KarolTorpeda1987 Napisano 1 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2016 Witam przyszedł czas na redukcje wagi w moim krossie B6 z 2015r. Odchudzanie zacząłem od kupna nowych kół z obręczami DT xm 401 , piastami DT 350s , szprychy również DT. Waga katalogowa roweru wynosi 14,1 kg. teraz po wymianie kół 13,6 kg - dodam że nowe koła są nałożone na stare opony. Po wymianie kół zważyłem stare koła, koło przednie bez opony i dętki ważyło 1025g , tylne 1235g. Kolejnym krokiem jest wymiana opon na opony zwijane continental Race King RS na tył , X king RS na przód + system bezdętkowy Sądzę ,że po tej wymianie opon powinienem zbliżyć się do 13 kg może nawet złamie te 13 kg. Na pewno kolejnym kowadłem w tym rowerze jest amortyzator Suntor xcr 32 jedo waga to ok 2200 g zastanawiam się na zmianą amora na fox 34 fit CTD waży on ko 1650 g. Może wymienić go na widelec karbonowy ? Jaki powinien być mój kolejny krok ? Co radzicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 2 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2016 Co dalej... A jaki ogólnie cel ma to odchudzanie, gdzie jeździsz i co chcesz osiągnąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KarolTorpeda1987 Napisano 3 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Zawody XC oraz maratony, na ostatnich zawodach jechałem pożyczonym rowerem , który ważył 10,5 kg i się zakochałem w takiej wadze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Wszystko zależy jakim budżetem dysponujesz? Duzo masy zrzucisz wymieniając takie elementy jak siodło, sztyca, mostek i kierownica. Obstawiałbym obniżenie masy o 300-400g wymieniając powyższe elementy na lżejsze (na siodle na pewno dobrze ze 150g lub wiecej, na pozostałych komponentach po 50g lub wiecej) 3-blatowa korba tez swoje wazy, jednak jej wymiana na 2 blaty wiąże sie z wymiana lewej manetki i najprawdopodobniej wymiana przedniej przerzutki (choć można w sumie odpowiednio poblokować przednia przerzutkę i nie wymieniać manetki) Mozesz tez pomysleć o wymianie tarcz hamulcowych na lżejsze, ja po wymianie pozagrupowych tarcz Shimano w mojej Meridzie na tarcze XT zyskałem prawie 100g i zdecydowanie lepsze hamowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KarolTorpeda1987 Napisano 3 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 ok 3000 zł mam na modyfikację roweru. Siodło, sztyca, mostek kierownica co konkretnie polecasz z jakiej firmy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Z takim budżetem to może dozbieraj jeszcze i przemyśl kupno czegoś całkiem nowego pod koniec sezonu, maksymalnie zbliżonego do konfiguracji jakiej oczekujesz. Kupno różnych gratów osobno nigdy nie wyjdzie taniej. Koła możesz przełożyć później z obecnego sprzętu, bo one nawet w dość drogich rowerach zwykle tyłka nie ukrywają, a B6 sprzedać to zawsze się coś zwróci. A i tak na koniec może przyjść konkluzja, że najlepszą inwestycją jest budowanie formy, to wtedy cięższy czy lżejszy rower schodzi na dalszy plan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Budzet potężny, wiec mozesz faktycznie pomysleć o zmianie amora na lepszy i lzejszy. Z komponentów polecam markę Aerozine, sam kupiłem ostatnio mostek i kiere tej firmy. Bardzo lekkie, dobrze zrobione i fajnie wyglądają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KarolTorpeda1987 Napisano 3 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 http://www.kross.pl/pl/catalog/bikes/compare Patrząc nawet na rower Kross B9 za prawie 6000 zł w porównaniu z moim B6 i obecnymi kołami to moim skromnym zdaniem du... nie urywa ta B9 . Dlatego nie chcę bawić się w sprzedawanie, kolejne aukcje. Chcę ulepszać moją B6. W tej B9 obręcze te same , opony , hamulce. Waga jedynie inna , ale zaraz i na swojej B6 osiągnę taką wagę. Z takim budżetem to może dozbieraj jeszcze i przemyśl kupno czegoś całkiem nowego pod koniec sezonu, maksymalnie zbliżonego do konfiguracji jakiej oczekujesz. Kupno różnych gratów osobno nigdy nie wyjdzie taniej. Koła możesz przełożyć później z obecnego sprzętu, bo one nawet w dość drogich rowerach zwykle tyłka nie ukrywają, a B6 sprzedać to zawsze się coś zwróci. A i tak na koniec może przyjść konkluzja, że najlepszą inwestycją jest budowanie formy, to wtedy cięższy czy lżejszy rower schodzi na dalszy plan Rower dla mnie jest uzupełnieniem treningu , alternatywą na inny trening , mam wolne to jadę na zawody i się ścigam nie robię specjalnie formy pod rower bo zajmuję się sportami walki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 4 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 Zwróć uwagę, ze w B6 masz siermiężną, podstawową ramę, która waży ze 2,5kg (dokładnie taką jak w B1). W B7-B8 jest już lepiej bo jest cieniowana (2,1-2,2kg). W B9+ ramy są już z włókien węglowych (1,45-1,5kg). Załóżmy, że po wymianie opon (same gumy ze 300zł) dojdziesz do 13kg. Wymiana amora na lekkiego RSa przyniesie kolejne 600g