Skocz do zawartości

[suport] wymiana suportu starego typu


Scoobany

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim.

Ktoś się orientuje czy w miejsce suportu ze zdjęć da się zamontować "normalny" (cały skręcony gotowy do montażu) suport nakręcany czy pozostaje mi rozebrać ten i serwisować go na własną rękę? Nie wiem czy nie jest to suport wciskany? Chciałbym wymienić korbę i zmontować całość na octalinku ale wolę mieć pewność że tego typu operacja jest możliwa. Za info z góry wielkie dzięki

post-183763-0-76860300-1468827237_thumb.jpg

post-183763-0-99854600-1468827244_thumb.jpg

  • Mod Team
Napisano

Wymiana suportu jest jak najbardziej możliwa. Podejrzewam, że i tak będziesz musiał oddać to do serwisu, bo tak duże klucze rzadko zdarzają się w zapasach gospodarstwa domowego ;)

Pamiętaj, że z prawej strony masz gwint prawy a z lewej lewy - patrząc z perspektywy siedzenia na siodle.

Napisano

Dzięki za info :) Podejrzewam, że większy francuz da radę. Co do gwintu to na początek będzie chyba trzeba sprawdzić czy jest to BSA czy ITAL, chyba że mówisz z doświadczenia, że z prawej strony jest gwint prawy a z lewej lewy?

Napisano

Yyyy...? Na odwrót, z lewej zawsze jest prawoskrętny gwint w suporcie.

 

Wymienić na gotowy suport nie tylko można ale nawet trzeba tą porażkę myśli technicznej. Do rozkręcenia lewej strony żaba wystarczy, z prawą może być różnie jeśli siedzi na amen. No i jeszcze ściągacz do korby potrzebujesz.

Napisano

Dzięki Panowie za porady. Ściągacz mam (kilka suportów już wymieniłem). Tylko ten wynalazek mi się trafił i wolę się do tego typu operacji "przygotować".

Napisano

Z lewej strony będzie łatwo, kontrę odkręcisz lekko dużym kluczem (ale naprawdę dużym, tam jest chyba 42 tak na oko) i reszta wyjdzie palcami - a to nie musi być ładne skoro i tak złomujesz :) .

Problemem może być prawa strona (36), bardzo wąska, i często zapieczona/dowalcowana do gwintu przez lata zużycia. Gdybyś nie dał rady to zrobię wreszcie temat z pantentem, którego używam :) , bo na żywo za daleko żeby pomóc.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Sorry za odkop ale ostatnio walczyłem z odkręceniem prawej miski w starym supporcie (pełnoletni, nieserwisowany) z gwintem BSA (czyli lewy w prawej misce). W serwisie się poddali i sugerowali przyspawanie nakrętki, żeby było za co złapać, ale udało mi się rozwiązać problem bezinwazyjnie.

 

Potrzebne są: śruba M16 + nakrętka + klucz 24mm (najlepiej nasadowy z pokrętką T) + druga osoba do pomocy z płaskim śrubokrętem. Mając odkręconą lewą miskę i wyjętą oś, w prawą miskę włożyłem od zewnątrz śrubę M16, na którą od wewnątrz nakręciłem nakrętkę. Pomocnik delikatnie przytrzymał śrubokrętem nakrętkę wewnątrz mufy, tak by się nie obracała gdy dokręcałem śrubę. Dalsze dokręcanie spowodowało, że śruba z nakrętką ścisnęły miskę, która nie mając innego wyjścia wykręciła się z mufy. Elegancko i bez żadnych strat.

Napisano

Lepiej to robić szpilką (albo długą śrubą), wewnątrz dwie nakrętki skontrowane+loctite i na długim końcu tak samo, najlepiej z łącznikową. Na zewnątrz też lepiej łącznikowa, bo naprawdę zdarzają się rozwalcowane miski i ten gwint pracuje.

 

Zaleta jest taka, że działa w obie strony, zależy którą kręcisz :) - czyli i na angielskie, i na włoskie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...