Skocz do zawartości

[SR SUNTOUR NVX] luzy, dzwięk tarcia, strzał przy mocnym pedałowaniu


acon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


Sprawa dotyczy amortyzatora SR SUNTOUR NVX


Problem jest taki... Chodzi o amortyzator, nowy amor jak i cały rower, przejechałem nim dopiero w 2 dni około 50km.


Dziś jadąc zauważyłem jakiś szelest w korbie pedałów, jak się później okazało szeleści amorek bo już dostał trochę piasku drobnego i na dociśnięciu pedała ugina się i szeleści. Ale to pikuś, chociaż może macie jakąś metodę co z tym zrobić bez całkowitego rozkręcania amorka. 


Główny problem polega na tym że dziś zauważyłem że jak zacisnę hamulec przedni i pchnę rower do przodu to amor ma około 5-10mm luzu, nie żeby latał jak na wietrze, ma przy tym jakiś opór ale czy taki luz to normalne ? jeśli nie to co z nim zrobić ? 


i jak już pytam to jeszcze jedna sprawa, w amorku są 2 pokretła , jedno to blokada amorka a na drugim pisze "preload" czyli blokowanie wstępne i co się stanie jak ustawie na + a co jak dam na - , i może jeszcze skąd mam wiedzieć kiedy jestem całkiem na której pozycji albo całkiem pomiędzy ?


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

i pchnę rower do przodu to amor ma około 5-10mm luzu,
Gdzie dokładnie jest ten luz? Najlepiej nagraj jakiś film lub daj chociaż zdjęcie.

 

 

i jak już pytam to jeszcze jedna sprawa, w amorku są 2 pokretła , jedno to blokada amorka a na drugim pisze "preload" czyli blokowanie wstępne i co się stanie jak ustawie na + a co jak dam na - , i może jeszcze skąd mam wiedzieć kiedy jestem całkiem na której pozycji albo całkiem pomiędzy ?
Jest to pokrętło do "regulacji" twardości amortyzatora ale z tym pokrętłem jest zawsze jeden problem-nie działa :whistling:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe nie chodzi mi o to ze goleń wchodzi do dolnej obudowy, chodzi mi o to , że gdy by się ustawić równolegle do roweru, nacisnąć przedni hamulec i pchnąć rower na zablokowanym amortyzatorze to goleń wzgledęm dolnej obudowy się wykrzywia do przodu i do tylu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zaciskam oba hamulce to stoji dęba . a co do tego szurania od drobnego piasku to jedynie rozkręcić i przeczyścić pozostaje ?   czy jest jakis szybszy sposób, bo serwis amorka co 50km to niezbyt zachęcająca sprawa do wsiadania na rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NVX to jest najtańszy i najsłabszy amortyzator z wersji trekingowej. Nie ma się co dziwić!!. Tuleje slizgowe są tam zwykłe plastikowe a nie teflonowe jak np. NRX-ach czy NCX-ach. Teraz tak już producenci robią składając rowery dają jak najsłabsze amorki żeby zaoszczedzić na kasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc tym tropem że jest to najtańszy amorek... chciał bym coś do jazdy, a nie ciągłego rozkręcania, czyszczenia, smarowania... istnieje coś takiego jak "bezobsługowy amortyzator" ? prosty, tani, raz na rok się nim zająć, żeby jeździć rekreacyjnie/turystycznie powiedzmy 50-70 km tygodniowo po zróżnicowanym terenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli nie powietrzny to inny z grupy NRX tez się sprawdzi ?  Chciałem tani bez obsługowy rower żeby spokojnie wyjechać na rekreacyjna wycieczkę, a tu się okazuje że dziś jak się nie wyda na rower 3-4 tys to jest śmieć . Dobrze że przed kupnem się zapoznałem trochę z tematem to mam przynajmniej cały na osprzęcie alivio. ehhh ludzie bez obsługowo do dziś jeżdżą na rowerach z lat 60-70, gdzie się podziały te czasy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wracam do tematu bujania się amorka  SR SUNTOUR NVX . Przebieg około 200 km.  

Zaciskam przedni hamulec na twardym podłożu na postoju , poruszając całym rowerem przód/tył czuć znaczne luzy na wejściu goleni do amortyzatora .

da się tą usterkę usunąć w zaciszu domowym ? czy raczej amortyzator zakończył swój żywot ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 symbol:  FEE942 F 3

 

pytanie, napisales ze dobierzeszz mi odpowiedni slizg, tylko czy da sie na podstawie tego nr robrac cos lepszej jakosci plus lepsze uszczelki ? uszczelki konieczne sa bo jak sie przekonalem wlasnie, to te obecne slabo powierzona prace wykonuja.  Pytam bo jesli nowy slizg mial by byc tej samej jakosci to nie ma sensu tego wymieniac, bo za miesiac bedzie to samo do zrobienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana ślizgów nic nie da bo to nie luzy a wiotkość (jak podniesiesz koło przednie go góry to nie chybocze się przecież ten amor a tylko pod pewną siłą przód/tył się poddaje). Tak więc jeśli Ci to przeszkadza to jedyne wyjście jak Activia radził - NRX byle jaki i będzie sztywniej. A jak jeszcze ma znośnie pracować i służyć kilka lat to najlepiej w wersji S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...