Tauler Napisano 19 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2016 Kiedyś w Decathlonie można było kupić klucz wychylny podobny do Topeaka, ale o nieco większym zakresie: 1-12 Nm. Na jednym ze zdjęć widać, że to SuperB. Szukałem tego w necie, ale nie mogę znaleźć. Ktoś gdzieś napisał nawet, że można kupić taki w markecie, ale też nie widziałem, tylko wielkie: 0-200 Nm. http://www.decathlon.pl/klucz-dynamometryczny-rczny-id_8358537.html Mam dwa pytania w związku z kluczem dynamometrycznym. W instrukcjach takich kluczy piszą, że przed pierwszym użyciem warsztatowym trzeba go kilkakrotnie użyć, żeby się rozprowadził smar. Jednak jedni piszą, że na środkowej wartości, a inni, że na największej. Czyli w końcu na jakiej? Przestrzega się też czasem, żeby nie odkręcać klucza poza skalę w dół. Co się wtedy stanie? Czy dojdzie do zniszczenia klucza, albo do rozkalibrowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 To już dorzuć 25 zł i kup taki: https://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artykuly/narzedzia-reczne/klucze-i-wkretaki/klucze/nasadowe/klucz-dynamometryczny-macallister-3-8.html#product Mam go i na potrzeby rowerowe jest wystarczający, ktoś na forum też chyba pisał że go używa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lynx79 Napisano 20 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 "wartość momentu: 19 - 110 Nm" A jak nim dokręcić śruby. które mają 5-6 Nm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Sorry, wybrałem zły ze strony https://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artykuly/narzedzia-reczne/klucze-i-wkretaki/klucze/nasadowe/klucz-dynamometryczny-macallister-1-4.html#product 5-25 Nm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tauler Napisano 20 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Co prawda w moim rowerze niżej 5Nm jest przykręcanych niewiele podzespołów, ale np. kierownicy do mostka bym już nie przykręcił, bo tam trzeba 4Nm. Ten klucz ma większy zakres i na czeskich forach rowerowych czasami się przewija. Cena podobna: http://www.adriatech.pl/narzedzia-reczne/klucze-dynamometryczne/381-proteco-klucz-dynamometryczny-14-2-24-nm-43omk-025-14.html Dotychczas większość śrub kręciłem "na czuja". Tylko kasetę i łożyska suportu dokręcałem dynamometrykiem wychylnym. Tam jest dość duża tolerancja (30-50Nm). W przypadku innych śrub też jest na ogół podawany w instrukcjach serwisowych zakres tolerancji. Tak więc klucz chyba nie musi być jakiś superdokładny. Dlatego może wystarczy mały wychylny. Tym bardziej, że nie trzeba go kalibrować i jakoś szczególnie na niego uważać Nikt nie wie, co się stanie, jak się odkręci klucz poza dolną granicę skali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 Praktycznie zawsze jest podany zakres, jak ustawisz po środku to nawet jak klucz będzie super niedokładny to się zmieścisz w zakresie. Deklarowana dokładność w moim kluczu to 4%. Zaszalejmy i niech będzie to nawet 10%, jeżeli zaciski Shimano powinno dokręcać się z siłą 6-8Nm to ustawiając na 7Nm i tak się zmieścimy. A w taką niedokładność nie wierzę To co jest wielką zaletą takiego klucza, to nawet jeżeli nie jest hiper dokładny to masz pewność że wszystkie śruby np w mostku są skręcone równo. Zwykłym kluczem można skręcać na czuja, ale nigdy nie masz pewności czy jest wystarczająco mocno lub czy wszystkie są dociągnięte równo. Przydaje się to też np w zaciskach piast na imbus. Jak się dokręca zawsze z tą samą siła, to nie ma potrzeby nawet ruszać zacisku bo koło ustawia się idealnie tak jak poprzednio. Przy