czeki Napisano 10 Września 2006 Napisano 10 Września 2006 Witam! (pierwszy post :025: ) Mam problem z tylnim kołem, chyba coś jest nie tak z piastą, dokładniej z łożyskami. Po zdjęciu koła z ramy zorintowałem się, że przy obracaniu czuć i słychać, że coś się cyklicznie ociera co obrót. Odkręciłem z jednej strony nekretkę i otworzyłem łożysko (wcześniej nie wiedziałem co tam jest ) Stwierdziłem, że nakretka była za mocno przykręcona, jednak po kilku próbach stwierdziłem, że musi być lekki luz, aby koło się płynnie obracało. Jeśli dokręcam bez luzu, to ociera. Czy tak może pracowac łożysko (z luzem)? Trochę mnie to zdziwiło, bo np. łożyska kierownicy dokręca się zawsze dosć mocno, a wszystko jest OK. Dodam jeszcze, że nigdy nie dotykałem się do przedniego koła, i ono też ma mały luzik - pracuje gładko. Czy możliwe, ze taka już natura tanich piast i że trzeba dawać luz? Z góry dzięki wsyztski za odpowiedzi. Jeśli coś nie tak napisałem, to wybaczcie, ale nie znam się specjalnie na rowerach Pozdrawiam Ps. W przednim kole można z obu stron odkręcić nakrętki. W tylnim udaje mi sie to tylko z lewej strony, bo z prawej sa zębatki. Jak je zdjąć i potem łatwo założyć?
olo21 Napisano 10 Września 2006 Napisano 10 Września 2006 wielotryb z tyłu da się zdjąć jak ma się specjalny klucz do tego celu (10zł). Może posmaruj łożyska w piastach? Jeśli masz łożyska zbudowane z samych kulek to one ciężko chodzą raczej. Sam mam takie. Trzeba dobrze wyczuć moment dokręcenia, nie za mocni i nie za słabo.
topol Napisano 10 Września 2006 Napisano 10 Września 2006 Dokręcic należy odpowiedno dokładnie nie za mocno/blokada koła/ ani nie za lużno/luzy na łożyskach/.Jesli zabiegi nie przynosza efektu,wymien kuleczki na nowe.Siłe dokręcania rozpocznij od nowa. Kasete/zębatke,choinke/ odkrecisz tylko za pomoca specjanego klucza do kaset i tzw bata.Odkrecenie kasety to bardziej trudniejsze zajecie niż jej przykręcenia. Opisy jak to czynic i ja takie klucze wygladaja i gdzie je można nabyć,poszukaj w opcjach "SZUKAJ". Tematów było bez liku
czeki Napisano 10 Września 2006 Autor Napisano 10 Września 2006 wielotryb z tyłu da się zdjąć jak ma się specjalny klucz do tego celu (10zł). Może posmaruj łożyska w piastach? Jeśli masz łożyska zbudowane z samych kulek to one ciężko chodzą raczej. Sam mam takie. Trzeba dobrze wyczuć moment dokręcenia, nie za mocni i nie za słabo. Ej skoro nie moge zdjąc tego wielotrybu (nie dysponuje specjalistycznymi narzędziami) to nie mam jak się dostać do łożyska z tamtej strony piasty, nie? Bo chyba piasty mają po dwa łożyska...
olo21 Napisano 10 Września 2006 Napisano 10 Września 2006 w takim wypadku nie dostaniesz się do łożysk po stronie wielotrybu(kasety).
jurasek Napisano 10 Września 2006 Napisano 10 Września 2006 z lewej strony koła odkręcasz nakrętke z osi piasty nastepnym elementem jest konus uzyskałeś dostęp do miseczki z kulkami ale możesz cała oś wyjąc z piasty jak spojrzysz do "wnetrza" wielotrybu to dojrzysz ułożyskowanie prawej strony koła więc nie trzeba zdejmowac zębatek wyjmij kulki, policz ile ich jest , wyczyśc wszystko ze starego smaru obejrzyj kulki i konusy stawiam , że masz zdeformowane kulki w piastach a konusy bedą miały zadziory to te elementy oraz smar musisz sobie zabezpieczyc nałórzyć nowego smaru włożyc nowe kulki skręcić nowymi konusami na wyczucie nie może sie blokowac , ale nie może byc luzu na kole mając wszystko pod ręka 30 minut roboty powodzenia
Rulez Napisano 10 Września 2006 Napisano 10 Września 2006 Jeśli nie zmienia misek - to te stare powinien papierem ściernym przeszlifować - tak samo konusy.
jurasek Napisano 10 Września 2006 Napisano 10 Września 2006 jak ostatnio walczyłem z moimi kołami to konusy były na złom
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.