JaromirRK Napisano 6 Lipca 2016 Napisano 6 Lipca 2016 WitamPodjąłem się dziś samodzielnego serwisu przedniego widelca RST Neon ML.Podczas rozbierania pojawił się problem z którym nie bardzo wiem co zrobić, a nie chciałbym czegoś uszkodzić.Po zdjęciu kapsla i wykręceniu korka goleni z mechanizmem blokującym skok, zamiast zespolonego modułu blokady skoku, moim oczom ukazał się trzpień w kształcie wielowypustu jak na zdjęciu.Zacząłem odkręcać śrubę od spodu dolnej goleni. Po popuszczeniu wstępnym, śruba przestała się wykręcać i zaczęła obracać się razem z zaznaczonym na czerwono elementem ze zdjęcia drugiego.Przecisnąłem więc przez wielowypust dwa grube druty w celu dociśnięcia obracającego się elementu. Niestety bez oczekiwanego rezultatu.I teraz kilka pytań:Czy element z tworzywa z gniazdem na wielowypust można próbować czymś złapać i wyciągnąć, tak żeby lepiej odsłonić spód goleni i ułatwić dojście do obracającego się elementu?Czy obracający się element jest śrubą z gniazdem imbusowym i jeśli tak to jaki jest rozmiar klucza?
JaromirRK Napisano 20 Lipca 2016 Autor Napisano 20 Lipca 2016 Dopiero dzisiaj znalazłem chwilę aby pociągnąć wątek.W związku z brakiem materiałów dotyczących rozbierania amorów RST w wersji ML wrzucam dla zainteresowanych.Na dnie goleni jest śruba z gniazdem sześciokątnym (imbus) 4mm.Do jej odkręcenia konieczne jest jednak dorobienie klucza jak na zdjęciu (grubość pręta max 5mm), śruba na dnie będzie się obracać ZAWSZE przy odkręcaniu/dokręcaniu śruby od dołu amora.Układem blokującym skok jest podwójna maglownica z tworzywa obracana o 90 stopni względem osi, zazębiająca się z odpowiednimi maglownicami na końcu goleni wewnętrznej lub pracująca wolno (na zdjęciu).Reszta idzie jak na dostępnych w sieci filmikach o serwisie amorów.Warto też przeczytać podstawową instrukcję amortyzatorów RST do pobrania w formacie PDF z sieci. Edit: Zmiana zdjęcia
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.