hulk14 Napisano 4 Lipca 2016 Napisano 4 Lipca 2016 Dotychczasowy mechanizm korbowy w moim rowerze uległ pewnemu uszkodzeniu/wykrzywieniu szukam więc nowego. Mój budżet wynosi maksymalnie ok 300 zł. Roweru używam głownie do jazdy po mieście, szybszej i wolniejszej, całodniowych i - rzadziej - kilkudniowych wycieczek rowerowych. Rower: Crossway 40-D - Rowery Merida - rowery, części, osprzęt, akcesoria rowerowe - producent i dystrybutor rowerów Obecny mechanizm korbowy: Shimano M131 48-38-28 CG Przejrzałem trochę tematów na temat korb, nawet jeden założyłem sam, otrzymałem kilka odpowiedzi, ale wylądował w koszu. Nie mam porównania między lepszymi i gorszymi korbami.. W każdym razie 100 gram w jedną czy drugą stronę nie ma dla mnie znaczenia. Korba powinna mieć wymienialne zębatki oraz być w miarę trwała i sztywna. Warto się pchać w deore FC-M590 czy też w przypadku takiej jazdy turystyczno-lekko sportowej (czasami lubię sobie pojeździć nieco szybciej/agresywniej) nie ma to większego znaczenia i powinna wystarczyć acera/alivio?
gtb Napisano 4 Lipca 2016 Napisano 4 Lipca 2016 Do takiej jazdy sprawdzony octalink wystarczy (korba FC-M590 ma w zestawie dość szybko padający suport SM-BB51) , np. Alivio FC-M431 http://allegro.pl/shimano-alivio-fc-m431-korba-175mm-octalink-i6299564405.html + suport http://allegro.pl/suport-shimano-bb-es25-126-mm-bsa-octalink-nowy-i6305852623.html . Przy takim stopniowaniu zębatek czeka cie jeszcze wymiana przedniej przerzutki (przy korbie FC-M590 też by cie to czekało) np. Deore FD-M511 http://allegro.pl/przerzutka-deore-fd-m511-31-8-34-9-down-swing-i6301281673.html . Całość zamyka się w 250zł.
hulk14 Napisano 12 Lipca 2016 Autor Napisano 12 Lipca 2016 Dzięki. A w przypadku jakiej nie musiałbym? Co jest niekompatybilnego w tej korbie z alivio z moimi obecnymi przerzutkami? Od czego to zależy/jak sprawdzić czy dana korba jest kompatybilna z obecnymi częściami? Wydaje mi się, że łańcuch też może być do zmiany (choć nie sprawdzałem "specjalnym przyrządem"), czy mógłby ktoś jakiś polecić?
gtb Napisano 12 Lipca 2016 Napisano 12 Lipca 2016 Twoja przerzutka FD-M191 ma zakres rozpiętości zębów 20T i różnicę między średnią a największą 10T (czyli pod korbę 48/38/28) , korba Alivio ma rozpiętość 48/36/26 stąd potrzebujesz przerzutki z maksymalną 22T i różnica duża/średnia 12T (wszystkie te dane są w maulach shimano). Pod twoją przerzutkę pasowałaby korba FC-M361 48/38/28. Łańcuch pod 8s najlepiej KMC X8 lub Connex 80x (im wyższy model tym lepsza powłoka antykorozyjna).
chudzinki Napisano 12 Lipca 2016 Napisano 12 Lipca 2016 im wyższy model tym lepsza powłoka antykorozyjna A spytam przy okazji: jakie to ma znaczenie?
gtb Napisano 12 Lipca 2016 Napisano 12 Lipca 2016 Jeśli lubisz "rudy" łańcuch po jeździe w błocie lub deszczu to rzeczywiście nie ma większego znaczenia.
chudzinki Napisano 12 Lipca 2016 Napisano 12 Lipca 2016 Przepraszam za off-topic, ale już kiedyś miałem o to pytać. Rudy to się chyba może zrobić tylko wtedy jak nie "widzi" żadnego oleju? Przy regularnym czyszczeniu i smarowaniu powłoka ma znaczenie? Pomijam fakt trwałości tzn. im droższy łańcuch tym teoretycznie trwalszy.
gtb Napisano 12 Lipca 2016 Napisano 12 Lipca 2016 Dobrze nasmarowany łańcuch jest wtedy gdy olej znajduję się wewnątrz na sworzniach a z zewnątrz jest prawie suchy (wówczas słaba powłoka antykorozyjna przy deszczu bardzo szybko łapie nalot rdzy) , jeśli masz cały uciapany w oleju to łapie syf i upośledza pracę napędu.
chudzinki Napisano 13 Lipca 2016 Napisano 13 Lipca 2016 Nie wycieram łańcucha po każdej jeździe, więc siłą rzeczy zawsze jest tłusty, czyli mnie problem nie dotyczy .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.