lysyadin Napisano 7 Lipca 2016 Napisano 7 Lipca 2016 Witam, Zakupiłem w tym roku Cube LTD PRO. Po kilku jazdach z lepsza od siebie grupą każdy uczula mnie, że powinienem wymienić koła na lżejsze, a więc szybsze i "sprawniejsze". Oponki już zamieniłem, z topornych i ciężkich Schwalbe Tough Tom Active, 2.25 na przodzie oraz Schwalbe Rapid Rob, Active, 2.25 na tyle, włożyłem 2x zwijane Schwalbe Racing Ralph Performance, gdzie już zaoszczędziłem jakieś 400g, dla ciekawostki dodam, że wcześniej non stop dzwoniła mi przednia tarcz, zawsze przy prędkości ok 24-25 km/h teraz wiem, że to przez bieżnik. Piasty również planuje wymienić na novatec 711/772 to znowu kolejna oszczędność ~ 300g. Dętki pomijam bo włożone od nowości mam schwalbe light, więc w porównaniu z maxxis wychodzą podobnie bardzo (ważyłem - ok 140g.) No i pozostaje kwestia obręczy, tutaj mam zx24 3 komorowe od allexis, w sklepie rowerowym proponują bym nie zmieniał, a każdy namawia na Accent EXE te 400g.. Nie mogę się doszukać wagi ZX24, ale to pewnie będzie ze 200g mniej na obręczy.. No i pytanie drodzy forumowicze... Przy wadze aktualnej ok 98 kg (spadek ze 112 ) czy jest sens pakować się w takie obręcze ?? Wiadomo, że szprychy musiałyby być mocniejsze ( no ale jakie?? ). Teraz jak jeżdzę? W tygodniu ok 100 km, okolice Puszczy Zielonka, także bardziej płasko, trasy pokroju maratonów Gogola.. Czy Accenty + mocne szprychy będą ok? Nie chciałbym centrować kół co tydzień. Z wagą może uda się jeszcze zjechać do 92, ale to będzie max przypuszczam... No i czy w ogólę odczuję róznicę w lżejszych przypuszczam, że o ok 1200 g kołach ?
BulletTime Napisano 7 Lipca 2016 Napisano 7 Lipca 2016 Chocbys mial TT bike o masie 6 kg jak kopyto slabe to nici z tego, zatem wiesz masa na 4 rzedowe znaczenie. Masz mase podobna do mnie i nie pchaj sie w kola dla kurczakow. Jesli juz masz zmieniac to ja uzytkuje taki zestaw Dt swiss 350 32 h Wtb asym i29 29 cali 32 h- lekkka obrecz wbrew pozorom Dt swiss competition 2/1.8/2.0 Kolo jest mega sztywne i dost lekkie Ja bym bral dt swiss 350 bo ma ratchet i jest solidnie wykonana. Ps Nie baw sie w badziewne detki tylko idz w tubeless. Same zalety prawie
lysyadin Napisano 7 Lipca 2016 Autor Napisano 7 Lipca 2016 Witaj, Dzięki za odpowiedź. Dlatego właśnie się zastanawiam, czy jest sens pchać się w tego typu koszty, gdzie: 1. Różnicy może nie odczuje 2. Swoje to kosztuje 3. Z koła zostanie piękna ósemka po pierwszym Gogolu... 4. Będę żył ze strachem, czy wytrzyma czy nie... To koło waży swoje, okej, ale już kilka razy "porządnie pier*olnąłem" i nie widać zbytnio uszczerbku na zdrowiu. Co to piast, wiem, że te DT są lepsze, ale też i droższe zwłaszcza tył, więc póki co chyba będę musiał odpuścić. No ale teraz nawet gdybym został przy moich obręczach, czy jest sens wymiany piast nawet na te novatec ?
woojj Napisano 7 Lipca 2016 Napisano 7 Lipca 2016 co do obręczy zdecydowanie coś szerszego minimum 28mm zewnętrznie. Ja mam WTB frequency i23 i przy wadze 92 są zarąbiste ;-) koła warzą około 2 kg i to jest kompromis na który trzeba się zgodzić przy kole 29 i wadze 100 kg. Szprychy polecam Sapim D-light. Choć sam zbudowałem koła na Sapim Race. No i oczywiście BEZ alu nypelków. No i przy szerokości 28 mm da się jeździć na 1 atm z dętką ;-).
lysyadin Napisano 7 Lipca 2016 Autor Napisano 7 Lipca 2016 Powiem wam, że chyba już sam nie wiem co mam zrobić..Liczę, kalkuluję i albo zostane przy aktualnym seciku, zajade przez sezon czy dwa i wtedy wymieni sie koło, albo odżałuję i zostane przy aktualnych obręczach i założę ew novateci, ale to pewno się z celem już mija..
