mklos1 Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 Dzień dobry! Układ. Widelec PM160mm -- Adapter PM/PM 180mm --- Zacisk. Problem pojawia się podczas dociągania śrub stosownym momentem. Zacisk przesuwa się w stronę koła przez co zewnętrzny klocek zawsze mniej lub bardziej leży na tarczy. Mój patent z podkładaniem szczelinomierza pomiędzy klocek a tarczę nie skutkuje w tym przypadku. Spotkałem się z tym już dwa razy. Pierwszy raz przy Avidach BB7, ale tam nie było to szczególnym problemem. Teraz w SLX'ach. Udało mi się w jakiś sposób doprowadzić do stanu, gdzie klocek delikatnie ślizga się po tarczy, podczas jazdy nie stanowi wymiernego oporu, więc jest ok. Tarczę zaczyna być słychać dopiero po mocnym heblowaniu i podgrzaniu radiatorów. Czy spotkaliście się z takim problemem i jaki macie na to patent. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 A próbowałeś dokręcać zacisk na zaciśniętej klamce? SLX mają sporą przerwę między klockami a tarczą, więc taki zabieg powinien wystarczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 Zacisk przesuwa się w stronę koła przez co zewnętrzny klocek zawsze mniej lub bardziej leży na tarczy. kwestia odpowiedniego przytrzymania zacisku, dokręcam raz jedną, raz drugą śrubę i w praktyce zacisk pozostaje na swoim miejscu. Dokręcając na zaciśniętej klamce, rzadko kiedy udawało mi się prawidłowo ustawić zacisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 Dokręcając na zaciśniętej klamce, rzadko kiedy udawało mi się prawidłowo ustawić zacisk. Mi się często udaję, ale jak nie pomaga, to zabawa na wyczucie tak jak napisałeś, raz jedna raz druga. Jeśli jest taka sytuacja, że przy dociąganiu śrub któraś strona obciera, to wychylam zacisk trochę bardziej w przeciwną stronę (nawet tak, żeby zaczął obcierać przeciwny klocek) i z wyczuciem dokręcam. Pomocna jest też latarka przyłożona od drugiej strony i patrzenie na nią przez zacisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 5 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 A próbowałeś dokręcać zacisk na zaciśniętej klamce? Nie inaczej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artofnois Napisano 6 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2016 Spróbuj zeszlifować lakier z adaptera i zacisku w miejscach w których się stykają. U mnie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 6 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2016 To jest właśnie problem, bo lakier o lakier się ślizga. Tak będę musiał poczynić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 5 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 Problem solved. Nie zamontowałem "sferycznych" podkładek uwidocznionych na zdjęciu poniżej: Zacząłem się przyglądać o co tak naprawdę chodziło... Nie chodziło o to, że zacisk ślizgał się po lakierze adaptera, tylko o to, że łeb śruby nie jest idealnie równoległy do płaszczyzny zacisku i to powodowało przesuwanie się zacisku przy dokręcaniu momentem. Podkładki "sferyczne" znoszą ten problem, bo tworzą swego rodzaju przegub, czy jak to nazwać. Ustawienie zacisku było trywialne, w porównaniu z wcześniejszymi problemami. 3 próby i tarcza idzie idealnie po środku zacisku, zachowując dystans pomiędzy klockami. Tak na marginesie śruby są z plasteliny. Kij w szprychy temu, kto wpadł na pomysł, żeby śruby pod imbus 5 zastąpić śrubami pod imbus 4. Momentem 8Nm dokręcałem z duszą na ramieniu aby nie obrobić gniazda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 Tak na marginesie śruby są z plasteliny. Kij w szprychy temu, kto wpadł na pomysł, żeby śruby pod imbus 5 zastąpić śrubami pod imbus 4. Momentem 8Nm dokręcałem z duszą na ramieniu aby nie obrobić gniazda. A chcieli mnie spalić na stosie jak napisałem że fabrycznie są śruby z gównolitu i lepiej wymienić na nowe Co do podkładek, da się je kupić oddzielnie? Mam ten sam problem u siebie a podkładki gdzieś posiałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 toż to podkładki od v-brakeów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artofnois Napisano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2016 Osobno raczej nie kupisz , chyba że jakiś serwis.Przy klockach typu 'V brek" masz identyczne, oczywiście te niższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.