Gość Napisano 9 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2016 (edytowane) Witam, zacznę od tego, że niedawno przeserwisowałem epicona (wersja sf11 rld ustawiony na 100 mm), bo mogłem go ugiąć tylko do połowy skoku (nawet po spuszczeniu powietrza nie schodził na mniej). Winowajcą okazał się tłumik, z którego po prostu spuściłem olej (od góry) i uzupełniłem na nowo (wlałem od góry 90 ml cały czas "pompując" tłokiem). Amortyzator dostał nowego życia, niestety nie na długo. Pojechałem na maraton, było ok, ale pod koniec trasy co mnie zdziwiło to z amortyzatora zaczęło dobiegać stukanie. W domu po rozebraniu okazało się, że winowajcą jest znowu tłumik. Tłumik stuka przy powrocie, ale jest jeszcze jedna rzecz która mnie zdziwiła. Tłumik ma na początku jakby "jałowy skok", wydawało mi się, że tak nie powinno być, otóż następuje ugięcie, następnie amor trochę odbija w ogóle nie tłumiąc i dopiero od pewnego momentu (i tu następuje stuknięcie!) zaczyna się tłumienie (np. ugięcie 4 cm, 2 cm odbija bez oporu i nastepne 2 dopiero tłumi a pomiędzy tym następuje stuknięcie) Jak ciągnę od dołu ten trzpień to wygląda to tak, że wyciągam, puszczam, trzpień wraca przez parę centymetrów bez żadnego oporu, następuje stuknięcie i dopiero jest tłumienie. Wydaje mi się, ze tłumienie powinno następować od razu po ugięciu no i skąd ten stuk... Im większe ustawię tłumienie pokrętłem na dole tłumika to stuk głośniejszy... Kolejna sprawa jest taka, że jak rozkręciłem tłumik od dołu, wyjąłem dolny tłok, to wypadła połowa takiej metalowej podkładki: http://imgur.com/lSrO5Wg- nie wiedziałem gdzie to z powrotem włożyć, więc tłumik skręciłem bez tej części. Wylałem olej, wlałem na nowo, też od góry 90 ml i stukanie jak było tak jest. Ktoś wie o co chodzi? Może w zły sposób uzupełniam olej - może trzeba trochę od dołu, od góry? Amor chodził na początku w każdym razie ok... No i skąd ta metalowa podkładka, a właściwie jej połowa? Złamana (idealnie w połowie???), czy faktycznie była po prostu połowa podkładki gdzieś w tłumiku? Bez tej podkładki praca amora jakby się nie zmieniła, jak stukanie było tak dalej jest, nie większe nie mniejsze... Ktoś mógłby pomóc? Pozdrawiam Edytowane 9 Lipca 2016 przez domin34 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 9 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2016 To jest element z tłumika czy z dolnych goleni? Piszesz nieco chaotycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2016 Poprawiłem, ten element wypadł po wyciągnięciu od dołu tłoka (tego poruszającego się) z tłumika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 9 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2016 Dawno nie rozbierałem tłumika swojego Epicona, ale na ile pamiętam, wygląda to na element z "tłumika kompresji" (o ile można to tak nazwać), czyli górnej, nieruchomej części. Zobacz, czy coś tam nie jest pourywane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2016 (edytowane) Dzisiaj już tego raczej nie dam rady rozkręcić, jutro jadę też maraton, mam nadzieję, że amor się nie rozleci... Bardzo możliwe, że to element z tej górnej części, bo ta podkładka wypadła chyba dopiero po wyciągnięciu dolnego tłoka. Mogłaby ta podkładka odpowiadać za stukanie? Edytowane 9 Lipca 2016 przez domin34 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 9 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2016 Pozwól, że odpowiem nieco wymijająco i dyplomatycznie. Każde uszkodzenie może powodować dziwne dźwięki. Przez Internet niewiele można więcej powiedzieć. A w poście wyżej miałem na myśli ten element: http://goo.gl/cUW6gt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2016 (edytowane) Hmm, faktycznie ten mechanizm ma w sobie jakieś "połówkowe" podkładki, ale raczej moja jest dużo cieńsza niż te na foto, praktycznie grubości kartki papieru. Edytowane 9 Lipca 2016 przez domin34 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 9 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2016 tam w tym zestawie czyli fabrycznie jest kilka podkładek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2016 (edytowane) Ale ogólnie to jest tak, że jest ta dolna częśc ruchoma i bezpośrednio nad nią jest ten "grzybek" części z tego linka? http://activia.sgl.pl/cena/czesci-zamienne-suntour/kartridze-i-podzespoly/wklady_mechanizm-do-kartridza-blokady-skoku-epicon-lod-lub-rld/469 Jest kartridż i po prostu od jednej strony jest blokada skoku wraz z tą częścią z linka a od drugiej ten trzpień poruszający się w trakcie jazdy z tłokiem? Nie ma nic pomiędzy tymi dwiema częściami, np. po środku kartridża? Nie rozbierałem tego tłumika całkowicie na częsci składowe dlatego pytam. Czyli są tylko dwie możliwości, ta podkładka jest albo od tłoka ruchomego albo od tej częsci z blokadą? Edytowane 9 Lipca 2016 przez domin34 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 9 