Gość Napisano 4 Lipca 2016 Napisano 4 Lipca 2016 Hej, Cały czas mam mętlik w głowie, więc liczę na Wasze sugestie. 3 lata temu kupiłem Hexagona x6, od tamtego czasu została tylko rama i koła, reszta zmieniona. Teraz wygląda to tak: Rama: Hexagon x6 2013 Amortyzator: XCR 2011 LOD Koła: Obręcze Kross, tylna piasta Deore 525, przednia Joytech Opony: Race King 2.2 Hamulce: Shimano M-395/ Tarcze 160 Alligator/ Klocki Metaliczne/ półmetaliczne Korba: Alivio Octalink 1 blat 32T Przerzutka tył: Deore Shadow Kaseta: Alivio M4000 11-34 Łańcuch: Deore Hg-54 Manetka: Alivio 2015 Mostek: PRO 80mm - 17 Kierownica: Author Respect 14 680mm Stery: Accent Airplane Sztyca: Accent SP-428 Pedały: SPD Shimano 520 Chwyty: Boplight Race Dodatki: Prowadnica łańcucha Wszystko jest mniej więcej na równym poziomie, teraz pojawia się kwestia co robić dalej. Dobić to co mam przez najbliższy sezon czy dwa i składać coś nowego od podstaw, czy dalej stopniowo modyfikować poszczególne elementy? PS: Dobić w sensie natłuc kilometrów i sprzedać/ zostawić na pamiątkę, rower jest na bieżąco serwisowany itd więc nie ma mowy o doprowadzeniu go do stanu agonalnego
gtb Napisano 4 Lipca 2016 Napisano 4 Lipca 2016 Moim zdaniem dojechać tego i składać nowego od podstaw. Jeśli miałbyś pozostać z kołem 26" to teraz masz duży wybór lepszych gratów na ten rozmiar w dobrych cenach z racji odchodzenia od tego standardu .
Gość Napisano 4 Lipca 2016 Napisano 4 Lipca 2016 Planuję właśnie pozostać przy 26', jestem dość drobnej budowy ciała i ten rozmiar mi pasuje. Ceny też jak najbardziej zachęcają.
PeGie Napisano 4 Lipca 2016 Napisano 4 Lipca 2016 Nie widzę sensu składania czegoś od nowa, gdy składanie wyjdzie drożej od kupna nowego. Większy sens ma wymiana ramy i amortyzatora i wykorzystanie obecnego szpeju i z czasem wymiana na coraz lepsze komponenty, tym bardziej że chcesz pozostać przy tym co masz. Ewentualnie przy zmianie ramy musiałbyś wziąć pod uwagę czy ma sztywną tylną oś i wymienić piastę z tyłu, to samo z przodu przy ewentualnej zmianie amorka.. Ceny sprzętu kompatybilnego z 26 wcale nie są takie zachęcające, bo nowy amortyzator na 26 z górnej półki to teraz towar deficytowy, dobre ceny to są na szpej z dolnej i średniej półki.
Gość Napisano 4 Lipca 2016 Napisano 4 Lipca 2016 Składać dlatego że mogę sobie wybrać to co mi się podoba. Ale to już temat na inną rozmowę, bardziej mi chodziło o to czy modyfikować aktualny czy za sezon czy za dwa złożyć/ kupić nowy.
Niko26 Napisano 4 Lipca 2016 Napisano 4 Lipca 2016 Ja proponuję dobić jeszcze ten i kupić potem nowy, składanie nowego od nowa będzie droższe, ale przemawia za nim fakt, że możesz samodzielnie dobrać poszczególne elementy. Także zależy to od Ciebie, czy stać Cię na złożenie nowego czy jednak wolisz kupić gotowca? czasem można trafić na tanie części do roweru na promocjach gdzieś na allegro, sklepach sportowych jak np ######, gdzieś w mieście może, ale mimo to prawdopodobnie złożenie wyjdzie i tak drożej niż kupno nowego, lecz na pewno taki rower będzie lepszy jakościowo. Zależy to od Twojego budżetu.
PeGie Napisano 4 Lipca 2016 Napisano 4 Lipca 2016 Nie bardzo rozumiem, masz rower na kołach 26, chcesz zostać na kołach 26. Gdzie tu sens niewykorzystania obecnie używanych części? Składanie od podstaw to nic innego w twoim przypadku jak kupienie ramy pod 26, amortyzatora pod 26, kół 26 i napędu. Wszystko to już masz.
Gość Napisano 4 Lipca 2016 Napisano 4 Lipca 2016 Doskonale sobie zdaję z tego sprawę, jest tylko jedno ale... Modyfikując rower cały czas będę miał coś "lepszego" i coś gorszego w rowerze, chciałbym jednak żeby wszystko było na równym poziomie więc chyba zdecyduję się na zakup nowego za sezon czy dwa. Dodatkowo przy zakupie nowej ramy będę chciał inny mostek, kierownicę itd. Co do kół to jeszcze kwestia zastanowienia się, być może za rok 26' będzie już towarem niszowym i trzeba będzie skoczyć na 27,5' Dzięki wszystkim za opinie
Gość Napisano 13 Lipca 2016 Napisano 13 Lipca 2016 Cały czas zastanawiam się co dalej, chyba ze względu na koszty zdecyduję się na stopniową wymianę komponentów. Pytanie do ludzi obeznanych w geometrii itd, aktualnie rama pochodzi z Hexagona X6, jak zmieni się zachowanie roweru po przejściu np na ramę Accent Peak? Czy będzie to wyczuwalna różnica ( nie mówię o wadze) ?
FUSEE Napisano 29 Lipca 2016 Napisano 29 Lipca 2016 Rama Accent Peak 26" to świetny wybór w stosunku jakości do ceny, niestety nowa wersja ramy (taperowana) dostępna jest tylko do rozmiaru M. Kąt 73,5* nie powoduje niedociążenia przodu i nie podrywa się niepotrzebnie przy podjazdach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.