Skocz do zawartości

[piasta] dziwny dźwięk i opory przy obracanu koła


czeki

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! (pierwszy post :025: )

Mam problem z tylnim kołem, chyba coś jest nie tak z piastą, dokładniej z łożyskami. Po zdjęciu koła z ramy zorintowałem się, że przy obracaniu czuć i słychać, że coś się cyklicznie ociera co obrót. Odkręciłem z jednej strony nekretkę i otworzyłem łożysko (wcześniej nie wiedziałem co tam jest :) ) Stwierdziłem, że nakretka była za mocno przykręcona, jednak po kilku próbach stwierdziłem, że musi być lekki luz, aby koło się płynnie obracało. Jeśli dokręcam bez luzu, to ociera. Czy tak może pracowac łożysko (z luzem)? Trochę mnie to zdziwiło, bo np. łożyska kierownicy dokręca się zawsze dosć mocno, a wszystko jest OK. Dodam jeszcze, że nigdy nie dotykałem się do przedniego koła, i ono też ma mały luzik - pracuje gładko. Czy możliwe, ze taka już natura tanich piast i że trzeba dawać luz? Z góry dzięki wsyztski za odpowiedzi. Jeśli coś nie tak napisałem, to wybaczcie, ale nie znam się specjalnie na rowerach :) Pozdrawiam

 

Ps. W przednim kole można z obu stron odkręcić nakrętki. W tylnim udaje mi sie to tylko z lewej strony, bo z prawej sa zębatki. Jak je zdjąć i potem łatwo założyć?

Napisano

wielotryb z tyłu da się zdjąć jak ma się specjalny klucz do tego celu (10zł).

Może posmaruj łożyska w piastach?

Jeśli masz łożyska zbudowane z samych kulek to one ciężko chodzą raczej. Sam mam takie.

Trzeba dobrze wyczuć moment dokręcenia, nie za mocni i nie za słabo.

Napisano

Dokręcic należy odpowiedno dokładnie nie za mocno/blokada koła/ ani nie za lużno/luzy na łożyskach/.Jesli zabiegi nie przynosza efektu,wymien kuleczki na nowe.Siłe dokręcania rozpocznij od nowa.

Kasete/zębatke,choinke/ odkrecisz tylko za pomoca specjanego klucza do kaset i tzw bata.Odkrecenie kasety to bardziej trudniejsze zajecie niż jej przykręcenia.

Opisy jak to czynic i ja takie klucze wygladaja i gdzie je można nabyć,poszukaj w opcjach "SZUKAJ".

Tematów było bez liku

Napisano

wielotryb z tyłu da się zdjąć jak ma się specjalny klucz do tego celu (10zł).

Może posmaruj łożyska w piastach?

Jeśli masz łożyska zbudowane z samych kulek to one ciężko chodzą raczej. Sam mam takie.

Trzeba dobrze wyczuć moment dokręcenia, nie za mocni i nie za słabo.

Ej skoro nie moge zdjąc tego wielotrybu (nie dysponuje specjalistycznymi narzędziami) to nie mam jak się dostać do łożyska z tamtej strony piasty, nie? Bo chyba piasty mają po dwa łożyska...

Napisano

z lewej strony koła odkręcasz nakrętke z osi piasty

nastepnym elementem jest konus

uzyskałeś dostęp do miseczki z kulkami

ale możesz cała oś wyjąc z piasty

jak spojrzysz do "wnetrza" wielotrybu to dojrzysz ułożyskowanie prawej strony koła

więc nie trzeba zdejmowac zębatek

wyjmij kulki, policz ile ich jest ,

wyczyśc wszystko ze starego smaru

obejrzyj kulki i konusy

stawiam , że masz zdeformowane kulki w piastach

a konusy bedą miały zadziory

to te elementy oraz smar musisz sobie zabezpieczyc

nałórzyć nowego smaru włożyc nowe kulki

skręcić nowymi konusami na wyczucie

nie może sie blokowac , ale nie może byc luzu na kole

mając wszystko pod ręka 30 minut roboty

powodzenia

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...