Skocz do zawartości

[amortyzator] Zmiana skoku Fox float 32 CTD 29 Rvolution QR 15


leniwyzaskroniec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pytanie odnośnie Fox float 32 CTD  Evolution 100mm QR15, tapered. Amortyzator z trek superfly 8 . Chce zmienić na rame ze skokiem 120mm, i pytanie jest takie czy ten amortyzator da się zrobić bezpiecznie na 120mm, i czy w ogóle producent przewidział cos takiego, jesli tak to w jaki sposób to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od danego egzemplarza, w niektórych się da w innych nie. Musisz rozebrać amortyzator i zwyczajnie pomierzyć sprężyne i tłumik ;).

 

Tak jak deklaruje fox - we wszystkich fox'ach skok można zmniejszyć, ale tylko w niektórych modelach da się go podnieść.

Edytowane przez Fonika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czreść

 

podłączę się pod temat, bo mam podobny problem choć odwrotny cel. Mam ten sam amortyzator. Po wykonaniu wymiany oleju zmienił mi się skok z 100 na 115. Wlałem po 30ml oleju do każdej lagi. Gdzie popełniłem błąd przy wymianie i jak przywrócić skok do fabrycznego? 

Pozdrawiam

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Po wymianie oleju zmienił się skok. Tłumika nie rozbierałem tylko wyjąłem z golenia górnego i wyczyściłem . Wymieniłem olej w obu goleniach dolnych i komorze powietrznej.

Skok mierze od góry golenia dolnego do dołu korony (widoczny goleń górny + uszczelka kurzowa).

 

Po wymianie już jeździłem. Amortyzator jest bardziej czuły, ale to może być efekt oleju ( silkolene pro rsf 15). Przy prędkości ok 40km/h sprawia wrażenie jakby pływał, ale może to jest efekt większej czułości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Wymieniłem olej w obu goleniach dolnych i komorze powietrzne

Wyjmowałeś trzpień z komory powietrznej? Coś dodatkowo robiłeś?

 

 

Przy prędkości ok 40km/h sprawia wrażenie jakby pływał, ale może to jest efekt większej czułości.

Czułość nie powoduje pływania.

Dobrze wszystko skręciłeś? Nie brakowało gdzieś gwintu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmowałeś trzpień z komory powietrznej? Coś dodatkowo robiłeś?

 

Trzpienia komory powietrznej nie wyjmowałem. Wymieniłem tylko olej w samej komorze.

 

 

Dobrze wszystko skręciłeś? Nie brakowało gdzieś gwintu? 

Gwintu nie brakowało. Wydaje mi się, że wszystko dobrze skręciłem mimo że skręcałem "na czucie" bez dynamometru.

 

Oleju wlałem po 30 ml do goleni. Starego oleju wyleciało z tłumika wg mnie sporo (zakładam, że zgodnie z instrukcją 30ml), a z drugiej połowa z tego.

 

Ciśnienie ustawiłem mniejsze - 85 psi tyle co zalecają w tabelce. Pierwotnie miałem 95psi.

 

W międzyczasie sprawdziłem skok w Rebie "100" kolegi. Przy takich pomiarach jak moje to ma 110 skoku. Przy tym moje115 wygląda na normalne, więc jazda nie jest niebezpieczna. Dziwne tylko to, że pierwotnie był mniejszy skok.

 

Ciśnienie dobiłem do 90 psi i wg. mnie teraz jest lepiej, jest bardziej twardy. Czy przy wyższym ciśnieniu nie będzie wykorzystywany pełny zakres skoku?

Edytowane przez bikeart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...