Skocz do zawartości

[zacisk] shimano m447


DevilQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam taki problem z moimi hamulcami, a dokładniej bl-m505 + m447, że nie hamują praktycznie, są odpowietrzone poprawnie, tarcze i klocki odtłuszczone, nigdy klocków nie zalałem. Tylny hamulec nawet nie chce zblokować koła na piasku, nie wspomnę co się dzieje gdy jadę po ulicy, z przednim to samo, ale już trochę lepiej. Nie ważę jakiś kilogramów wielkich, bo cały czas ok 82 się trzyma waga. Teraz tak myślę, czy do klamek bl-m505 i przewodu sm-bh59 da radę podpiąć same zaciski m615 (podbno zaleca się sm-bh90), bo nie mam aktualnie kasy na nowe zestawy i do tego bym jeszcze tarcze wziął jakieś rt-66 i chyba bd dobrze, z czasem jakieś półmetaliki jagwire. Bo klamki nie ciekną i są w bardzo dobrym stanie wizualnym, tak samo jak i przewód, więc nwm czy jest sens je wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciski są poprawnie ustawione, spuszczałem się nad ustawieniem samego tylnego z 30 min, ale te tarcze i tak do wymiany, one są tak miękkie i tak się łatwo wyginają podczas hamowania i napiszę jeszcze raz zaciski są poprawnie ustawione, w ogóle zauważyłem, że przednia klamka jest bardzo twarda, ale tył już jest miękki, chociaż był odpowietrzany tak samo jak przód. A i jeszcze jedno pytanie czy jak kupię zestaw m615 to bd miał jakieś akcesoria do skrócenia przewodu czy może odkręcić te nowe z zestawu i klamkę i zacisk do starego, bo tak obliczyłem to 2x zacisk + 2x tarcza wyjdzie z 320 zł , a nowe hamulce bez tarcz to 400 zł.

Edytowane przez DevilQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem wypalać klocki, odtłuszczałem power brake cleanerem, tarcze tak samo odtłuszczałem, myłem w gorącej wodzie, wyregulowane są dobrze na stop pro, klocki i tarcze potraktowałem nawet papierem ściernym, bo tak mi doradzono w serwisie i kilku znajomych. Odpowietrzone też prawidłowo, według wszelkich zaleceń shimano, ze stukaniem w przewód w zacisk, odpowietrzane normalnie i grawitacyjnie z woreczkiem, z resztą nie robię tego pierwszy raz. Dzisiaj wezmę i odkręcę hamulce i spr czy na pewno się nie pocą nigdzie, jak zaciski bd suche (przy klamkach i zaciskach nic nie cieknie, spr jeszcze przy tłoczkach i w środku) to kupię nowe tarcze i klocki półmetaliczne i muszą dawać radę, jak nie to kupię nowe zaciski i tarcze. A i jeszcze jedno do hamulców bl-m505 + m447 dają przewód bh-59 ? Będzie on chyba dobry do zacisków m615 - podobno nawet lepszy jest niż bh-90, bo ten miękki podobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to jest dziwne, bo przód jest twardy tył jest może nie miękki całkowicie, ale bardziej miękki niż przedni - może to być spowodowane tym, że jest dłuższy przewód i nie bd tak twardy jak przedni? Ale mówię, tył odpowietrzałem 3x aż, bo myślałem, że coś źle zrobiłem, ale jak za 3 razem jest tak samo to nadal moja wina? A tym samym sposobem przód odpowietrzałem raz i działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

może to być spowodowane tym, że jest dłuższy przewód i nie bd tak twardy jak przedni?

Tak

 

Pierwsza sprawa że przy zalanych klockach tylko metaliki odratujesz i spieki , reszta śmietnik. Jak klocki mają mokre plecy to zacisk na śmietnik. Tarcze odtłuść a klocki nowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O wiem jak to zobrazować jak przód to 100% twardości to tył ma jakieś 95% tego coś takiego.


No to już jest rozwiązanie, bo wszystko jest suche, klamki, przewody, przy łączeniach, ale plecy klocków się pocą, myślałem, że tak musi być bo w końcu klocki pracują i może się dostawać oleju trochę.


A to teraz jeszcze jedna sprawa, czy do klamek bl-m505 i przewodu bh-59 (tak myślę, że to ten, bo nie ma oznaczenia na nim, tylko napis shimano, ale z tego co znalazłem to do tych zestawów taki przewód dawali) bd dobre zaciski m615? Czy wymiana przewodu też mnie czeka na bh-90?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M615 i te moje obecne mają to samo mocowanie, więc chyba wystarczy odkręcić i przykręcić nowe. Ale lepiej zmienić same zaciski czy już cały komplet kupić, ale w sumie to nowy komplet i tak bd musiał rozkręcić i dociąć odpowiednio przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A już tak ostatecznie brać 2x nowy zacisk m615 i do tego tarcze rt-66 czy lepiej wymienić komplet m615 wraz z tą klamką i czy na pewno mój przewód (zastaw bl-m505+br m447) tak myślę, że jest to bh-59 bd dobry czy inwestować w jakiś lepszy? Jak coś rower to romet rambler r-line 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepszy przewód to przewód w oplocie za grube pieniądze. Według mnie najlepiej komplet m615 lub m675. Starą klamkę z przewodem możesz sprzedać. Możesz też uratować swój hamulec dorabiając uszczelki. Po wymianie zacisk Ci się więcej nie zsika bo uszczelki nie są od shimano , a samo shimano ostatnio robi coraz gorsze. Komplet m615 też pewnie z czasem się zleje więc masz nad czym myśleć. Uszczelki dorobisz za 7 zł / szt. Jak by co pisz , dam Ci namiary. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mógł byś to podaj mi namiary na uszczelki, podobno GG Trading robi dobre. Ale teraz tak - jak je wymierzyć, jak je tam wsadzić, jak wyjąć stare, jak się w ogóle za to wziasć.

