Omerta Napisano 19 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2016 http://allegro.pl/trek-madone-ssl-carbon-dura-ace-7900-58roz-6-87kg-i6353778586.html Co sądzicie o tym używanym egzemplarzu? Warto się pakować w coś takiego czy lepiej szukać nowego np. również Treka ale w niższym modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Omerta Napisano 22 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2016 Nikt nic nie podpowie? Panowie pomóżcie bo zakup takiego roweru to dla mnie potężny wydatek a rower ma być na długie lata. Nie chce wsadzić się na minę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 23 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2016 ale jaka mine? oglądnij dokładnie, jak była naprawiana to będzie coś widać, w innym przypadku czego masz się bać? Starsza madonka na full wypasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Lipca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Lipca 2016 Nie wiem jak w trekach wyglądają ramy, czy np wyklejają sie suporty czy nie, czy jak to jest tam robione. Zapytaj tobo, on sam ma szosę treka tyle ze domane, a dłubie przy madone niemal na co dzień, to może ci wskazać gdzie ewentualnie i czego szukać. Po zdjęciach wszystko wygląda ok, cena nie jest za wysoka jak na rower na tym osprzęcie a działa on całkiem fajnie. Pamiętaj jednak ze mimo to że rower jest tani, jego serwis będzie drogi. Koszty można co prawda ciąć ale rower przytyje a i jakość spadnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2016 Rocznik 2011 albo 2012. "Punkty zapalne" - gniazda sportu, stan łożysk. Ja nie kupiłbym bez sprawdzenia tego. Udalbym sie do sprzedawcy i zrobił komisyjnie rozbiórkę w tym miejscu chyba że uzyskasz gwarancję przeniesiona na Ciebie to bierz.Poza tym sprawdzilbym:- stan dolnego łożyska sterów (system bez uszczelnień a łożysko tanie nie jest)- łatwość demontażu przelotki hamulca, przy maszcie podsiodlowym - skisła śrubka oznacza akrobacje przy wymianie linki-sprawdź czy pancerz hamulca przy wejściu do główki nie jest złamany (drobiazg ale dodatkowy czas i koszty)- stan wózka przedniej przerzutki - wygięcie zewnętrznej blachy prowadnicy; przerzutke trzeba zdemontować, wyczyścić wózek od środka i poszukać pęknięć. Może wyglądać "zdrowo" ale zdrowa nie być. Jeśli wózek pęknie to będziesz musiał bo naprawić (szycie, dzierganie, spawanie czy inne lutowanie) albo przerzutke wymienić, prawie na 100% na serię 6850, czyli z nowszej grupy, wtedy będzie trzeba zrobić update systemu (u mnie nigdy ta kombinacja nie działa bez tego) który zmusi cię do kupna przerzutki z tylu.-stan lakieru przy gwiazdach śrub i przelotek - czy nie jest popękany-prostota haka przerzutkiTo tyle. Ps. jeszcze coś - koniecznie sprawdź kolor uszczelek łożysk suportu. Jeśli są to łożyska Enduro z zielonymi uszczelkami to podziękuj za tego bajka. Kolor zielony oznacza "łożyska reanimacyjne", czyli o powiększonej o 0,1 mm średnicy pierścienia zewnętrznego i zakładane są do ramy z rozbitymi gniazdami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 24 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2016 Tobus, ostatni punkt mnie zaciekawil, bo ja wlasnie do swojej kupowalem uszczelki enduro, chociaz rozbitego gniazda nie mialem :E Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Omerta Napisano 24 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2016 @tobo wielkie dzięki! Sprawdzę wszystko o czym pisałeś. Jednocześnie trochę mnie nastraszyles ilością możliwych problemów jakie mogą dotknąć ten model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Lipca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lipca 2016 Jak zwykle tobo nie zawodzi. łożyska suportu to nie nowość ani tajemnica, ze trekowe amelinjum sie jak by powiększa ... dość szybko heh. Ja aż tyle w trekach nie robiłem, to dokładne nie powiem ale bywa różnie. Natomiast mogę ci opisać w skrócie canondale, niskie modele - lecą koła, fabryczne łożyska suportu to dno, w supersixach i super xach z insertami, owe wyklejają sie z czasem, haki przerzutek są dość giętkie, w modelah caad, starszych z pancerzem hamulca wpuszczanym w główkę ramy, no cóż zawsze pancerz pęknie w tym miejscu ... zawsze. A i najlepse, w wnoych modeach 2015/16 gdzie jest 11sp od shimano, przednia przerzutka ... nie działa Inżynierowie canondale pewnie pomyśleli 'poco projektować ramę pod nowe shimano, co nowego mogą dać'? No jednak dali, i trzeba dać podkładkę pod korbę i naprawdę chwile poświęcić by to działało. A no i jak przerzutka syfa złapie działać przestanie. Ale jak zauważyłem nie tylko canondale, trek nawet jest lepszy Jak szukać ramy canondale, aluminiowej to starej, z napisem hand made in usa, to naprawdę dobre ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2016 Wg mnie lozyska włożone bezpośrednio do ramy to chory pomysł. Niskie modele z mufą press fit mają metalową tuleję i nie ma z nimi żadnych problemów. Tobus, ostatni punkt mnie zaciekawil, bo ja wlasnie do swojej kupowalem uszczelki enduro, chociaz rozbitego gniazda nie mialem :E Trek zakłada fabrycznie łożyska Endurobearings (uszczelki jeśli dobrze pamiętam niebieskie lub czarne), oferuje też zamienniki do rozbitych gniazd suportu o powiększonej średnicy, te łożyska używa się do momentu gdy przestają siedzieć ciasno w mufie. Zamienniki też są od Enduro i mają zielony kolor uszczelek. Łożyska Enduro które znajdują się w Trekach fabrycznie to padlina jakich mało. Być może wysokie modele są lepsze, tych nie miałem (nie)przyjemności zakładać ani wymieniać, nie występują w ofercie dystrybutorów Treka. Obecnie Trek zmienił dostawcę łożysk i sposób ich uszczelniania - nazwy producenta nie pamiętam, uszczelnienie to zatrzaśnięta w łożysku plastikowa pokrywka. Smaru w tych łożyskch na lekarstwo, przy jeździe w ciut trudniejszych warunkach niż pustynne szlag trafia je błyskawicznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Omerta Napisano 24 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2016 No to wygląda na to, że będę szukał czegoś nowego. Chcę bez stresu pojeździć przynajmniej sezon. Z Treka podoba mi się Emonda S 6 https://www.evanscycles.com/trek-emonda-s-6-2016-road-bike-EV217036 a jeśli nie karbon to może aluminiowy Cannondale CAAD 12 na Ultegrze https://www.evanscycles.com/cannondale-caad12-ultegra-3-2016-road-bike-EV239393 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 25 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2016 Tobo, nie pamietam juz jakie kupowalem, ale z tego co kojarze innej firmy niz te w standardzie. A co do ilości problemów to podejrzewałem, że Tobo przerazi kolege, ale jak wiadomo, właśnie tego typu bolączki to chyba każdy rower ma. Albo ze sprawdzonych rąk albo nowy. No i jednak jak masz możliwość kupna z karbonową ramą to imho nie ma co się zastanawiać, bo z aluminium są zupełnie inne odczucia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.