąć decyzję.

Dzięki za pomoc ale jednocześnie jak ktoś ma swoje 3 grosze to chętnie zapoznam się z opinią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Z przodu zębatka narrow wide, bo zwykłe shimano dzwonią jak orkiestra, Jak nie masz podjazdów morderczych, 30-32 z przodu ze skłonnictwem do jajek. Jajka to niedawna rewolucja ... która nie jest rewolucją, bo ma już dekady. Chodzi o owalne zębatki. Idealnie się nadają do napędów 1x a zapewniają płynniejsze podjeżdżanie, po płaskim bonusy mało wyczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dojeżdżam do pracy i nie muszę szybko jechać a tak to tylko lasy, i cięższy teren gdzie pełno podjazdów, zjazdów i korzeni dlatego zaciekawił mnie napęd z jedną tarczą.

No to dobrze przemyśl decyzję, czy naprawdę warto. Moim zdaniem nie, wymień kasetę na ciaśniejszą pozostając przy obecnym układzie korby. Jazda z blatu i ciaśniejsza kaseta np. 11-28/32 znacznie lepiej sprawdzą się na dojazdy do pracy niż 11-34/36, a młynek korby przyda ci się na te podjazdy w terenie. Napęd 1xX ma ograniczenia, nie jest lekarstwem na wszytko. W czym niby przeszkadza ci lewa manetka, sądzisz że pojedziesz szybciej pozbywając się jej? Jak uważasz, że nie wykorzystujesz obecnego zakresu biegów, to daj ciaśniejszą kasetę i po problemie, po to je wymyślono właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wczorajszym wypadzie zostaje na 2x10 chciałem zmienić na 1x10 bo denerwuje mnie jak łańcuch uderza o ramę (kupiłem już osłonę). Jak wspomniałem wczoraj podjąłem decyzje gdy pokonałem swoją kolejną barierę strachu i nawet jak bym miał zębatkę 30 bym nie dał rady a tak na małej lekko:) Obecnie mam zęby 36x22 i tak będę śmigał a przy zmianie roweru się zastanowię.

Dzięki za opinie i pomoc w podjęciu decyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...