Skocz do zawartości

[hamulce-wybór] caliper czy u-brake.


Budensyn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Z góry sorry za przydługi wstęp.

 

Dostałem zlecenie by reanimować rower na starej ramie Wheelera z mniej więcej końca lat 80. Ramka cr-mo, to samo wideł ale nie pochodzący z kompletu. Swojego czasu to musiał być rower za grube tysiące złotówek (o ile nie dolarów). Zniszczony i zużyty sprzęt jaki z niego usunąłem, to było pełne deore xt (nawet bieżnie sterów). Niestety, wszystko nadawało się do śmieci...

 

Do rzeczy. Rama posiada mocowanie pod hamulce u-brake na dole ramy (piwoty bez otworów na sprężynkę, większej średnicy niż v-brake). Wydaje mi się także, że mógłbym zamocować w nim hamulec typu caliper z odpowiednio długimi ramionami (nie chodzi mi o zaciski jak w składakach, tylko hamulce wyglądające jak szosowe tylko z dłuższymi ramionami).

Oryginalnie z tyłu był hamulec u-brake z tzw. wieszakiem a linka poruszała się po ślizgu na dole ramy pod suportem. Uprzedzając pytania - nie chce wracać do tego systemu. Jest zawodny, toporny i problematyczny.

Wykoncypowałem, że puszczę linkę jak Bóg przekazał w pełnym pancerzu od klamki do zacisku.

I teraz zasadnicze pytanie - który hamulec będzie mocniej hamować, caliper z długimi ramionami czy u-brake z bocznym ciągiem linki? A może macie jakieś inne patenty na ten problem?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 mm + opona Kenda Khan 26x1,75. Krótkie ramiona na 100% nie wejdą. Ale odpowiedziałeś na moje pytanie - będę działał z u-brake. Innego wyjścia nie ma. Jak nie uda mi się dogadać z tym systemem, będę musiał wrócić do wieszaka i ślizgu, chociaż nie chciałbym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...