Dzewo Napisano 12 Lipca 2016 Napisano 12 Lipca 2016 Przymierzam się do zakupu roweru szosowego i w oko wpadły mi poniższe modele: https://www.canyon.com/pl/road/aeroad/aeroad-cf-slx-6-0.html https://www.canyon.com/pl/road/ultimate/2016/ultimate-cf-sl-9-0-aero.html https://www.canyon.com/pl/road/ultimate/2016/ultimate-cf-sl-9-0-sl.html http://www.kross.pl/pl/2016/road/vento-7-0 Przypuszczam, że zakup roweru na karbonowych obręczach do jazdy w mieście (np. do pracy) jest nierozsądnym posunięciem (co jak co, ale te koła wyglądają przecudownie), więc pewnie pod uwagę w końcowym rozrachunku wezmę dwie ostatnie pozycje. Pytanie tylko czy warto zainwestować w Krossa (i urwać coś z ceny w sklepie stacjonarnym) czy wydać więcej i mieć Canyona. W tym 1szym podobają mi się hamulce tarczowe, 2gi natomiast jest lżejszy o 1kg oraz z mojego pkt. widzenia prezentuje się lepiej. Uprzejmie proszę o poradę. Inne modele/marki z danego przedziału cenowego również wchodzą w grę.
Pywned Napisano 13 Lipca 2016 Napisano 13 Lipca 2016 Canyon ma mniej agresywną geometrię przez co pozycja będzie mniej męcząca na dłuższych dystansach. wymienionych przez ciebie brałbym Canyona ze względu na DA, niższą wagę. Hamulce tarczowe w szosie według mnie są zbędnym dodatkiem, szosówką i tak zwykle jeździsz w dobrych warunkach.
paulsen Napisano 13 Lipca 2016 Napisano 13 Lipca 2016 dołożę propozycje od nas: https://www.rosebikes.pl/produkty/rowery/rowery-szosowe/ każdy praktycznie (prócz PRO SL) model można konfigurować pod siebie (koła, kokpit itd). Test nowego roweru Aero w nowym numerze Szosy.
mismic Napisano 15 Lipca 2016 Napisano 15 Lipca 2016 Hamulce tarczowe w szosie według mnie są zbędnym dodatkiem, szosówką i tak zwykle jeździsz w dobrych warunkach. Nie zgodzę się. Gdybyś choć raz wsiadł na dobrą hydraulikę, to zmieniłbyś zdanie po pierwszym dłuższym zjeździe. A takich na Ślunsku nie brakuje. Siła i pełna kontrola za sprawą bajecznej modulacji. Nie potrzeba deszczu, by docenić inną jakość hamowania. Po jakimś czasie byś też zauważył, że takie hamulce są bezobsługowe. Żadne tam dociąganie linki i ustawianie klocków. I jeszcze jedno, o czym rzadko się wspomina, obręczówki wycierają obręcze, a tarczówki nie. Hi-endowa tarcza kosztuje 150 - 200 zł. Jaka jest cena hi-endowego kółka? Argumenty szosowej konserwy w tym temacie niestety nie wykraczają poza "moim zdaniem to niepotrzebne" i retoryczne "po co to komu?".
Dzewo Napisano 16 Lipca 2016 Autor Napisano 16 Lipca 2016 Dziękuję za odpowiedzi. Tak właśnie się zastanawiam dogłębniej na hamulcami tarczowymi. Nie chodzi mi tylko o efektywność hamowania, ale również o eksploatacje. Czy mogę poprosić o waszą opinię na temat żywotności kół w przypadku zakupu roweru z układem szczękowym?
erzurum Napisano 16 Lipca 2016 Napisano 16 Lipca 2016 W kwestii żywotności kół to przy tradycyjnych hamulcach w ogóle takiego tematu nie ma więc nie te argumenty. Osobiście zdecydowanie polecam tradycyjne hamulce, nawet na górzystym Śląsku hehe
Fisiek Napisano 16 Lipca 2016 Napisano 16 Lipca 2016 Miałem "przyjemność" przejechać się kilka metrów z tarczami w deszczu. Podziękuję. Co do Krossa to mają teraz outlet na 6.0 http://www.kross.pl/pl/outlet/2015/road/vento-6-0
Dzewo Napisano 30 Sierpnia 2016 Autor Napisano 30 Sierpnia 2016 Dziękuję za okazaną pomoc. Mój wybór padł na Canyona. Mam jednak małe pytanie. Czy coś takiego na górnej rurze (dwie równoległe linie) to oznaka wady produktu czy też ramy z karbonu mogą tak po prostu mieć?
