Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Czy opłaca się w takim budzecie składać rower czy kupić gotowca? Mowa o MTB 29 XC do maratonów, czasem rychleby  a przede wszystkim wielkopolska.

Napisano (edytowane)

Jeśli nie masz dojścia do tanich części to zdecydowanie kupno kompletnego roweru będzie lepszym wyjściem.

Edytowane przez mareckiabc
Napisano (edytowane)

Składać, koła jakieś na Novatec 771/772 + np DT M442 + cieniowane szprychy, wideł to Epixon bez 2 zdań.

Jak poszukasz, pokombinujesz itp, to za 4k zł złożysz coś naprawdę ciekawego i będzie to dobre 1kg lżejsze od gotowca w tym budżecie + wideł lepszy o klasę, bo za 4k zł to ciężko nowego na Rebie/Fox32 kupić, a nawet jeśli to koła do bani będzie miał.

 

Sztyca, mostek, kierownica można nawet z Aliexpress, korbę szukać używana na allegro(SLX na 2 blaty chyba najlepiej i iść docelowo w 2x10), kaseta HG50 11-36 w 100% wystarcza, tylne przerzutka SLX ze sprzęgłem, manetki i przednia przerzutka Deore wystarczy. 2 łańcuchy KMC X10.73/93.
Dobierz ramę  policz ile zostanie Ci na opony, hamulce itp.

Edytowane przez phoe
Napisano

Zapomniałem dodać,ze interesują mnie wszystkie częsci nowe. Składał rower będzie u mnie w miescie serwis rowerowy, wlasciciel jezdzi dobre 20 lat na mtb i jest najlepszy w całym owym miescie

Napisano (edytowane)
Sztyca, mostek, kierownica można nawet z Aliexpress,

Serio polecasz szrot z tej strony? Może ma kupić "Ritchey" lub "FSA"?

http://www.forumrowerowe.org/topic/161064-chinskie-podroby-tym-razem-ostrzezenie-dla-potencjalnych-kupujacych/

 

Lepiej zapłacić trochę więcej i mieć pewność że się nie złamie.. 

Polecam części Accenta. Jakość dobra i cenna nie jest zbyt wysoka :thumbsup:  http://velo.pl/

Edytowane przez Marcin9
Napisano

Aliexpress sobie odpuszczę. Wole dołożyć stówe lub dwie, i mieć pewność. Co do Accenta, interesuje mnie ich rama a mianowicie Peak z 2016 roku.

Napisano

 

 

Co do Accenta, interesuje mnie ich rama a mianowicie Peak z 2016 roku.
Mam tą ramę od ponad półtora roku i zero problemów. :thumbsup:

Cenny poszły trochę w górę... :down: Ja ją kupiłem za 740zł(w stacjonarnym na alledrogo były po około 650zł) a teraz prawie 900zł  :woot:

 

Napisano

Czyli nie jest źle :thumbsup:

Sprawdziłem tylko na stronie velo. :sweat:   Czyli tylko cenna sugerowana poszła w górę(o jakieś 100zł) Ciekawe ile płaci sklep :whistling:

Napisano (edytowane)

Też znam osobę co używa, ale zawsze jakiś krzykacz przyleci i krytykuje nie mając o rzeczach z Ali zielonego pojęcia.

 

Myślicie że taki mostek Accenta, poza innym logo się czymś różni? Że tego w Chinach nie zrobili?
Co innego karbon kupować.

 

Na sztycy, mostku + kierze można zaoszczędzić nawet ponad 100zł.

Edytowane przez phoe
Napisano (edytowane)

Mam poskładany rower na ramie Peak 29 - 2016 i jestem bardzo zadowolony. Kupiłem ramę za 623zł w czerwcu (Kross B7 pękł). Po przesiadce poczułem co to rower wyścigowy. Geometria na początku trochę mi nie odpowiadała, ale po przejażdżce po leśnych ścieżkach zauważyłem jej zalety. Wiadamo jak większość chciałem jakiś carbon (flyxi lub inny sprawdzony producent). Jednak że względu na kolej rzeczy musiałem szybko ogarnąć ramę, żeby nie marnować czasu na siedzenie. 

 

Udało mi się uzyskać 11,8 kg. Jest to całkiem spoko wynnik jak dla mnie wiadomo z biegiem czasu można się pozbywać wagi. 

