Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.


Sprawa dotyczy amortyzatora SR SUNTOUR NVX


Problem jest taki... Chodzi o amortyzator, nowy amor jak i cały rower, przejechałem nim dopiero w 2 dni około 50km.


Dziś jadąc zauważyłem jakiś szelest w korbie pedałów, jak się później okazało szeleści amorek bo już dostał trochę piasku drobnego i na dociśnięciu pedała ugina się i szeleści. Ale to pikuś, chociaż może macie jakąś metodę co z tym zrobić bez całkowitego rozkręcania amorka. 


Główny problem polega na tym że dziś zauważyłem że jak zacisnę hamulec przedni i pchnę rower do przodu to amor ma około 5-10mm luzu, nie żeby latał jak na wietrze, ma przy tym jakiś opór ale czy taki luz to normalne ? jeśli nie to co z nim zrobić ? 


i jak już pytam to jeszcze jedna sprawa, w amorku są 2 pokretła , jedno to blokada amorka a na drugim pisze "preload" czyli blokowanie wstępne i co się stanie jak ustawie na + a co jak dam na - , i może jeszcze skąd mam wiedzieć kiedy jestem całkiem na której pozycji albo całkiem pomiędzy ?


 

Napisano

 

 

i pchnę rower do przodu to amor ma około 5-10mm luzu,
Gdzie dokładnie jest ten luz? Najlepiej nagraj jakiś film lub daj chociaż zdjęcie.

 

 

i jak już pytam to jeszcze jedna sprawa, w amorku są 2 pokretła , jedno to blokada amorka a na drugim pisze "preload" czyli blokowanie wstępne i co się stanie jak ustawie na + a co jak dam na - , i może jeszcze skąd mam wiedzieć kiedy jestem całkiem na której pozycji albo całkiem pomiędzy ?
Jest to pokrętło do "regulacji" twardości amortyzatora ale z tym pokrętłem jest zawsze jeden problem-nie działa :whistling:
Napisano

luz ten jest jak rury goleni wchodzą do dolnej obudowy, w tym miejscu się poprostu buja, nie jest to swobodny ruch, ale jeszcze wczoraj rano gdy rower miał przebieg zerowy nie przypominam sobie bym to zauwazyl

Napisano

hehe nie chodzi mi o to ze goleń wchodzi do dolnej obudowy, chodzi mi o to , że gdy by się ustawić równolegle do roweru, nacisnąć przedni hamulec i pchnąć rower na zablokowanym amortyzatorze to goleń wzgledęm dolnej obudowy się wykrzywia do przodu i do tylu

Napisano

zła godzina na spacer do garażu w celu nagrania filmu, stery luzu nie maja , nigdzie więcej nie ma luzu, nowy rower, tylko tak jak mowie na wejściu goleni w obudowę buja się lekko przód/tył

Napisano

jak zaciskam oba hamulce to stoji dęba . a co do tego szurania od drobnego piasku to jedynie rozkręcić i przeczyścić pozostaje ?   czy jest jakis szybszy sposób, bo serwis amorka co 50km to niezbyt zachęcająca sprawa do wsiadania na rower.

Napisano

NVX to jest najtańszy i najsłabszy amortyzator z wersji trekingowej. Nie ma się co dziwić!!. Tuleje slizgowe są tam zwykłe plastikowe a nie teflonowe jak np. NRX-ach czy NCX-ach. Teraz tak już producenci robią składając rowery dają jak najsłabsze amorki żeby zaoszczedzić na kasie

Napisano

Idąc tym tropem że jest to najtańszy amorek... chciał bym coś do jazdy, a nie ciągłego rozkręcania, czyszczenia, smarowania... istnieje coś takiego jak "bezobsługowy amortyzator" ? prosty, tani, raz na rok się nim zająć, żeby jeździć rekreacyjnie/turystycznie powiedzmy 50-70 km tygodniowo po zróżnicowanym terenie ?

Napisano

A jeśli nie powietrzny to inny z grupy NRX tez się sprawdzi ?  Chciałem tani bez obsługowy rower żeby spokojnie wyjechać na rekreacyjna wycieczkę, a tu się okazuje że dziś jak się nie wyda na rower 3-4 tys to jest śmieć . Dobrze że przed kupnem się zapoznałem trochę z tematem to mam przynajmniej cały na osprzęcie alivio. ehhh ludzie bez obsługowo do dziś jeżdżą na rowerach z lat 60-70, gdzie się podziały te czasy...

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Wracam do tematu bujania się amorka  SR SUNTOUR NVX . Przebieg około 200 km.  

Zaciskam przedni hamulec na twardym podłożu na postoju , poruszając całym rowerem przód/tył czuć znaczne luzy na wejściu goleni do amortyzatora .

da się tą usterkę usunąć w zaciszu domowym ? czy raczej amortyzator zakończył swój żywot ?

Napisano

Da się. Musisz po prostu wymienić tuleje ślizgowe. Ściągnij dolne lagi (dolna obudowa) wyciśnij jedną uszczelkę przeciwkurzową a potem tą tuleje plastikową. W środku tuleji jest podany symbol. Podając go dobiorę ci odpowiednie ślizgi

Napisano

 symbol:  FEE942 F 3

 

pytanie, napisales ze dobierzeszz mi odpowiedni slizg, tylko czy da sie na podstawie tego nr robrac cos lepszej jakosci plus lepsze uszczelki ? uszczelki konieczne sa bo jak sie przekonalem wlasnie, to te obecne slabo powierzona prace wykonuja.  Pytam bo jesli nowy slizg mial by byc tej samej jakosci to nie ma sensu tego wymieniac, bo za miesiac bedzie to samo do zrobienia...

Napisano (edytowane)
Napisano

Wymiana ślizgów nic nie da bo to nie luzy a wiotkość (jak podniesiesz koło przednie go góry to nie chybocze się przecież ten amor a tylko pod pewną siłą przód/tył się poddaje). Tak więc jeśli Ci to przeszkadza to jedyne wyjście jak Activia radził - NRX byle jaki i będzie sztywniej. A jak jeszcze ma znośnie pracować i służyć kilka lat to najlepiej w wersji S.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...