Właśnie o GG trading mi chodziło. Wyjąć jest je prosto. Jeden tloczek blokujesz w zacisku a drugi wypychasz klamką potem rozbierasz zacisk na pół i wyjmujesz drugi. W gniazdach po tlokach zostają uszczelki. Wyjmujesz je i już. Potem wiadomo , wysyłasz tloczek , zacisk i uszczelkę do gg

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cie pieruna, jak zacisk na pół rozebrać jak on na troxach jest i podobno nie wolno tego rozkręcać. Kod uszczelki mam:r15 m 20 8x25 1x2 nbr nwm czy to coś da. Bo zanim wyśle, oni mi odeślą, póxniej suzczelki, ehh nwm czy dam rade sam to zrobić zwłaszcza, że na troxy nie mam klucza nanometrycznego. Są jakieś poradniki na necie, bo nie widziałem nigdzie. Nwm czy już nie kupić samych zacisków m615 i git. A i ogólnie też zauważyłem, że tłoczki nie równo chodzą, jak z tyłu tak z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.forumrowerowe.org/topic/121358-poradnik-regeneracja-zaciskow-tektro-auriga-comp/

 

Bez rozbierania też powinno się dać ale będzie ciężko.

 

Idealne chodzenie tłoczków to praktycznie mit. Jak masz zeszczane hamulce to tym bardziej może być nie równo. Może też za to odpowiadać syf w zacisku itp. 

Nie potrzeba tam raczej klucza dynamometrycznego , wystarczy wyczucie w łapie. 

 

Nikt Ci nie zabroni rozkręcać , ale stracisz gwarancję. Jak i tak jej nie masz a zacisk ma iść na śmietnik to można spokojnie podjąć się reanimacji. Jak się uda to będziesz miał hamulec na lata za śmieszne pieniądze , jak nie to się czegoś nauczysz po drodze. 

Edytowane przez Ychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednym stanowczym ruchem da się jakoś dwa tłoczki na raz wyjąć i jak się wyjmie te tłoczki to potem z pod nich wyjąć uszczelki i wszystko przepłukać w benzynie. A bez ich rozkręcania na połówki da się je dobrze przepłukać benzyną, żeby przez przypadek nie dostały się jakieś drobinki do samego zacisku? Czy jest takie ryzyko, czy taka drobinka nie zrobi krzywdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wejdzie piasek na uszczelkę to będzie rysował tłoczek i będzie nieszczelność. 

 

 

 

Czyli jednym stanowczym ruchem da się jakoś dwa tłoczki na raz wyjąć

Może próbować naciskając klamkę bez klocków. Może pójdzie ale podejrzewam , że za mało miejsca jest w zacisku.  

 

Zacisk masz z 2 części , na łączeniu jest gumowa uszczelka , także nie wiem. Jeśli benzyna jest neutralna dla gumy to możesz płukać. Chyba , że go rozkręcisz to śmiało. 

 

 

 

A bez ich rozkręcania na połówki da się je dobrze przepłukać benzyną, żeby przez przypadek nie dostały się jakieś drobinki do samego zacisku?

Powinno się dać , chociaż tam nic specjalnego nie powinno być w środku.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nwm, jeszcze to przemyślę. W sumie i tak mogę się pobawić w rozkręcanie, bo jak nie wymienie uszczelki to zacisk do śmieci, a kiedyś praktykę trzeba złapać - jak się nie uda mówi się trudno, kupię najwyżej nowe zaciski. Jak coś to do klamek bl-m505 i przewodu sm-bh59 bd git nie? Tylko cały czas nwm czy na pewno mam ten przewód, ale raczej z m447+bl-m505 chyba tylko taki dają wiem, że jest oryginalny ze shimano, bo napis, reszty nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz też wypchnąć tłoczki zastępując klamkę strzykawką (z powietrzem zamiast oleju) większy skok więc łatwiej wypchnąć ;)

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Edytowane przez piciu256
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No to już jest rozwiązanie, bo wszystko jest suche, klamki, przewody, przy łączeniach, ale plecy klocków się pocą, myślałem, że tak musi być bo w końcu klocki pracują i może się dostawać oleju trochę.

 

Nie powinny. Jeżeli na plecach klocków obserwujesz wyraźne zwilżenie, to może być powód twoich problemów. Miałem/mam M445. Plecki zawsze były suche jak wiór...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...