Waza Napisano 30 Sierpnia 2016 Napisano 30 Sierpnia 2016 To żadna wada, tylko widoczna pod bezbarwnym lakierem krawędź maty karbonowej. Mój Ultimate CF SLX,tak jak tysiące innych też tak ma. Ciesz się rowerem
Diablo_94 Napisano 30 Sierpnia 2016 Napisano 30 Sierpnia 2016 Myślę że to bardzo dobry zakup, gratulacje Ile on waży bez pedałów ? Wstaw zdjęcie roweru w pełnej okazałości
1415chris Napisano 30 Sierpnia 2016 Napisano 30 Sierpnia 2016 Jak widac ludziom mozna wszystko wcisnac. Jak mozna twierdzic, ze te paskudne linie to normalne. Nie, to nie jest normalne. Zamiast popracowac nad wykonczeniem, to wciskaja ludziom ciemnote i jak widac skutecznie...
Waza Napisano 31 Sierpnia 2016 Napisano 31 Sierpnia 2016 @1415chris Mam inne zdanie na ten temat. Takie nieco widoczne zakończenia mat, zwłaszcza w rejonie węzłów odbieram jako wyraz indywidualizmu i pracy ludzkich rąk. To nie są aluminiowe wytłoczki, wypadające spod prasy hydraulicznej, wykonane identycznie z dokładnością do setnej części mm. Dzięki temu, każdy nasz Canyon CF jest trochę inny od pozostałych, tak jak słoje drzewa lub faktura liści, niby takie same ale każdy inny. To moje subiektywne odczucie i nie ma nic wspólnego z "wciskaniem ciemnoty".
radziuGD Napisano 31 Sierpnia 2016 Napisano 31 Sierpnia 2016 Jakby gościu od cekolowania/malowania zostawił Ci na ścianie takie linie, też twierdziłbyś, że Twoja ściana jest wyjątkowa, jedyna w swoim rodzaju i inna od pozostałych? A niestety w moim odczuciu te linie na górnej rurze budzą podobne odczucia co bubel na świeżo malowanej ścianie. No ale de gustibus... itd
1415chris Napisano 31 Sierpnia 2016 Napisano 31 Sierpnia 2016 Znam kilka karbonowych manufaktur, widzialem sporo w ram w polprzezroczystym matowym wykonczeniu, mialem Ultimate slx i tam ladnie bylo widac warstwy karbonu ale nikt mnie nie przekona, ze te krechy na obecnych canonach sa normalne i ladne. Proste pytanie, dwa identyczne rowery, jeden z krecha na gornej rurze, drugi bez, ktory byscie wybrali?
dywyn Napisano 31 Sierpnia 2016 Napisano 31 Sierpnia 2016 Te malowanie Canyona to bubel/niska jakość/fuszerka/chińszczyzna w złym tego słowa znaczeniu a tłumaczenie, że to normalne i tak ma być jest śmieszne. Nigdy nie zaakceptowałbym takiego malowania w rowerze w tym przedziale cenowym. Ale cóż... cena jest dobra, producent znany z World Touru a ludzie napaleni na "grupę wyżej" niż u konkurencji
1415chris Napisano 31 Sierpnia 2016 Napisano 31 Sierpnia 2016 Czy to jest tylko specyfika ultimate sl? U mnie w klubie pojawilo sie ostnio pare aeroadow, jest tez ultimate slx i troche sl, z ciekawosci przypatrze sie im.
erzurum Napisano 31 Sierpnia 2016 Napisano 31 Sierpnia 2016 Był wątek o tych krechach na szosa.org, dla mnie tragedia i kompromitacja ze strony canyona. Współczuję nabywcom, gdyż muszą sobie wmówić, że tak ma być.
Waza Napisano 31 Sierpnia 2016 Napisano 31 Sierpnia 2016 @@Dzewo, Mam nadzieję że jesteś odporny na insynuacje innych użytkowników forum, że kupiłeś "brzydki rower". Pytałeś się, czy widoczne pod bezbarwnym lakierem warstwy karbonowego laminatu to wada? Otóż nie, to nie jest żadna wada techniczna w jakikolwiek sposób umniejszająca wartość ramy. Ja, w opozycji do przedmówców znajduję duży walor w tej prostocie estetycznej, powiedziałbym w Teutońskiej ascezie. Czy Tobie się to podoba? To Twoja opinia i Twoja decyzja. Ja, od długiego czasu jestem na tyle dorosły, że nie muszę się sugerować opiniami np. Współczuję nabywcom, gdyż muszą sobie wmówić, że tak ma być.
