Skocz do zawartości

[Hamulce] BR-M675 kontra BB7


zekker

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem prawie zdecydowany na SLX-y ale w kontekście http://www.forumrowerowe.org/topic/205714-koncern-shimano-what-youre-doin-shimano-shtaaaap/ zaczynam wątpić czy warto ryzykować przygody z pękaniem tłoczków lub wyciekami oleju (właśnie przez takie historie nie jestem przekonany do hydrauliki).

Obecnie mam Accenty Freezer i powoli zaczynają mnie już irytować. Przód jeszcze ujdzie choć przydałoby się ciut więcej mocy i z pewnością lepszej modulacji. Tył  po prostu już zaczyna nawalać (np. ma problemy z odbijaniem), a nie widzę sensu w reanimacji 6 letniego sprzętu.

 

Cena zestawów podobna (slx tańsze ale dochodzi koszt tarcz) więc ciągle mam dylemat czy pozostać przy mechanicznych, czy jednak zaryzykować z hydrauliką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Cena zestawów podobna (slx tańsze ale dochodzi koszt tarcz) więc ciągle mam dylemat czy pozostać przy mechanicznych, czy jednak zaryzykować z hydrauliką.

 

Hydraulika tylko i wyłącznie. Zresztą nie wiem czemu piszesz o ryzykowaniu. SLX to bardzo dobre hamulce, a kilka pękniętych tłoczków o niczym nie świadczy, bo są tysiące użytkowników, którzy nie mają żadnych problemów ( w tym ja).

 

Proponował bym jednak kupić osobno zaciski SLX 675 i osobno klamki M7000 lub M8000, ponieważ te klamki mają cały korpus aluminiowy odlany w jednym kawałku, a 675 mają plastikowy dekielek z membraną i dodatkową uszczelką przez którą może wyciekać olej w razie jakiejś awarii uszczelki.

 

Miałem już 3 rowery z różnymi hamulcami hydraulicznymi i w żadnym nie miałem większych problemów. Oczywiście były jakieś pierdoły, ale nigdy nic nie ciekło czy nie działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koniec końców padło na SLX-y. Siła hamowania ok, choć spodziewałem się większej różnicy w stosunku do poprzedników. Na duży plus odprowadzanie ciepła, np. jakieś 200m w dół (w pionie) prawie cały czas na hamulcach, 200-300m po płaskim i hamulce były letnie. Na starych mógłbym się jeszcze poparzyć. Na minus mniej przyjemny dźwięk hamowania, jakieś takie mało metaliczne szuranie.

 

Jako że to moje pierwsze hydrauliki, więc mam pytania, bo brak mi porównania:

-klamki wydają mi się miękkie, w mechanikach był sporo większy opór przy dociskaniu, klamki też znacznie szybciej wracały po puszczeniu

-co to jest spuchnięta klamka - objawy, przyczyny, konsekwencje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było tektro kupić i metaliki by działało i nie ciekło :P A mechanizm w bb trafi prędzej czy później.

Podaj jeszcze o jaki model chodzi, bo np. moje Draco spuchły i zeszczały się w zimę, a na wiosnę popuściła klamka ;)

Wiem, że chwalisz je bo niby wytrzymują norweskie warunki i beztroskę użytkowników, tylko moje jakoś nie wytrzymały warunków polskich i dbania o nie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siła hamowania wzrośnie jak tylko klocki się dotrą. Metaliki mają to do siebie że hamują dobrze dopiero po rozgrzaniu, chyba że przed dotarciem ich zeszklisz.

 

Myślę, że dotrzeć to się dotarły, bo zaraz po montażu to faktycznie była tragedia bo w zasadzie spowalniały, a nie hamowały. Jednak po kilkuset metrach jazdy z zaciśniętymi siła wyraźnie wzrosła i teraz nie ma problemu ze podniesieniem tylnego koła naciskając jednym palcem. Tak jest lepiej niż na Frezeer-ach ale nie jest to według mnie przepaść jak między rolkowymi w drugim rowerze, a poprzednimi tarczówkami.

 

Tak czy inaczej ważniejsze są dla mnie pytania o klamki, czy to normalne i taka specyfika hydraulików, czy jednak przydałby się serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.forumrowerowe.org/topic/191705-zaciski-hamulcowe-trp-spyre-c-mechanical-disc/

Ja bym się w to nie bawił- są to hamulce szosowe, wiele osób narzeka na siłę hamowania, tu masz test. według mnie oba ruchome klocki w mechanikach to zbędny bajer, wystarczy ustawić odpowiednią szczelinę na nieruchomym klocku i wszystko śmiga ;)

http://www.bikeradar.com/road/gear/category/components/disc-brake-systems/product/review-trp-spyre-road-disc-brake-13-47189/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jakim cudem niby tarcza ma się skrzywić? przecież aby ją odkrztałcić trzeba ją wygiąć o więcej niż 5, a nie pół milimetra... (wiem bo prostowałem moją po spotkaniu ze stojakiem rowerowym)

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...