Skocz do zawartości

[dętka] Pomoc w znalezieniu dętki, średnica 1", grubość gumy 1-1,5mm

napad

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Proszę o pomoc w doborze dętki. Powinna spełniać następujące parametry:

- rozmiar koła: bez znaczenia - dętka idzie do pocięcia - ale im większy tym lepiej, bo z jednej dętki będę miał więcej kawałków.

- średnica dętki w stanie nienapompowanym: do 1 cala (25,4 mm)

- grubość materiału dętki: w zakresie od 1 do 1,5 mm - parametr bardzo ważny

Z prośbą zwracam się, gdyż nie znam się zbyt dobrze na oznaczeniach dętek (z przyczyn oczywistych w opisach dominuje średnica koła i szerokość opony), a parametr grubości gumy i średnicy dętki jest często pomijany w opisach sklepów internetowych.

Może ktoś, z doświadczenia wie, gdzie szukać czegoś takiego?

Napisano

Ja mam jakąś dętkę naxon , podobno do opony 2.5 ale u mnie w 2.10 przy 2.5 bara był luz. Guma była gruba i sztywna , czuć że znacznie grubsza niż obecna , ale nie mierzyłem jej.

Napisano

Niewiele mi to mówi. Potrzebuję pozakładać kawałki takiej dętki na rurę o średnicy zewnętrznej 27mm.

Tak więc średnica takiej dętki powinna wynosić w okolicy 1 cal, ok. 25mm, tak żeby ją lekko przy nakładaniu naciągnąć. Złożona na płasko powinna mieć gdzieś 38 do 39 mm szerokości.

A naciągnąć lekko, gdyż mocniejsze naciągnięcie spowoduje jej naturalne pocienienie, a po drugie będzie wymagało więcej siły i czasu, a do założenia będzie 360 takich kawałków, po 5 cm każdy.

Byłem w sklepie rowerowym. Na próbę wziąłem chińszczyznę marki KENDA. Fajna guma, gdzieś chyba 0,75mm. Ale źle coś źle policzyłem i okazała się za wąska. Ma w stanie na płasko 29mm a powinna mieć gdzieś ok. 38 mm.

Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu oznaczenia z tej gumy, tak żebym wiedział o czym rozmawiać ze sprzedawcą, bo rozmawialiśmy dwoma różnymi językami ;) :

27/28x1.1/8+1.1/4+1.3.8/+1.1/2+1.75, a pod spodem

700x28-45C,28/47-622/630/635