Darek14 Napisano 1 Września 2016 Napisano 1 Września 2016 Dramatycznie wyglądają te kreski. A ludzie się pocieszają, wmawiając sobie, że to jest estetyczne. Nieważne, że bubel, najważniejsze, że tanio hehe.
1415chris Napisano 1 Września 2016 Napisano 1 Września 2016 Ludzie to nie barany. Jest sporo podobnych tematów w sieci, gdzie ludzie pytają czy to normalne. Czyli jakieś poczucie estetyki jest w narodzie. Co na to Canyon? Ano wstawił tekst, wyjaśniając, że te krechy to nie żadna wada techniczna i że jest to tylko kwestia estetyki. W swojej szczerości zapomnieli dodać, że dla wielu może to wyglądać jak kupa na środku salonu. Waza, pokaż mi jakąkolwiek inną ramę z tak pięknym ornamentem. Pisałem wcześniej, że miałem Ultimate slx, gdzie miłym dla oka były widoczne o różnej strukturze łaty włókna przenikające się pod kątem 90st. Dla Ciebie jest to piękna struktura "łat karbonu", dla mnie kupa na środku salonu. I fajnie, że widzimy tą samą rzecz w nieco inny sposób
Waza Napisano 2 Września 2016 Napisano 2 Września 2016 @1415chris To miło że nie przekonujesz mnie do swoich racji, na zasadzie że Twoja prawda jest lepsza bo bardziej Twojsza Wracając do estetyki Canyona, być może moja akceptacja wyglądu ramy wynika z tego, że mój Ultimate cf slx ma te detale bardzo dyskretne. Np. linie na rurze górnej nie są wyraźnie widoczne na całej długości, tylko nieznacznie prześwitują w dwóch miejscach na długości kilku, kilkunastu cm. W moim rowerze podobny efekt jest też widoczny na widelcu, czyli taka bardzo dyskretna krawędź prześwitująca miejscami, wyglądająca jak oś widelca. Dla mnie to, że inne manufaktury tak nie robią to żaden argument. Przypomnijcie sobie choćby Pronghorna z tymi charakterystycznymi liniami i wymiarami podanymi na wszystkich rurach. Z tego co wiem nikt inny tak nie robił, a w moim subiektywnym odczuciu rower miał wyraz. Oczywiście, to że mój slx mi się podoba bez żadnego "wmawiania sobie", nie oznacza że nie spojrzę z zachwytem na Pinarello, Cervelo lub choćby nową Madone (tymi ostatnimi tego lata mocno obrodziło w Szczecinie ).
1415chris Napisano 2 Września 2016 Napisano 2 Września 2016 Z jaką prawdą masz problemy? Ja nikogo do niczego nie przekonuje. Poprostu śmieszy mnie (jak widać nie jestem w tm odosobniony, bo gdyby wszystko było ok, to nie byłoby tego i wielu innych tematów traktujących o tych pięknych krechach) nazywanie wizualnego bubla czymś normalnym. I nie mówimy tu o malowaniu, tylko o wykończeniu karbonu, gdzie z jakiegoś powodu Canyon zdecydował się na taką a nie inną estetykę.
tessio Napisano 2 Września 2016 Napisano 2 Września 2016 Kolejna partia ram będzie już pewnie bez "ozdobników" w postaci "krech", ale najpierw trzeba wyprzedać buble.
Waza Napisano 2 Września 2016 Napisano 2 Września 2016 Chris, wyluzuj, nie mam żadnych problemów . Wręcz przeciwnie, wyraziłem dla Ciebie uznanie za Twój wpis "I fajnie, że widzimy tą samą rzecz w nieco inny sposób". Jeżeli przeczytasz inne wpisy w tym temacie, a także w innych tematach na tym forum, to nie wszyscy dopuszczają myśli że ktoś inny ma prawo do własnego zdania i własnej opinii. Często w ferworze dyskusji króluje argumentacja właśnie taka "moja prawda jest lepsza bo jest bardziej mojsza".
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.