Skocz do zawartości

[mechanizm korbowy] wymiana na nowy w merida 40d


hulk14

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dotychczasowy mechanizm korbowy w moim rowerze uległ pewnemu uszkodzeniu/wykrzywieniu szukam więc nowego. Mój budżet wynosi maksymalnie ok 300 zł.

 

Roweru używam głownie do jazdy  po mieście, szybszej i wolniejszej, całodniowych i - rzadziej - kilkudniowych wycieczek rowerowych.

 

 

 

Rower: Crossway 40-D - Rowery Merida - rowery, części, osprzęt, akcesoria rowerowe - producent i dystrybutor rowerów

Obecny mechanizm korbowy: Shimano M131 48-38-28 CG

 

Przejrzałem trochę tematów na temat korb, nawet jeden założyłem sam, otrzymałem kilka odpowiedzi, ale wylądował w koszu. Nie mam porównania między lepszymi i gorszymi korbami.. W każdym razie 100 gram w jedną czy drugą stronę nie ma dla mnie znaczenia. Korba powinna mieć wymienialne zębatki oraz być w miarę trwała i sztywna.

 

Warto się pchać w deore FC-M590 czy też w przypadku takiej jazdy turystyczno-lekko sportowej (czasami lubię sobie pojeździć nieco szybciej/agresywniej) nie ma to większego znaczenia i powinna wystarczyć acera/alivio?

Napisano

Do takiej jazdy sprawdzony octalink wystarczy (korba FC-M590 ma w zestawie dość szybko padający suport SM-BB51) , np. Alivio FC-M431 http://allegro.pl/shimano-alivio-fc-m431-korba-175mm-octalink-i6299564405.html + suport http://allegro.pl/suport-shimano-bb-es25-126-mm-bsa-octalink-nowy-i6305852623.html . Przy takim stopniowaniu zębatek czeka cie jeszcze wymiana przedniej przerzutki (przy korbie FC-M590 też by cie to czekało) np. Deore FD-M511 http://allegro.pl/przerzutka-deore-fd-m511-31-8-34-9-down-swing-i6301281673.html . Całość zamyka się w 250zł.

Napisano

Dzięki. A w przypadku jakiej nie musiałbym? Co jest niekompatybilnego w tej korbie z alivio z moimi obecnymi przerzutkami? Od czego to zależy/jak sprawdzić czy dana korba jest kompatybilna z obecnymi częściami?

 

Wydaje mi się, że łańcuch też może być do zmiany (choć nie sprawdzałem "specjalnym przyrządem"), czy mógłby ktoś jakiś polecić?

 

Napisano

Twoja przerzutka FD-M191 ma zakres rozpiętości zębów 20T i różnicę między średnią a największą 10T (czyli pod korbę 48/38/28) , korba Alivio ma rozpiętość 48/36/26 stąd potrzebujesz przerzutki z maksymalną 22T i różnica duża/średnia 12T (wszystkie te dane są w maulach shimano). Pod twoją przerzutkę pasowałaby korba FC-M361 48/38/28.

Łańcuch pod 8s najlepiej KMC X8 lub Connex 80x (im wyższy model tym lepsza powłoka antykorozyjna).

 

 

Napisano

Przepraszam za off-topic, ale już kiedyś miałem o to pytać. Rudy to się chyba może zrobić tylko wtedy jak nie "widzi" żadnego oleju? Przy regularnym czyszczeniu i smarowaniu powłoka ma znaczenie? Pomijam fakt trwałości tzn. im droższy łańcuch tym teoretycznie trwalszy.

Napisano

Dobrze nasmarowany łańcuch jest wtedy gdy olej znajduję się wewnątrz na sworzniach a z zewnątrz jest prawie suchy (wówczas słaba powłoka antykorozyjna przy deszczu bardzo szybko łapie nalot rdzy) , jeśli masz cały uciapany w oleju to łapie syf i upośledza pracę napędu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...