czeki Napisano 10 Września 2006 Napisano 10 Września 2006 Witam! (pierwszy post :025: ) Mam problem z tylnim kołem, chyba coś jest nie tak z piastą, dokładniej z łożyskami. Po zdjęciu koła z ramy zorintowałem się, że przy obracaniu czuć i słychać, że coś się cyklicznie ociera co obrót. Odkręciłem z jednej strony nekretkę i otworzyłem łożysko (wcześniej nie wiedziałem co tam jest ) Stwierdziłem, że nakretka była za mocno przykręcona, jednak po kilku próbach stwierdziłem, że musi być lekki luz, aby koło się płynnie obracało. Jeśli dokręcam bez luzu, to ociera. Czy tak może pracowac łożysko (z luzem)? Trochę mnie to zdziwiło, bo np. łożyska kierownicy dokręca się zawsze dosć mocno, a wszystko jest OK. Dodam jeszcze, że nigdy nie dotykałem się do przedniego koła, i ono też ma mały luzik - pracuje gładko. Czy możliwe, ze taka już natura tanich piast i że trzeba dawać luz? Z góry dzięki wsyztski za odpowiedzi. Jeśli coś nie tak napisałem, to wybaczcie, ale nie znam się specjalnie na rowerach Pozdrawiam Ps. W przednim kole można z obu stron odkręcić nakrętki. W tylnim udaje mi sie to tylko z lewej strony, bo z prawej sa zębatki. Jak je zdjąć i potem łatwo założyć?
olo21 Napisano 10 Września 2006 Napisano 10 Września 2006 wielotryb z tyłu da się zdjąć jak ma się specjalny klucz do tego celu (10zł). Może posmaruj łożyska w piastach? Jeśli masz łożyska zbudowane z samych kulek to one ciężko chodzą raczej. Sam mam takie. Trzeba dobrze wyczuć moment dokręcenia, nie za mocni i nie za słabo.