Ariven76 Napisano 3 Lipca 2016 Napisano 3 Lipca 2016 Witam, niedługo (po wakacjach ) planuje kupić rower do stuntu i do zjazdów.Aktualnie mam Kands energy 1300 z 2013r, czyli typowy hardtail. No ale wymieniam 1-2 przerzutki na miesiąc i dętki na tydzień No ale do rzeczy - rower ma służyć do jazdy po wsi, głównie stunt, w tym skakanie po chodnikach, innych przeszkodach, troche jazdy po lesie, no i zjazdy (czasami skocze na kopalnie ) Budżet to max 4000, przydały by się też blokady obydwu amortyzatorów, na jakąś prostą drogę, z góry dzięki
SovaLTD Napisano 4 Lipca 2016 Napisano 4 Lipca 2016 No ale do rzeczy - rower ma służyć do jazdy po wsi, głównie stunt, w tym skakanie po chodnikach, innych przeszkodach, troche jazdy po lesie, no i zjazdy (czasami skocze na kopalnie ) Budżet to max 4000, przydały by się też blokady obydwu amortyzatorów, na jakąś prostą drogę, z góry dzięki To zdecyduj się czy ma to być rower do stuntu, czy full do zjazdów, bo raczej nie da się połączyć tych dwóch rzeczy. Stunt: Zjazd: Widzisz różnicę w budowie rowerów i w samym sporcie?
Ariven76 Napisano 4 Lipca 2016 Autor Napisano 4 Lipca 2016 Pewnie, że widzę różnicę ale chodzi mi bardziej o taki full którym można stuntować bo średnio mi się jeździ HT, albo zwykłym, miejskim bez amortyzacji. Najbardziej interesowałby mnie full z ramą 17" i kołami 29" Nie musi być typowy do zjazdów, ważne żeby amorek był przód+tył no i żeby był to jakiś rower, a nie taki jak ten u dołu Do mojej jazdy można zaliczyć też po części lasy - korzenie itp, no i nie wiem czemu każdy rower co wezmę z domu to zepsuje (w tym tygodniu 3 poszły ) w kandsie w 6 miesięcy zmieniłem 8 przerzutek (wszystkie alivio rd-m430), w innych rowerach niszczę hamulce albo robię ósemki z kół...I chce w końcu jakiś porządny rower, rama jak to w dh nie musi być bardzo wytrzymała, po 15m przecież na niej nie skacze przydały by się też jak pisałem blokady amorków w razie jakiejś przejażdżki dalszej, chociaż i tak jak pojade do miasta to zaliczam wszystkie murki, schody, krawężniki i co tylko się da
LifeIsGood Napisano 5 Lipca 2016 Napisano 5 Lipca 2016 Fulle średnio nadają się na dalsze przejażdżki. Są ciężkawe(zwłaszcza niska półka ) a w przypadku braku blokady dampera to zamiast jechać do przodu "bujasz się " w górę i dół. Może coś do dirtu by się trafiło?
Ariven76 Napisano 5 Lipca 2016 Autor Napisano 5 Lipca 2016 Ale 4000 zł to raczej nie jest niska półka... Myślałem nad czymś takim : http://olx.pl/oferta/mondraker-tracer-x9-kola-29-full-rockshox-monarch-paragon-sram-x9-CID767-IDgq6gx.html#df56d8d69fI od razu zaznaczam, że wymieniłbym mostek na najkrótszy jaki jest na rynku No i rama trochę duża przy siodełku w tym rowerze... A na dirta 4k raczej nie wydam... Dlatego celuje w jakiegoś fulla, jest nowy b'twin za 3500 ale znajomy ma btwina hardtaila i jakoś średnio to wygląda...
radziuGD Napisano 5 Lipca 2016 Napisano 5 Lipca 2016 No mondraker tracker do zjazdu nadaje się tak samo jak do stuntu, czyli wcale. Generalnie co do Twoich wymagań...takie rzeczy to tylko w erze! A era jak wiadomo się sprzedała, więc raczej niemożliwe, żebyś nawet u nich taki rower znalazł. No i jeszcze 29er do robienia gadżetów...nawet w erze takich nie mieli. Dobrze radzono, rower do dirtu i najlepiej single speed na korbie od bmxa. Kupisz fula i zaraz będziesz płakał, że raz w miesiącu będziesz miał wybite gniazda łożysk na wahaczu od niedokręconych tricków a na lagach wgnioty od gleb na murkach. ps. tego trackera w takiej cenie można było kupić nowego na koniec sezonu 2014.
SovaLTD Napisano 5 Lipca 2016 Napisano 5 Lipca 2016 Ale 4000 zł to raczej nie jest niska półka... Jeśli celujesz w używkę to całkiem sporo, ALE za dużo byś chciał robić na jednym rowerze. Jeśli potrzebujesz rower do zjazdów, stuntu oraz do latania po lesie, to potrzebujesz trzech rowerów a nie jednego. To tak samo jakbyś szukał samochodu na tor wyścigowy, ale żeby też dobrze radził sobie w terenie a i jak pojadę do miasta to żeby mało palił i był zwrotny. NIE DA SIĘ! Oczywiście można kupić jakiś jeden w miarę uniwersalny, ale tak naprawdę nie będzie się on nadawał do niczego z powyższych, bo jak wiadomo coś co jest do wszystkiego, jest do niczego.
LifeIsGood Napisano 5 Lipca 2016 Napisano 5 Lipca 2016 Ewentualnie kup rower którego bardziej potrzebujesz, np zjazdy. A później ten do stuntu a może okazać się, że tak bardzo przypadnie Ci do gustu któryś styl jazdy że nie będziesz sobie chciał zawracać głowy innymi.
Ariven76 Napisano 6 Lipca 2016 Autor Napisano 6 Lipca 2016 A jeżeli wybrałbym już ten rower do zjazdów... To problem byłby właśnie z dojazdem Bo do najbliższych "pagórków" mam ok. 50km Więc przydała by się blokada amortyzatorów zarówno przód jak i tył na dojazd, bo prawka na samochód nie mam więc trzeba normalnie dojeżdżać I jakbyście mogli polecić jakiś full do 4k, nadający się również do jazdy po ulicy Wiem, że szerokie opony itd. itp. ale to mi akurat nie przeszkadza, sam jeżdże na oponach 2.25 więc A tak wogóle to jakieś tam stunty da rade zrobić
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.