Skocz do zawartości

[ogumienie] Nowa opona i dętka 29er na tył


bl4ck

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Posiadam rower Ghost SE 2920 opony IMPAC RIDGEPAC 29X2.1 dzisiaj zauważyłem przebitą dętkę z tyłu w kole chciał bym wymienić ją i przy okazji oponę na nową jeżdżę głównie po asfalcie/chodniki czasem lekki teren ale rzadko.

Proszę o jakieś propozycję z góry dziękuje.

 

Napisano

Standardowa dętka 29` Schwalbe. Jeśli rower jest używany głównie na asfalcie nie potrzeba dużego bieżnika, może warto spróbować opon typu Slick, np. WTB SLick. Będzie szybko i cichom, ale w terenie gorzej. Jesli jednak trochę bieżnika się przyda to sprawdzą się Semi Slicki z bocznymi klockami, np. Schwalbe Hurricane (teraz w dobrej cenie). Najbardziej terenowy z podanych, ale wciąż szybki będzie też Continental Double Fighter III.

Napisano

Trochę się podepnę pod temat. Potrzebuje lekkie(ważne)opony do Cube reaction gtc 29" 2014 na kołach Sun Ringlé Radium MA 29, QR/QR,przede mną wyjazd do znajomych po miejskiej dżungli plus wypady w teren nie do końca ekstremalnie trudny,jakie opony 2.00 polecacie?Chce aby były lekkie i wytrzymałe (wiem ze jak cos jest do wszystkiego to czesto jest do niczego),myślę o zwijanych oponach ktore bedą w 60ciu procentach eksploatowane na asfaltowych scieżkach rowerowych,reszt to leśne dukty,polne drogi i lekki teren(łąka,nasypy i szutr).Biorę ze sobą MTB ze względu na uniwersalność roweru!

Napisano

Witam

 

Posiadam rower Ghost SE 2920 opony IMPAC RIDGEPAC 29X2.1 dzisiaj zauważyłem przebitą dętkę z tyłu w kole chciał bym wymienić ją i przy okazji oponę na nową jeżdżę głównie po asfalcie/chodniki czasem lekki teren ale rzadko.

Proszę o jakieś propozycję z góry dziękuje.

 Według mnie SMART SAM będzie idealny dla Ciebie

Napisano

Ten SMART SAM wyglądem przypomina mi moje IMPAC RIDGEPAC 29X2.1 z których jestem bardzo nie zadowolony tylna opona bo bokach mi popękała a bieżnik na środku całkowicie się starł. 

Napisano

Wytłumacz mi to, bo chyba mam problem ze zrozumieniem. Masz PODOBNE opony, innego producenta i Schwalbe nie chcesz bo PRZYPOMINAJĄ te poprzednie? To żadnych lepiej nie kupuj, bo wszystkie mają bieżnik i są okrągłe i co najgorsze - z gumy.

Napisano

IMPAC to marka Schwalbe tylko gorsza jakościowo, chodzi mi o to że to że SMART SAM ma duże klocki na środku tak jak i moje obecne które już tych klocków nie posiadają od jeżdżenia po asfalcie a wcale dużo nie jeździłem, dlatego stawiał bym się w stronę opony typu Continental Double Fighter III lub Schwalbe Hurricane które są właśnie pod asfalt.

Napisano

A ja po Double Fighter II nigdy więcej w stronę takich opon się nie zwrócę. Po pierwsze są ciężkie, bardzo. Po drugie śliskie, na kropli wody można się zabić. Po trzecie nie są nic szybsze niż Smart Samy 2.25 które mam teraz. A co do przebiegu na COnti DF 2 zrobiłem 4000km i opona jest łysa jak kolano na dodatek pęka na grzbiecie!!! Nie hamowałem prawie wcale z blokowaniem koła, dbałem o opony. A na Smart Samach mam najechane dziś 5400km i w napędowej bieżnika mam jeszcze dokładnie połowę. Zjadę na nich jeszcze do końca sezonu ze 3000km i zmienię. Moim zdaniem dobry wynik.

 

 

Nie odrzucaj SS bo wyglądają podobnie. To naprawdę lubiany i polecany model. Takie np Racing Ralphy czy Rocket Rony mają lepszą przyczepność w terenie zwłaszcza, kręcą się tak samo dobrze ale ze względu na rzadszy bieżnik skończą się szybciej niż SS. A conti... Kumpel miał Race Kingi i po tysiący miał kilka urwanych klocków, z boku wyłaziło płótno. Kumpel w nowym rowerze ma X-Kingi które są tak krzywe, że głowa mała, nie da się tego ułożyć na obręczy - żadne płyny, duże ciśnienia itp nie sprawiają, że opona przestaje bić jak głupia. Niestety, dla mnie Conti jako firma nie istnieje i produktów tej firmy nie polecę. Tak jak na Krossa się psioczy w rowerach najczęściej, tak samo na opony właśnie Continentala.

Napisano

Ok zamówiłem SS 29x2.1 czy muszę coś wiedzieć przed ich założeniem? np w którą stronę przed chwilą przypadkiem gdzieś przeczytałem że można założyć jedną oponę bieżnikiem w przeciwną stronę do drugiej.. z góry dziękuje za rady.

Napisano

Tak tak, wiem, dziesiątki czy tam setki inżynierów, tysiące godzin testów, specjalistyczne maszyny i laboratoria ale Chudeusz z forumrowerowe.org wie lepiej.

 

Dla mnie to możesz je sobie na lewą stronę wywijać i montować, napisałem tylko o tym, co o montażu pisze sam producent. I dziwnym trafem zawsze jak o tym ktoś napisze, to zaraz zlatuje się jakiś neoświadomy i mówi, że zakłada się inaczej, a jak mu się wklei linka do instrukcji to stwierdzi, że on nie czuje różnicy. Przerabiałem to w tym roku ze dwa razy już, przywykłem.

Napisano

Zluzuj człowieku bo Ci żyłka pi......nie ;). Nie napisałem, że tak ma być tylko że JA mam tak założone i stwierdzam że jest nieco ciszej. Ot tyle! Masz jakieś dziwne tendencje do wyolbrzymiania tylko nie wiem po co? A skoro przywykłeś to olej temat zamiast szukać wrażeń.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...