leniwyzaskroniec Napisano 10 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2016 Witam, Mam pytanie odnośnie Fox float 32 CTD Evolution 100mm QR15, tapered. Amortyzator z trek superfly 8 . Chce zmienić na rame ze skokiem 120mm, i pytanie jest takie czy ten amortyzator da się zrobić bezpiecznie na 120mm, i czy w ogóle producent przewidział cos takiego, jesli tak to w jaki sposób to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 10 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2016 http://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=32#changingtravel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 11 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2016 (edytowane) Wszystko zależy od danego egzemplarza, w niektórych się da w innych nie. Musisz rozebrać amortyzator i zwyczajnie pomierzyć sprężyne i tłumik . Tak jak deklaruje fox - we wszystkich fox'ach skok można zmniejszyć, ale tylko w niektórych modelach da się go podnieść. Edytowane 11 Lipca 2016 przez Fonika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikeart Napisano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Czreść podłączę się pod temat, bo mam podobny problem choć odwrotny cel. Mam ten sam amortyzator. Po wykonaniu wymiany oleju zmienił mi się skok z 100 na 115. Wlałem po 30ml oleju do każdej lagi. Gdzie popełniłem błąd przy wymianie i jak przywrócić skok do fabrycznego? Pozdrawiam Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikeart Napisano 25 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2017 Cześć, Rozumiem, że nikt nie nie jest w stanie mi pomóc? To jeszcze jedno pytanie. Czy jazda z takim amortyzatorem jest bezpieczna? Pozdrawiam Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 25 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2017 Po wymienia oleju zmienił się skok ze 100 na 115? Jak zmierzyłeś skok? Wymieniałeś tylko olej na dole,czy w tłumiku też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikeart Napisano 25 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2017 Tak. Po wymianie oleju zmienił się skok. Tłumika nie rozbierałem tylko wyjąłem z golenia górnego i wyczyściłem . Wymieniłem olej w obu goleniach dolnych i komorze powietrznej. Skok mierze od góry golenia dolnego do dołu korony (widoczny goleń górny + uszczelka kurzowa). Po wymianie już jeździłem. Amortyzator jest bardziej czuły, ale to może być efekt oleju ( silkolene pro rsf 15). Przy prędkości ok 40km/h sprawia wrażenie jakby pływał, ale może to jest efekt większej czułości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 25 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2017 Wymieniłem olej w obu goleniach dolnych i komorze powietrzne Wyjmowałeś trzpień z komory powietrznej? Coś dodatkowo robiłeś? Przy prędkości ok 40km/h sprawia wrażenie jakby pływał, ale może to jest efekt większej czułości. Czułość nie powoduje pływania. Dobrze wszystko skręciłeś? Nie brakowało gdzieś gwintu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 (edytowane) Wymieniałeś olej w komorze powietrznej - jak tak to ile oleju wyleciało - ile wlałeś? Ustawiłeś to samo ciśnienie? Edytowane 26 Sierpnia 2017 przez Kowal1986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikeart Napisano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2017 (edytowane) Wyjmowałeś trzpień z komory powietrznej? Coś dodatkowo robiłeś? Trzpienia komory powietrznej nie wyjmowałem. Wymieniłem tylko olej w samej komorze. Dobrze wszystko skręciłeś? Nie brakowało gdzieś gwintu? Gwintu nie brakowało. Wydaje mi się, że wszystko dobrze skręciłem mimo że skręcałem "na czucie" bez dynamometru. Oleju wlałem po 30 ml do goleni. Starego oleju wyleciało z tłumika wg mnie sporo (zakładam, że zgodnie z instrukcją 30ml), a z drugiej połowa z tego. Ciśnienie ustawiłem mniejsze - 85 psi tyle co zalecają w tabelce. Pierwotnie miałem 95psi. W międzyczasie sprawdziłem skok w Rebie "100" kolegi. Przy takich pomiarach jak moje to ma 110 skoku. Przy tym moje115 wygląda na normalne, więc jazda nie jest niebezpieczna. Dziwne tylko to, że pierwotnie był mniejszy skok. Ciśnienie dobiłem do 90 psi i wg. mnie teraz jest lepiej, jest bardziej twardy. Czy przy wyższym ciśnieniu nie będzie wykorzystywany pełny zakres skoku? Edytowane 26 Sierpnia 2017 przez bikeart Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.