 

Zgadzam się z przedmówcami, że SLX 2x10 i będziesz zadowolony. Sam obecnie mam SLX + przerzutka tył XT. Jednak jest to tylko napęd więc za rok/dwa i tak go zajedziesz więc będzie można zmienić na słynną 1x11 lub 2x11. 

 

 

 

Rama: 600zł,

Stery: 100 zł

Koła: Crest +Nocatec 771/772 1350 zł

Amortyzator: Reba (1000zł) 

 

Suma: +/- 3000 żł

 

1000 zł masz na głupoty jednak w nowych częściach (SLX/XT) będzie Tobie ścieżko dokończyć projekt. Więc proponowałbym szukać okazji i wychaczyć używane części (heble, manetki, przerzutka tył/przód, korba). Wtedy powinno starczyć na 2 łańcuchy, kasetkę XT i koronki nowe do korby jeśli będzie używka. 

 

Rama ma potencjał jak widać wersja PRO waży 10.5kg, kolega ma poskąłdanego PEAK 2015 z wagą 10.6kg więc na pewno będziesz zadowolony!

Edytowane przez podobnoja
Napisano

Problem w tym, ze uzywki odpadają, bo będę skłądał to w serwisie. Koleś lata na MTB dobre 20 lat ;P 

Napisano

Peak z przyzwoitymi sterami + zacisk + epixon to ze 2k. Korba slx + kaseta deore + łańcuch + suport  = ~500-550. Przerzutka tył + przód = ~250, manetki moim zdaniem nie warto iść niżej niż XT ~300 (deore ~150), hamulce to min. SLX ~450. To już jesteśmy na poziomie 3,3-3,5k a jeszcze trzeba zmieścić koła (najtańsze na novateku ~ 400), opony (np. maxxis ikon zwijane) + dętki ~230, tarcze hamulcowe ~100, kierownica+sztyca+mostek ~200, siodło ~100-200, chwyty ~50-100, pancerze+ślizgi, końcówki itp.~50, pedały ~50-250. Weź też pod uwagę, że te tanie koła to będą kowadła, expixon też nie grzeszy lekkością. Trzeba dodać jakieś koszty przesyłek.

Napisano

Zamiast kupować kupę używanego złomu lepiej kupić cały przyzwoity używany rower. Wyjdzie sporo taniej niż dziobanie po komponencie. Osobiście wolałbym mieć gwarancję na hamulce, ramę i amortyzator natomiast do reszty komponentów pewność, że nie trzasną w najmniej oczekiwanym momencie.

 

Na nowych żeby poskładać w budżecie 4k to na grupie deore, raidonie i najtańszych kołach może by się udało. 

 

 

Napisano

Jeszcze odnośnie masy... na suntourze i budżetowych kołach zapomnij że zejdziesz poniżej 13kg.

 

@podobnoja: nowa rama to 679, nowa raba to min. 1500 (kolor paskudny ale to lepsze niż używak za 1000+ full serwis), koła za 1350 ok. Dokładasz hamulce i po budżecie. A brakuje jeszcze kilku dosyć istotnych elementów...

Napisano

Jeszcze odnośnie masy... na suntourze i budżetowych kołach zapomnij że zejdziesz poniżej 13kg.

 

@podobnoja: nowa rama to 679, nowa raba to min. 1500 (kolor paskudny ale to lepsze niż używak za 1000+ full serwis), koła za 1350 ok. Dokładasz hamulce i po budżecie. A brakuje jeszcze kilku dosyć istotnych elementów...

 

Proszę Cię...

 

Epixon jest tańszy 2x od Reba/fox, a waży 100g więcej? Koła na Novatec 771/772 i obręczach nawet ważących 500g, będą o pół koli lżejsze od kół w rowerze gotowe za 3000-4000z, do tego tył 4 zapadki i obie piasty na łożyskach maszynowych.

Napisano

Pisałem o najtańszych kołach na maszynach novateka za 400zl i raidonie 2016 za 700 (żona ma dokładnie to na peaku 29 rozmiar s, napęd deore 3x10 poza korbą która jest slx, hamulce br-m615 wychodzi bez pedałów delikatnie ponad 13kg, fakt, że reszta mocno budżetowa włącznie z gumami).  Z epixonem za 1200 i kołami za 1300 nie zamknie się w budżecie 4k na nowych gratach.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...