Skocz do zawartości

[Szprychy] DT Swiss


celofan

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam dylemat. Mianowicie rozwaliłem już drugą obręcz Alexrim Ace 18 (28", tył) i przy zakładaniu trzeciej chcę wymienić szprychy(może zmęczenie materiału?).

W tej chwili koło zaplecione jest na 3 krzyże, DT Swiss Champion Black 2.0 ( http://www.dtswiss.com/index.asp?fuseactio...bikedetail&id=8 ) i stalowych nyplach.

Ponieważ jest okazja postanowiłem że odchudzę trochę koło i wstawię lżejsze szprychy(a na wadze mi zależy :) .

I tu moje rozterki:

1. Czy DT Swiss Competition Black 2.0-1.8-2.0 wytrzymają moją wagę (85-90kg)?

http://www.dtswiss.com/index.asp?fuseactio...bikedetail&id=7

Myślałem też o 1.8-1.6-1.8 ale mam pewne obawy....ale jeśli ktoś z Was je rozwieje to od razu je założę :)

2. Czy to prawda że alu nyple potrafią się zapiekać i nie sposób potem centrować koło?

3. Czy w związku z ewentualnym problemem aluminiowych nypli, zostać przy mosiężnych dodawanych do kompletu?

 

 

Mimo że chodzi o 28", liczę na doświadczenie "katów" rowerowych :D , uczestników maratonów i wszystkich którzy mają albo mieli styczność ze szprychami DT Swiss...

Napisano

1. Competition wytrzymają spokojnie Twoją masę.

Jeśli nie jesteś "maniakiem" odchudzania roweru to moim zdaniem lepszym rozwiązaniem będzie zainwestowanie różnicy cenowej między Competition, a Revolution (1.8-1.6-1.8) w lepsze i lżejsze opony. na pewno pozwoli Ci to na znaczniejsze obniżenie masy koła niż wymiana szprych. Odnośnie wytrzymałości to ja jeżdżę na Revo 2.0-1.5-2.0 i wytrzymują spokojnie moje 78kg :)

2. Nie spotkałem się jeszcze z zapiekaniem nypli aluminiowych. Sam mam je w tylnym kole, w przednim musiałem niestety wstawić 16mm nyple mosiężne, bo zmieniłem piastę i szprychy okazały się minimalnie za krótkie do 12mm nypli alu... :D

3. Jeśli często centrujesz koła to zostań przy mosiężnych nyplach. Do aluminiowych potrzeba dobrej jakości kluczy i w miarę ostrożnego obchodzenia się z nimi...

 

Tak więc z czystym sumieniem polecam szprychy DT :)

Napisano

Pocieszyłeś mnie z tymi alu nyplami. W takim razie dopłacę 6 zeta i będą alu :)

Natomiast co do opony to w tej chwili na sezon letni mam założone Schwalbe CX Comp http://www.schwalbe.com/gbl/en/bicycle/on_...ikel=141&info=1

i o lżejsze w normalnej cenie będzie trudno. W zimę jeżdżę na Schwalbe Black Jack

Z centrowaniem natomiast nie mam raczej problemów a właściwie miałem kiedyś, jak sprzęt używałem "niezgodnie z przeznaczeniem" :) . Teraz centruję może raz na sezon (pomijam zdarzenia losowe z obręczą).

Sądzisz więc że 1.8-1.6-1.8 zniosą moją wagę, kamienie, korzenie i krawężniki mimo że będą na 28" kołach?

Napisano

Ja jednak obstawiałbym Competition na Twoim miejscu. Różnica masowa będzie niewielka między Competition, a Revolution, a zysk wytrzymałościowy zawsze jakiś, no i w portfelu więcej złociszy zostanie :D

Napisano

waze 90kg i mam aktualnie od ponad 1500km(w tym maraton jeden na 100km)competitiony 2-1,8-2 po 32szt na kolo i tarczowki sadze ze beda dobre do twojej wagi i wiekszych kolek wg kilku znanych mi opini comeptitiony maja identyczna wytrzymalosc jak championy w sumie logiczne miejsce cieniowania jest malo obciazone i roznica nie jest duza w srednicy-wg tych samcyh ludzi evo sa juz sporo "slabsze" co jest juz nieco mniej logiczne(rozumiem troche ale sporo?).BTW competitiony stosuje sie nawet do skakania w 4X gdzie wazne sa lekkie szybkie koła(czolowka startuje nawet na superlekkich kolach do xc np gracia na crossmaxach sl).aha nie wiem czy to zasluga nowej obreczy czy placebo czy competinionow ale odnosze wraznie wiekszego komfortu tylniego kola w porownaniu do porzedniego(wtedy sun shyno xl i 32 championy teraz dt xr 4.1 i 32 competitiony)

Napisano
1. Competition wytrzymają spokojnie Twoją masę.

Jeśli nie jesteś "maniakiem" odchudzania roweru to moim zdaniem lepszym rozwiązaniem będzie zainwestowanie różnicy cenowej między Competition, a Revolution (1.8-1.6-1.8) w lepsze i lżejsze opony.

Tak więc z czystym sumieniem polecam szprychy DT :D

Żbiku, Rewolution to 2.0-1.5-2.0 albo 1.8-1.5-1.8 a ja cały czas mam na myśli Competition http://www.dtswiss.com/index.asp?fuseactio...detail&id=7

bo Rewolution są ponoć do wagi bikera 85kg (i jeszcze pewnie koła 26") A opony na przyszły letni sezon już wybrałem 80zeta i 370g B)

 

 

waze 90kg i mam aktualnie od ponad 1500km(w tym maraton jeden na 100km)competitiony 2-1,8-2 po 32szt na kolo i tarczowki sadze ze beda dobre do twojej wagi i wiekszych kolek wg kilku znanych mi opini comeptitiony maja identyczna wytrzymalosc jak championy w sumie logiczne miejsce cieniowania jest malo obciazone i roznica nie jest duza w srednicy-wg tych samcyh ludzi evo sa juz sporo "slabsze" co jest juz nieco mniej logiczne(rozumiem troche ale sporo?).BTW competitiony stosuje sie nawet do skakania w 4X gdzie wazne sa lekkie szybkie koła(czolowka startuje nawet na superlekkich kolach do xc np gracia na crossmaxach sl).aha nie wiem czy to zasluga nowej obreczy czy placebo czy competinionow ale odnosze wraznie wiekszego komfortu tylniego kola w porownaniu do porzedniego(wtedy sun shyno xl i 32 championy teraz dt xr 4.1 i 32 competitiony)

I to jest piękne że w większości przypadków i drobnych przeróbek nasze samopoczucie wzrasta jak ciasto w piekarniku :lol: i aż chce się jeździć dalej, szybciej i więcej.

 

Szakq, a nyple to jakie masz na kołach ?

Napisano

z przodu standartowe dodawane do competitionow czarnych(mosiadz zdajsie?)z przodu aluminiowe DT(złote ;)) )zwykle nie pro lock

PS.kółek jeszcze nie dotykałem kluczem do centrowania co tymbardziej mni dziwi przy tylnim (niezle dostalo zwlascza na maratonie)-szprychy nie byly nawet dociagane

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...