Skocz do zawartości

[Opona] Uciekające powietrze przez ścianki opony.


freezer97

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Mam dość nietypowy problem. Otóż jakiś tydzień temu kupiłem nowiutką oponę Continental X-king 2.2 zwijaną. Kupiłem ją, gdyż w poprzedniej mi druty popękały i normalnie zrobił się zygzak. Dwa dni przed maratonem zalewam mleczkiem (jeżdżę na bezdętkach), pompuję, opona wskakuje na ranty, wszystko jest ok. Do czasu. Na maratonie w Wojniczu jakoś tak krzywo najechałem na kamień, że opona mi się ześlizgnęła z obręczy. Do mety dojechałem na flaku (jakieś pół atmosfery zostało). Dzisiaj dolewam mleczka, oponę pompuję, robię mydliny, by sprawdzić szczelność opony. I moim oczom się ukazuje bardzo dziwny problem. Powietrze ucieka przez... ścianki opony! Nie na łączeniu rant obręczy - rant opony, tylko po prostu przez ścianki boczne opony! Do opony wlałem więcej niż zwykle mleczka - około 90ml, poszedłem na krótką przejażdżkę. Wracam do domu, rower odstawiam do garażu, po 2 godzinach sprawdzam ciśnienie - jest już niecała 1 atmosfera. 

 

Jak namydlę oponę to te "dziurki" są mikroskopijne, są absolutnie niewidoczne gołym okiem, nawet gdybym lupę użył to bym ich nie zauważył. Tylko jest mały problem... jest ich tysiące na jednej i drugiej stronie opony!

 

Jak myślicie - mleczko uszczelni te dziureczki w oponie? Szkoda mi wywalać ją, bo jest nowa, ma na sobie jeszcze ten charakterystyczny dla nowych opon "jeżyk". Pierwszy raz spotykam się z takim problemem, przejechałem wiele treningów, wiele maratonów i nigdy w życiu się nie spotkałem, by tak uciekało powietrze.

 

Pozdrawiam serdecznie!

Napisano

Ooo widzisz, czyli się sfrajerowałem... No cóż, jeździłem na oponach Schwalbe, Bontragera, Maxxisach i nigdy się nie spotkałem z takim problemem.

Człowiek na błędach się uczy ;)

Napisano

Sam miałem taki przypadek z już dość mocno zużytą oponą (Race King RaceSport). Dosłownie czuć było pod ręką jak powietrze mocno uchodziło. Pomogło wyszczotkowanie.

Polecam ściągnąć oponę z felgi i mleczkiem które jest wewnątrz wyszczotkować ścianki boczne. Nawet na filmiku Continentala taka czynność jest zalecana.

Sam mam z przodu Mountain King II RaceSport przejechała już cały sezon, i wygląda jak nowa. Także nie wszystkie Conti są do d...y.

Napisano

Jeżeli rady kolegów nie zdadzą egzaminu, bo degradacja bocznych ścianek będzie jednak zbyt duża, to pozostaje założenie dętki, a w przyszłości produkty Continentala kupować ze zdwojoną ostrożnością.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...