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2016 W tym modelu co ty masz to jest - korek górny ten co wkrecasz kartridż do korony amorka - prosta rurka aluminiowa - do tego korka gornego wkrecony jest ten mechanizm podanego z linka i to jest wsuwane do rurki z korkiem z jednej strony i zakrecane. To jest jako blokada skoku - po drugiej stronie jest ten popychacz ruchomy I TO CAŁY KARTRIDŻ TWOJEGO MODELU AMORKA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 10 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2016 (edytowane) Nic po środku nie ma. przez co od 2012 produkują już kartridż 2 częściowy taki jak poniżej (lewy kartridż to twój a prawy to ten od 2012), przez co praca tych nowszych jest dużo lepsza Edytowane 10 Lipca 2016 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 10 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2016 Tak z ciekawości. Te tłumiki są między sobą wymienne, czy gwinty w koronie są inne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 10 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2016 Od 2010 przy koronie są te same gwinty jak do tej pory. czyli możesz w starych epiconach zmienić kartridż na lepszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2016 (edytowane) Dzięki za rozjaśnienie sprawy. A jakaś diagnoza co mogłoby spowodować owe stukanie? Stuknięcie słychać ewidentnie w czasie tłumienia, czyli wtedy kiedy "popychacz" wysuwa sie z kartridża. Jak ustawię tłumienie na maks to słychać aż takie można powiedzieć metaliczne brzdęknięcie. Z drugiej strony to stukanie dochodzi jakby z górnej części kartridża. Trochę dziwne bo górny mechanizm z tego co wiem jest nieruchomy chyba że się mylę. Więc nie wiem co mogłoby tam stukać tym bardziej że stuka jak popychacz nie "dobija" tylko jak już wraca. ps przejechałem dzisiaj na tym amorze w takim stanie maraton i się nie rozleciał Ale stukanie mega denerwujące, nie tyle na zjazdach co na podjazdach Edytowane 10 Lipca 2016 przez domin34 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 10 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2016 Trzeba było by go całkowicie rozebrać i przeserwisować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2016 (edytowane) Rozebrałem amora, winowajcą stukania okazał się popychacz (wyciągnąłem mechanizm blokady i ruszałem popychaczem, stukanie dalej było, a do samego mechanizmu blokady podkładki co wypadła nie było gdzie włożyć). Ta podkładka co wypadła jest na 99% od popychacza, według mnie powinna byc w tym miejscu: Ale nie jestem tego do końca pewien. Włożyłem tą podkładkę w to miejsce, złożyłem amora i przynajmniej tłumienie działa dobrze, czyli tłumi praktycznie od razu a nie jak wcześniej dopiero po pewnej chwili. Z tym, ze ta podkładka nie ma się tam czego trzymać, jest tam tylko włożona i faktycznie według mnie może wypaść. Po włożeniu tej podkładki, stukanie dalej jest: https://www.youtube.com/watch?v=Am-YkQW8AHc&feature=youtu.be W popychaczu jest też taka ruchoma bardzo cienka podkładka metalowa, z materiału chyba tego samego co to co mi wypadło, która porusza się na trzpieniu kiedy olej się przelewa- wydaje mi się, że to właśnie ona stuka- jak olej się przelewa to ta podkładka w coś uderza powodując dźwięk. Dźwięk przy wyciągniętym kartridżu jest trochę cichszy, ale cały amortyzator go "roznosi" i efekt jest jak na filmiku. Teraz jest pytanie, czy to jest normalne- bo sam już nie wiem, czy to już moje fanaberie, czy rzeczywiście jest się czym martwić. Sam amor działa dobrze po włozeniu tej podkładki- wygląda na to, że reguluje ona również ilość oleju która się przelewa- ale stukanie dalej jest. Nie wiem już o co chodzi, bo stuka ewidentnie popychacz, a tej podkładki nie ma gdzie włożyć za bardzo w inne miejsce bo amor wtedy by nie działał dobrze. Chyba, że jest jakieś inne miejsce gdzie się wkłada tą podkładkę o którym nie wiem. Chyba, że faktycznie ta moja podkładka jest ułamana i tam powinna być całość. Edytowane 11 Lipca 2016 przez domin34 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 11 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2016 A próbowałeś naciskać amorek przy wyciągniętym kartridżu bo stukanie może być od strony powietrznej. Jeśli okaże się że to będzie kartridż to pisz na PW. Coś ździałamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 11 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2016 Przepraszam za ot, Acitivia, sprawdź priv proszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 12 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2016 Wysłałem ci na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 12 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2016 Nic nie mam w skrzynce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 12 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2016 To zadzwoń 501260515 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.