Qumor Napisano 12 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2016 Amortyzator nie jest wysunięty w pełni na postoju , ma 100mm skoku a górne golenie są wysunięte tylko 9/9,5 cm Sprawa się zmienia po napompowaniu do np 150 psi i golenie są wtedy dużo Bardziej wysunięte. Ps. Wiem co to sag. Te zjawisko zachodzi bez obciążenia[emoji107] Wysłane z mojego H60-L04 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 12 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2016 Tu trzeba sobie sprężyny negatywne dobrać pod swoją wagę To jest normalne że czym więcej ciśnienia tym bardziej robi się twardszy i wysuwa się całkowicie naprezajac max. sprężyny negatywne które potem już nie zaciągaja w dół górne lagi. Jeżeli pompujesz mniej tzn. 70/80/99psi to wystarczy zmienić-dobrać sobie sprężyny negatywne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 13 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2016 Na stronie activii masz sprężyny negatywne: http://activia.sgl.pl/czesci/czesci-zamienne/sprezyny/sprezyny/37 Musisz wyciągnąć sprężyne powietrzną, zobaczyć jakie masz sprężyny negatywne (bo z tego co mi sie kojarzy to w axonie są dwie) i wymienić jedną lub obie na miękkie - zależnie od tego ile ważysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qumor Napisano 13 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2016 Ok dzięki za pomoc . Na początku myślałem że mam 80mm skoku i chciałem zwiększyć do 100 Jak rozebralem amortyzator zdziwiłem się że jest ustawiony na 100 Więc było to dla mnie nie logiczne :''-) Wysłane z mojego H60-L04 przy użyciu Tapatalka A jakie zadanie mają sprężyny negatywne? Wysłane z mojego H60-L04 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 13 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2016 1. Amortyzator bez sprężyn negatywnych od początku skoku byłby drewniany, pomagają więc jakby przełamać ten pierwszy opór. 2. Przy powrocie pochłaniają energię w ostatnich mm dzięki czemu nawet przy stosunkowo niewielkim tłumieniu amor nie "wali" po rękach, dodatkowo powrót jest cichszy. 3. Dzięki niej można lepiej dopasować charakterystykę amortyzatora do danego rowerzysty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qumor Napisano 13 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2016 A ok dzięki za dobre wytłumaczenie :-D Wysłane z mojego H60-L04 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielasty Napisano 28 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 a fabrycznie jakie są? ;D myslałem by wymienić w swoim epiconie na bardziej miękkie niż mam teraz, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Zależy od rocznika, w nowszych rocznikach są chyba we wszystkich twarde założone . W moim starym (2011) miałam takie że pod osobę ~60-70kg były ok i nic nie zasysało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.