acon Napisano 16 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2016 Witam. Sprawa dotyczy amortyzatora SR SUNTOUR NVX Problem jest taki... Chodzi o amortyzator, nowy amor jak i cały rower, przejechałem nim dopiero w 2 dni około 50km. Dziś jadąc zauważyłem jakiś szelest w korbie pedałów, jak się później okazało szeleści amorek bo już dostał trochę piasku drobnego i na dociśnięciu pedała ugina się i szeleści. Ale to pikuś, chociaż może macie jakąś metodę co z tym zrobić bez całkowitego rozkręcania amorka. Główny problem polega na tym że dziś zauważyłem że jak zacisnę hamulec przedni i pchnę rower do przodu to amor ma około 5-10mm luzu, nie żeby latał jak na wietrze, ma przy tym jakiś opór ale czy taki luz to normalne ? jeśli nie to co z nim zrobić ? i jak już pytam to jeszcze jedna sprawa, w amorku są 2 pokretła , jedno to blokada amorka a na drugim pisze "preload" czyli blokowanie wstępne i co się stanie jak ustawie na + a co jak dam na - , i może jeszcze skąd mam wiedzieć kiedy jestem całkiem na której pozycji albo całkiem pomiędzy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 16 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2016 i pchnę rower do przodu to amor ma około 5-10mm luzu, Gdzie dokładnie jest ten luz? Najlepiej nagraj jakiś film lub daj chociaż zdjęcie. i jak już pytam to jeszcze jedna sprawa, w amorku są 2 pokretła , jedno to blokada amorka a na drugim pisze "preload" czyli blokowanie wstępne i co się stanie jak ustawie na + a co jak dam na - , i może jeszcze skąd mam wiedzieć kiedy jestem całkiem na której pozycji albo całkiem pomiędzy ? Jest to pokrętło do "regulacji" twardości amortyzatora ale z tym pokrętłem jest zawsze jeden problem-nie działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acon Napisano 16 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2016 luz ten jest jak rury goleni wchodzą do dolnej obudowy, w tym miejscu się poprostu buja, nie jest to swobodny ruch, ale jeszcze wczoraj rano gdy rower miał przebieg zerowy nie przypominam sobie bym to zauwazyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 16 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2016 Uginanie się amortyzatora jest całkowicie normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acon Napisano 16 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2016 hehe nie chodzi mi o to ze goleń wchodzi do dolnej obudowy, chodzi mi o to , że gdy by się ustawić równolegle do roweru, nacisnąć przedni hamulec i pchnąć rower na zablokowanym amortyzatorze to goleń wzgledęm dolnej obudowy się wykrzywia do przodu i do tylu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 16 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2016 (edytowane) Nagraj jakiś film Sprawdź stery czy nie mają luzu. Edytowane 16 Lipca 2016 przez Marcin9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acon Napisano 16 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2016 zła godzina na spacer do garażu w celu nagrania filmu, stery luzu nie maja , nigdzie więcej nie ma luzu, nowy rower, tylko tak jak mowie na wejściu goleni w obudowę buja się lekko przód/tył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gawel76 Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 Złudzenie,naciśnij obydwa hamulce, wtedy przestanie się bujać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acon Napisano 17 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 jak zaciskam oba hamulce to stoji dęba . a co do tego szurania od drobnego piasku to jedynie rozkręcić i przeczyścić pozostaje ? czy jest jakis szybszy sposób, bo serwis amorka co 50km to niezbyt zachęcająca sprawa do wsiadania na rower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 NVX to jest najtańszy i najsłabszy amortyzator z wersji trekingowej. Nie ma się co dziwić!!. Tuleje slizgowe są tam zwykłe plastikowe a nie teflonowe jak np. NRX-ach czy NCX-ach. Teraz tak już producenci robią składając rowery dają jak najsłabsze amorki żeby zaoszczedzić na kasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acon Napisano 17 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 Idąc tym tropem że jest to najtańszy amorek... chciał bym coś do jazdy, a nie ciągłego rozkręcania, czyszczenia, smarowania... istnieje coś takiego jak "bezobsługowy amortyzator" ? prosty, tani, raz na