Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam problem 2 tyg temu kupiłęm nowe hamulce slx z  okładzinami metalicznymi. Wczoraj umyłem rower i odtłuściłem tarcze prepartem firmy K2. Hamulce zaczeły bardzo słabo hamować jakby tarcze były całe tłuste i aby się zatrzymać całkowicie należy bardzo mocno wcisnąć klamkę nie tak jak przed myciem (trzeba to robić z taką siłą że jeszcze kilka razy a pokrzywie kalamke)

Napisano

Czym dokładnie myłeś te tarcze? Po myciu roweru tarcz nie trzeba odtłuszczać. 

Wyjmij klocki , mokre plecy = zeszczany zacisk. 

Napisano

Po przemyciu tarczy środkiem czyszczącym może spaść moc hamulców. Jednak mi się nigdy nie zdarzyło żeby moc tak drastycznie spadła. Może spróbuj je trochę rozgrzać na zjeździe. 

Napisano

Wez do reki normalny spirytus 98 odkrec tarcze i wykap je w tym. Mozesz uzyc tanszy denaturat. Wyjmij klocki umyj je w spirytusie nastepnie lekko nagrzej w ogniu. Nastepnie zamontuj i dotrzyj lekko i powinno dzialac

Napisano

Czym dokładnie myłeś te tarcze? Po myciu roweru tarcz nie trzeba odtłuszczać. 

Wyjmij klocki , mokre plecy = zeszczany zacisk. 

Odtłuszczaczem do tarczK2 takim jak na zdj

post-196809-0-49410200-1468615192_thumb.jpg

Napisano

 

 

Odtłuszczaczem do tarczK2 takim jak na zdj

Nie pryskałeś po zacisku?

 

 

 

 

Nie stosować na poliwęglowe tworzywa sztuczne, unikać mycia elementów gumowych.

Możliwe , że załatwiłeś uszczelki.

Napisano

Możliwe , że załatwiłeś uszczelki.

No właśnie mam wrażenie jakby hamulec był zapowietrzony ale z zacisku nic nie cieknie wiec nie wiem czy to uszczelki

Napisano

 

 

No właśnie mam wrażenie jakby hamulec był zapowietrzony ale z zacisku nic nie cieknie wiec nie wiem czy to uszczelki

 

Ale jak tego środka używałeś? Waliłeś po tarczach i zaciskach, czy nasączyłeś szmatkę preparatem i dopiero nią wycierałeś tarczę?

Napisano

 

 

No właśnie mam wrażenie jakby hamulec był zapowietrzony ale z zacisku nic nie cieknie wiec nie wiem czy to uszczelki

Jaki masz skok klamki?  Klocki suche na plecach?

 

Po za tym jedna rzecz mnie zastanawia. 

mw6nQus.png

 

Spróbuj przejechać palcami po tarczy. Jak zostaną tłuste to wiadomo.

Napisano

Ale jak tego środka używałeś? Waliłeś po tarczach i zaciskach, czy nasączyłeś szmatkę preparatem i dopiero nią wycierałeś tarczę?

Waliłem po tarczy po obu stronach przy założonym kole

Jaki masz skok klamki?  Klocki suche na plecach?

 

Po za tym jedna rzecz mnie zastanawia. 

mw6nQus.png

 

Spróbuj przejechać palcami po tarczy. Jak zostaną tłuste to wiadomo.

Skok jest podobny jak wcześniej natomiast żeby zatrczymać sie całkowicie to trzeba działać z duża siła na klamke nie to co wcześniej teraz musze dociskać dwoma palcami z całej siły prawie a wcześniej jednym palcem hamowałem i sprawdzałem tarcze raczej nie są tłuste 

Napisano

To chyba po klockach. Zawsze możesz je wypalić nad palnikiem kuchenki gazowej, potem przetrzeć lekko papierem ściernym o bardzo drobnej gradacji. Taki zabieg powinien pomóc, przynajmniej mi kiedyś pomógł gdy załatwiłem swoje klocki przy odpowietrzaniu hamulca. 

Napisano

Jak dla mnie dłuższy zjazd z ciągłym hamowaniem powinien rozwiązać problem, założę się że ten preparat zostawił warstwę jakiegoś śliskiego dziadostwa.

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Napisano

To chyba po klockach. Zawsze możesz je wypalić nad palnikiem kuchenki gazowej, potem przetrzeć lekko papierem ściernym o bardzo drobnej gradacji. Taki zabieg powinien pomóc, przynajmniej mi kiedyś pomógł gdy załatwiłem swoje klocki przy odpowietrzaniu hamulca.

Sprawdzę jutro te uszczelki no ale jeśli nie ma nigdzie wycieku to czemu miało by być po klockach ?

Napisano

 

 

Skok jest podobny jak wcześniej natomiast żeby zatrczymać sie całkowicie to trzeba działać z duża siła na klamke nie to co wcześniej teraz musze dociskać dwoma palcami z całej siły prawie a wcześniej jednym palcem hamowałem i sprawdzałem tarcze raczej nie są tłuste

 

A ile razy tak hamowałeś? Po umyciu tarcz nawet najlepszym odtłuszczaczem, zawsze pierwsze kilkanaście hamowań jest do bani, dopiero po jakimś czasie hampel działa jak należy. 

Napisano (edytowane)

SovaLTD

Dlatego uzywam spirytusu 98 ktory moment odparuje, nie zostawia plam moment i juz dobrze hebel hamuje. Nikt mi nie powie ze alkohol jest zly. Zawsze 98% mozna do gardla nalac a na tarcze izopropylowy/ denaturat

Edytowane przez BulletTime
Napisano

A ile razy tak hamowałeś? Po umyciu tarcz nawet najlepszym odtłuszczaczem, zawsze pierwsze kilkanaście hamowań jest do bani, dopiero po jakimś czasie hampel działa jak należy.

Kilkadziesiąt razy

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...