takim kluczu jest jeszcze "wątek" psychologiczny. Klucz ma około 30 cm co powoduje że wydaje się że niektóre części dokręca się mega mocno gdzie zwykłym krótkim kluczem człowiek by sobie już dawno odpuścił. Czuć to szczególnie przy skręcaniu obejm czy mostka gdzie elementy nie stykają się bezpośrednio ze sobą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tauler Napisano 21 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 A propos zacisku piasty na imbus. Zdaje się, że jest tam 5-7Nm. W tylnym kole mam piastę na śrubę M6. Podawane są na ogół momenty dokręcenia piast na śrubę, które są spore i raczej nie dotyczą tego przypadku, ale osi z nakrętką. Wie ktoś może, z jakim momentem przykręca się koło na takiej piaście: http://octane-one.com/orbital-cassette-pro/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 Napisz do producenta może jak nie znajdziesz. Z tym 5-7Nm co napisałeś nie jest do końca prawdą. Ja dokręcam 8Nm, natomiast słyszałem zarówno o 7Nm jak i o 8.8Nm. Ewentualnie jak nie wiesz to ja robiłem tak: dokręcasz normalnym kluczem tak jak zawsze a następnie zaczynając od najniższej wartości klucza próbujesz dokręcić patrząc kiedy klucz klika. Czyli obrazowo: dokręcasz ręką zwykłym kluczem tak jak zawsze, bierzesz klucz i ustawiasz np 5Nm i dokręcasz- klik, 6Nm- Klik, 7Nm- Klik, 8Nm- lekko dokręciłeś i klik. Czyli wartość 8Nm wydaje się odpowiednia. Może nie będzie to według zalecenia producenta ( i tak tego nie znasz) ale masz pewność że nie przekręcisz ośki i zawsze będzie dokręcona odpowiednio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 21 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 Ale po co na dynamometrze zmieniac zakres co 1 Nm i dokrecac na kilka razy zamiast na raz? Wez srube, ustaw klucz na jakas wartosc i dokrec. Potem odpusc, zostaw ta sama wartosc i sprobuj znow dokrecic. Sprawdz czy klucz wylaczy sie zanim sruba przekreci sie chocby o odrobinke. Moim zdaniem sie przekreci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 No ale skąd ma wiedzieć jaka wartość będzie? To co napisałem ma mniej więcej sprawdzić z jaką siłą dokręca ręką żeby na przyszłość wiedział, chyba nie zrozumieliśmy się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 21 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 Aaa, o to chodzi. No to faktycznie, nie zrozumialem na poczatku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 4 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Zwrócę uwagę na moim zdaniem ciekawą propozycję ze względu na dobrą firmę i niezłą cenę oraz to, że da się dokręcać prawe i lewe gwinty. Wadą 1/4 jest zakres nie dostosowany do potrzeb rowerowych (przydałoby się od 3). http://dynamometryczne.pl/klucz-dynamometryczny-1434-5-25-nm-l-p-king-tony-p47.html http://dynamometryczne.pl/klucz-dynamometryczny-3834-20-110-nm-l-p-king-tony-p51.html - zwłaszcza ten będzie super dla tych co już mają na 1/4 a potrzebują do suportów (prawo-lewo) czy kasety, tarczy na locka itd. Przy okazji ciekawa informacja - w temacie pisano w własnoręcznej kalibracji klucza, bo w serwisie drogo. Ale pamiętajcie, że profesjonalne warsztaty dostają oficjalny kwit na kalibrację -i za ten kwit płaci się więcej niż za samą kalibrację. W sklepie do którego podałem link kalibracja klucza to ... 