Skocz do zawartości

[widelec sprężynowy] jaka stal na sprężynę - nierdzewna czy galwanizowana?

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowione - na razie wymieniam sprężyny w swoim uginaczu na bardziej miękkie. Nie wiem jedynie, z jakiej stali powinny one być zrobione. W "sprężynowniach" jest do wyboru stal nierdzewna bądź galwanizowana - którą powinienem wybrać? Nie znam się na tym kompletnie. Sprężyny są na zewnątrz, schowane pod "harmonijką" z gumy.

BTW, jestem zniesmaczony "jakością" mojego widelca. Golenie górne są pokryte czarną farbą, dzięki czemu w miejscach pracy farba się ściera i trze, włażąc do goleni dolnych... Czy zeszlifowanie farby do gołej stali jest Waszym zdaniem dobrym pomysłem? Trochę boję się powstania większych luzów. Z drugiej strony, ścieranie farby i tak rozpoczęło się samoczynnie.

BTW, jestem zniesmaczony "jakością" mojego widelca.
 Co to za uginacz?

Czy zeszlifowanie farby do gołej stali jest Waszym zdaniem dobrym pomysłem?

Jeśli chcesz żeby ruda zeżarła golenie jeszcze szybciej to tak jest to bardzo dobry pomysł  :thumbsup:

Wiem wiem, rozsądek tak podpowiada - kupić jakiś fajny amortyzator. I pewnie bym się na to zdecydował, gdyby nie dwie rzeczy:

1) cały rower kosztował 900 zł

2) postanowiłem przez najbliższe ~2 lata dusić każdy grosz w celach mieszkaniowych

No ale dobra, przemyślę sprawę na nowo. Czy Waszym zdaniem należy inwestować w amortyzator powietrzny, czy może istnieją jakieś nieźle działające sprężynowce? Widzę na allegro milion wersji amortyzatora NCX - czy jest to sensowny widelec? Czy też za dwa - trzy lata znów okaże się zajechany do cna? Wybór, jak widzę po allegro, mam dość ograniczony (cross z kołem 28'', piwoty).