Skocz do zawartości

[hamulce hydrauliczne] Regulacja, wymiana plynu, odpowietrzanie


crazybiker

Rekomendowane odpowiedzi

do odpowietrzania potrzebujesz klucz plaski - nie wiem jakiego rozmiaru albo 6 mm albo 8mm. poza tym dwie strzykawki i kawalek wezyka - kupisz go w sklepie samochodowym. do tego srubokret do odkrecenia srubek pokrywki zbiornika w klamce. krzyzakowy srubokret.

dalsza czesc instrukcji ci potrzebna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

reguly sa takie same dla wszystkich ukladow, poczawszy od shimano, a na hope skonczywszy.

jedynie avid ma trzystopniowy proces odpowietrzania przy pomocy podcisnienia.

generalnie odpowietrzanie, wymiana plynu naleza do czynnosci niezbyt skomplikowanych aczkolwiek wymagajacych ostroznosci.

 

http://www.hopetech.com/database/2004_instructions_small.PDF

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs...69830607840.pdf

jeszcze avid... http://www.sram.com/_media/techdocs/HoseLe...tIns_German.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje instrukcji krok po kroku! Mam zamiar zalac XTRy LHM+, czy ktos mial juz doswiadczenie w serwisowaniu 965tek?

Pozdrawiam!

 

Pewnie Tobie się już nie przyda, ale wrzucam, dla potomnych.

Swoje 965 robiłem tak:

Potrzebował będziesz strzykawki (używam 20 ml) wężyka, który będzie ciasno wchodził i na strzykawkę i na śrubę odpowietrzenia, kawałek czegoś twardego, żeby wsadzić zamiast klocków (jeśli nie masz oryginalnego imaka), śrubokręt krzyżykowy, klucz 7-mkę i, jeśli nie masz oleju w oryginalnym opakowaniu shimano) drugą strzykawkę (lub coś z czego będzie łatwo nalać do klamki).

 

1. Wykręcasz okładziny, wciskasz zamiast nich coś twardego, by nie wycisnąć tłoka.

2. Na śrubę odpowietrzającą zakładasz wężyk ze strzykawką.

3. Odkręcasz klapkę od zbiornika w klamce.

4. Lejesz olej do wysokości 1-2 mm poniżej górnej granicy zbiorniczka w klamce(ja lałem do końca).

5. Naciskasz pare razy klamkę - olej idzie w przewód, uzupełniasz brak w zbiorniczku i tak kilka razy.

6. Kiedy skończy iść olej w układ i skończą pokazywać się w zbiorniku w klamce bąbelki naciskasz pare razy klamkę i trzymasz zaciśniętą.

7. Wysuwasz tłok strzykawki, żeby zrobić podciśnienie i odkręcasz powoli śrubę odpowietrzenia. Czekasz aż olej przestanie wpływać do strzykawki, cały czas trzymając wciśniętą klamkę! (można delikatnie próbować ciągnąć za tłok strzykawki). Kiedy olej przestanie wpływać, zakręcasz śrubę odpowietrzenia (nie trzeba mocno)

8. Powoli puszczasz klamkę i pilnujesz, żeby w zbiorniku klamki nie ubyło za dużo oleju - po prostu dolewasz go jak opada. NIE WOLNO dopuścić by zabrakło oleju i pociągnęło powietrze, bo trzeba się będzie bawić dłużej (czyt, odpowietrzać od początku)

9. Powtarzasz kroki 7 i 8 do momentu, kiedy przestanie lecieć powietrze przez rurkę do strzykawki.

10. Uzupełniasz olej w klamce, zakładasz uszczelkę i zakręcasz dekielek. Wytrzyj całość z oleju, załóż klocki.

 

Mogła wedrzeć się tu jakaś herezja z racji pory. Tak swoje robiłem, jeżdżę i działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...