19 zł. Bon na tą cenę dostaje się z zakupionym u nich kluczem, nie wiem, czy bez bonu ta cena obowiązuje. W zależności od sklepu taka kalibracja bez kwitu i bez bonu to 24 zł (np. w Jason z Olsztyna). Gdyby kalibracji nie przeszedł to naprawa ok. 15 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 5 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 Nie kalibracja za 19 tylko sprawdzenie. Kalibracja jest za 69. Moim zdaniem warto nawet 100zl dac za kalibracje jak ma byc dobra. Wystarczy pomyslec ile bedzie kosztowala np wymiana widelca karbonowego w szosie, bo mostek przykrecimy zlym momentem. Albo kiery karbonowej. O konsekwencjach rozwalenia tego podczas jazdy nie wspominajac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 5 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 Jak kupisz klucz od dobrego sprzedawcy to dostaniesz kalibracje w cenie. Ja np tak kupiłem większy klucz Jonnesway. W pudełku był glejt z świeżymi wynikami kalibracji. Niestety większość sprzedawców to JanuszeBiznesu nie znajacy nawet pojęcia "kalibracja" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz159 Napisano 5 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 Wypraszam sobie... jak nie uczciwy handlarz to od razu Janusz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 5 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 Nie kalibracja za 19 tylko sprawdzenie. Kalibracja jest za 69. Moim zdaniem warto nawet 100zl dac za kalibracje jak ma byc dobra. Wystarczy pomyslec ile bedzie kosztowala np wymiana widelca karbonowego w szosie, bo mostek przykrecimy zlym momentem. Albo kiery karbonowej. O konsekwencjach rozwalenia tego podczas jazdy nie wspominajac. "Kalibracja" to: 1) sprawdzenie na przyrządzie 2) EWENTUALNA korekta (regulacja - jeśli pomiar nie mieści się w błędzie deklarowanym przez producenta klucza) 3) wystawienie oficjalnego kwitu Za 19 zł masz sprawdzenie. Jeżeli klucz jest OK to temat się kończy, chociaż w Jasonie wystawiają kwit tylko "nie oficjalny". Jeżeli po sprawdzeniu są różnice to jest REGULACJA i to jest koszt 15 zł. Wiem to na 100% ale w Jasonie - z ich usług już skorzystałem. Kalibracja różni się kwitem, niczym innym. Nie wierzysz - zadzwoń, dopytaj. Nie widziałem jeszcze nowego klucza bez kalibracji ale wiem, że Chińczycy potrafią, więc być może takie po 80 zł nie mają. Tylko kalibracja jest na ROK i wystawia ją PRODUCENT. Teoretycznie klucz powinien trzymać parametry 5000 cykli. Więc do użytku domowego to spokojnie i 5 lata będzie ok nawet jak kwit się skończył - jest tylko jedno "ale" - jak się zostawi klucz z naciągniętą sprężyną i po miesiącu się przypomni - od razu można wysyłać do serwisu. P.S. Może się zdarzyć, że klucz będzie popsuty (uszkodzona zębatka, pęknięta sprężyna itd.) Wtedy dochodzą koszt naprawy ale to dotyczy i kalibracji i sprawdzenia z regulacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 Tania ta kalibracja cos. Choc moze robia to dobrze, nie wykluczam tego. To juz nawet kalibracja alkomatu jest drozsza, a to przeciez o wiele latwiejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 Tania? Różnie można spojrzeć To masz np. nowiutki klucz z kalibracją: http://allegro.pl/corona-c8210-klucz-dynamometryczny-1-2-42-210nm-i6683544830.html Wychodzi na to, że prawie połowa ceny klucza to kalibracja, przy założeniu 69 zł, a co dopiero jak za kalibracje krzyczą ponad 100? P.S. Przejrzałem oferty na Allegro i faktycznie tanie klucze są bez kalibracji sprzedawane, jak pisał ishi. Ja zawsze miałem z kalibracją bo mam te droższe ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 Co innego jak kalibruje firma produkujaca klucze albo majaca umowe z firma ktora zajmuje sie kalibracja, a co innego jak robi to zwykly Kowalski. Poza tym pytanie tez co ten klucz za 144zl jest wart. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.