rok się nim zająć, żeby jeździć rekreacyjnie/turystycznie powiedzmy 50-70 km tygodniowo po zróżnicowanym terenie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 Tylko i wyłącznie NRX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acon Napisano 17 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 ale któryś konkretny ? bo na allegro widzę, że są po 300 i po 700 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 (edytowane) Jesli jestes w stanie wydać trochę więcej kasy to wybierz powietrzaka czyli wersja AIR Podaje link http://activia.sgl.pl/czesci/amortyzatory-suntour/nrx/28-cali/149 Edytowane 17 Lipca 2016 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acon Napisano 17 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 A jeśli nie powietrzny to inny z grupy NRX tez się sprawdzi ? Chciałem tani bez obsługowy rower żeby spokojnie wyjechać na rekreacyjna wycieczkę, a tu się okazuje że dziś jak się nie wyda na rower 3-4 tys to jest śmieć . Dobrze że przed kupnem się zapoznałem trochę z tematem to mam przynajmniej cały na osprzęcie alivio. ehhh ludzie bez obsługowo do dziś jeżdżą na rowerach z lat 60-70, gdzie się podziały te czasy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 17 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2016 Myślę że sprężynowy powinien tobie wystarczyć. To te z wersji Coil co ci podałem wczesniej link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acon Napisano 15 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2016 Wracam do tematu bujania się amorka SR SUNTOUR NVX . Przebieg około 200 km. Zaciskam przedni hamulec na twardym podłożu na postoju , poruszając całym rowerem przód/tył czuć znaczne luzy na wejściu goleni do amortyzatora . da się tą usterkę usunąć w zaciszu domowym ? czy raczej amortyzator zakończył swój żywot ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2016 Da się. Musisz po prostu wymienić tuleje ślizgowe. Ściągnij dolne lagi (dolna obudowa) wyciśnij jedną uszczelkę przeciwkurzową a potem tą tuleje plastikową. W środku tuleji jest podany symbol. Podając go dobiorę ci odpowiednie ślizgi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acon Napisano 15 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2016 symbol: FEE942 F 3 pytanie, napisales ze dobierzeszz mi odpowiedni slizg, tylko czy da sie na podstawie tego nr robrac cos lepszej jakosci plus lepsze uszczelki ? uszczelki konieczne sa bo jak sie przekonalem wlasnie, to te obecne slabo powierzona prace wykonuja. Pytam bo jesli nowy slizg mial by byc tej samej jakosci to nie ma sensu tego wymieniac, bo za miesiac bedzie to samo do zrobienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2016 (edytowane) Są dostępne od ręki, poniżej link. http://activia.sgl.pl/cena/czesci-zamienne-suntour/tuleje-slizgowe/plastikowe_tuleja-slizgowa-do-amortyzatorow-suntour-xct-lub-nvx/888 Także tu masz smar który bardzo dobrze spisuje się na ślizgach http://activia.sgl.pl/cena/oleje-i-smary/smary/do-amortyzatorow_profesjonalny-smar-do-amortyzatorow-suntour/1045 Edytowane 15 Sierpnia 2016 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acon Napisano 15 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2016 a istnieje coś takiego jak lepszy jakościowo zamiennik tego ślizgu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2016 Nie. zamiennikiem jest wymiana na lepszy amor z tulejami slizgowymi teflonowymi a nie plastikowymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 Wymiana ślizgów nic nie da bo to nie luzy a wiotkość (jak podniesiesz koło przednie go góry to nie chybocze się przecież ten amor a tylko pod pewną siłą przód/tył się poddaje). Tak więc jeśli Ci to przeszkadza to jedyne wyjście jak Activia radził - NRX byle jaki i będzie sztywniej. A jak jeszcze ma znośnie pracować i służyć kilka lat to najlepiej w wersji S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acon Napisano 18 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 na pewno kupie NRX-a ale już nie w tym sezonie. pytanie podstawowe, czy te luzy maja wpływ na bezpieczeństwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 Na pewno amora nie złamiesz jednak szybka jazda w bardziej wymagającym terenie na NVX nawet gdyby tej wiotkości nie było to czyste szaleństwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.