dawid Napisano 7 Lipca 2016 Napisano 7 Lipca 2016 Wymiana samych piast jest bez sensu, koszt zbyt duże do zysków Accent exe mogą być za słabe dla osoby o wadze 100kg Na twoją wagę optymalne mogą być takie koła:Piasty Novatec D771 i D772sb Szprychy DT Competition lub DT Competition race (race w przypadku niezbyt agresywnej jazdy przy 100kg) Obręcze DT M442 29er - nie za ciężkie, w przyzwoitej cenie i z 100kg spokojnie sobie poradzą
lysyadin Napisano 7 Lipca 2016 Autor Napisano 7 Lipca 2016 Dziękuję kolego, a moje ZX24 ile mogą ważyć ?? Nigdzie nie mogę znaleźć info nt tej obręczy.. :/ No i czy DT 392 dadzą radę czy będą raczej za "miekkie" dla mnie ?
tor23 Napisano 7 Lipca 2016 Napisano 7 Lipca 2016 Ja mam zestaw, który polecił Tobie dawid ze szprychami DT race i mogę polecić . Moja waga to 94 kg i nic się z nimi nie dzieje. Waga kół 1820 g.
lysyadin Napisano 7 Lipca 2016 Autor Napisano 7 Lipca 2016 No to nie pozostaje mi nic innego, niż przejechać niedzielny maraton na starych kołach i biegusiem w poniedziałek do rowerowego A zapytam jeszcze, po zaplocie nowych kół jakoś wyjątkowo trzeba jeździć na początku aż się ułoży szprychy, czy ogień w korbe i dzida?
phoe Napisano 7 Lipca 2016 Napisano 7 Lipca 2016 Zmień koła i zrób sobie te opony na mleko, dętki są beee. A RaRa mega łatwo się uszczelniają.
BulletTime Napisano 7 Lipca 2016 Napisano 7 Lipca 2016 Ja juz wspominalem ze mleko to super wynalazek. Co do autora Wez dt swiss 350 przynajmmiej na tyl. Bedziesz zadowolony z systemu ratchet i nie tylko. pieski novateca to dziadostwo wg mnie.
lysyadin Napisano 9 Lipca 2016 Autor Napisano 9 Lipca 2016 Koledzy, niestety nie mogę wziąć piasty dt, ogranicza mnie w tym momencie kasa, wypadło kilka innych wydatków zatem pozostają novatec... Spodziewam się, że różnica byłaby odczuwalna nawet dla mnie, ale niestety w tym momencie to niemożliwe. Najważniejsze, że waga leci w dół, i mamy juz realnie 96 kg wagi, (średnio leci u mnie na diecie do 1,5 kg tygodniowo) więc może poczekać do takich 90 kg wagi i wziąć coś lżejszego z obręczy ?
BulletTime Napisano 9 Lipca 2016 Napisano 9 Lipca 2016 Noe wiem czy zdajesz sobie sprawe ale przy tak gwaltownym odchudzaniu tracisz glownie miesnie a nie tluszcz.tluszcz jest bardzo trudno usunac bo 1 kg to 7600 kj energy. Usunecie 1.5 kg tluszczu to ponad 11400 kj energy.przez 7 dni ,dziennie musisz przyjac mniej lub zuzytkowac 1670 kj Wiec tracisz glownie miesnie. Pomijam chory pomysl aby na sile zbijac wage by tylko wziac lzejsze obrecze. A co bedzie jak znow przytyjesz ?bedziesz co start centrowal obrecze? IMHO ja bym zostawil te kola co masz ,startowal dalej budowal sile i forme ,pozbywal sie tluszczu powoli. Odkladal bym kase na piaste dt swiss .pamietaj jak zrobisz polsrodek do dalej bedzie gowno. Odlozyc 600 zeta mozna np: rezygnujac z flaszki i niekoniecznych do zycia bzdetow Ja na swoje piasty zbieralem 3 miesiace Ale zrobisz JAK ZECHCESZ twoja sprawa. Pozdrawiam
lysyadin Napisano 9 Lipca 2016 Autor Napisano 9 Lipca 2016 Kolego, ja nie chudnę dla obręczy Oczywiście pytałem,bo chciałbym jeszcze coś zgubić i pewnie zgubię, tylko dlatego. Mam ułożoną dietę, chodzę na siłownie, w tym mam 3 x w tygodniu aeroby po godzinie, 3 razy w tyg wpada tez rowerek + jakieś wielkopolskie maratony, ograniczyłem "koryto" i alkohol i samo leci. Czy głównie mięśnie? Może i w jakimś stopniu również, ale 12 kg w 2 miesiące poszło i nie czuje się żebym ciągnął nogi za sobą Chciałem schudnąć - chudnę, fakt może trochę za szybko, ale też nie jest tak, że jem samą sałatę przez cały dzień A odnośnie półśrodków.. Może i masz rację, ale jak wcześniej na pewno przeczytałeś sam o tym pisałem, zastanawiając się czy warto. Dla mnie aktualnie zakup piasty za 600 zł do roweru za 4k jest troszkę przesadne. Może się odmieni w przyszłości, nie wiem.. Na razie pytam żeby rozwiać wątpliwości, ot co.. Złościsz się, że novatec to półśrodek i jak to określiłeś "gówno". Może i tak, ale wielu tak jeździ, co w Twoich oczach zapewne ich dyskfalifikuje - trudno. Gram też po weselach i zakupuje "górki" za ponad 7 tys. - z tym, że to się wróci. Większa inwestycja w rower raczej niebardzo. Także może i będę jeździł na gównie, ale to jest moja granica - są rzeczy ważne i ważniejsze..
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.