za 1500-2000zł. Idąc dalej w najcięższe rzeczy to wymiana korby z suportem i frezowaniem pewnie ze 400-500zł za 200g. Na łańcuchu można zrobić ze 30g za 135zł, na kierownicy, sztycy i mostku można kolejne 50-150g ale budżetu już może brakować. Na kasecie 25g za 170zł. Z takim budżetem lądujesz na 12kg. Dalsze zmniejszanie masy trzeba by zacząć od wymiany ramy i jeszcze raz kół na takie ważące razem z 1700g. Potem jeszcze hamulce, chwyty, siodło, manetki i będzie te 10,5kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 Jak jest uzupełnieniem i alternatywą, to IMHO szkoda czasu i pieniędzy na modyfikacje. Ciesz się jazdą i rosnącą formą i do przodu No, wideł bym wymienił na coś działającego, ale też bez szaleństw, np. Epixon albo Epicon. O ile nie ścigasz się na naprawdę wysokim poziomie i nie walczysz o pudło w czymś więcej niż zawody o pietruszkę, to radykalne odchudzanie to sztuka dla sztuki, a takie o kilkaset gram przyjdzie samo wraz z wymianą np. zużytego osprzętu na jakiś "lepszy-lżejszy". A nieraz więcej da solidna kupa przed zawodami niż magiczna sztyca z karbonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KarolTorpeda1987 Napisano 8 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2016 Dzisiaj wymieniłem opony wywaliłem dętki i zalałem mleczkiem. Opony continental Race King RS na tył , X king RS na przód - przejechałem dzisiaj rowerem 44 km bajka ten rower szybciej przyspiesza a w zakrętach jedzie jak po szynach. to już zdecydowanie nie jest zwykła B6 . Waga roweru spadła do 13 kg. Samymi kołami odchudziłem rower o 1,1 kg i uważam , że to świetny wynik jak na mój portfel. Jeździ się tym naprawdę z wielką frajdą nie sadziłem , że te koła tak zmienią właściwości jezdne roweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 8 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2016 Odchudzenie kół jest najbardziej odczuwalne i najprzyjemniejsze. Kolejne mody bardziej będzie widać na wadze niż czuć ale i tak warto :-) Zwłaszcza to kowadło zwane amorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KarolTorpeda1987 Napisano 9 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2016 Wiem ,że ten amor w mojej B6 jest słabym ogniwem jego waga to ok 2.2 kg a może nawet więcej. Kwestia czasu i usunę to kowadło no coś lepszego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Budensyn Napisano 18 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2016 Pomyśl także o amortyzatorach DT Swiss. Swoje kosztują ale są bardzo lekkie, modele pod koła 29 cali oscylują w granicach 1500 - 1600 gram. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 18 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2016 (edytowane) Lekkie to one może są, ale według mnie nie warto dla tych kilku gram rezygnować z porządnego amortyzatora jak chociażby reba na rzecz drętwego widła. Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty. Ogólnie ja bym radził się zastanowić czy nie lepiej zacząć polować na okazję, poczekać aż się sezon skończy etc. I jak już będziesz mieć te najważniejsze rzeczy jak rama, koła i widelec to wtedy sprzedać stary rower cały albo przełożyć niektóre rzeczy na nową ramę i dalej szukać okazji już po pozbyciu się części że starej maszyny, wyjdzie taniej i lepiej niż wymieniać po kolei w tym. Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty. Edytowane 18 Lipca 2016 przez piciu256 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Budensyn Napisano 19 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2016 Mówisz? Sam byłem zainteresowany kupnem tego amortyzatora w przyszłym roku. A co byś polecił do kół 26", skoku 100 mm i wadze około 1500 g? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 19 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2016 Ja bym polecił manitou minute/ marvel (to to samo, marvel tapered z osią 15mm na allegro 600-800zł lub 1000 już z dobrym kołem w zestawie, waży około 1600g (ta lepsza wersja) ale pracuje super [emoji14] Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KarolTorpeda1987 Napisano 8 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2016 Zdecydowałem się na wymianę amortyzatora na FOX 32 Float 29 120mm CTD FIT 15-QR taper Kashima zdemontowałem dzisiaj stary amortyzator , który ważył 2560 g nie spodziewałem się takiej wysokiej wagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slave Napisano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 a czy Ty czasami nie masz w starych kołach QR? bo FOX 32 Float 29 120mm CTD FIT 15-QR tu jest sztywna oś 15mm? czy ja czegoś nie doczytałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KarolTorpeda1987 Napisano 9 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 Tak mam QR z adapterem pod piastę 15x100 ponieważ taką mam zamontowaną w kole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KarolTorpeda1987 Napisano 12 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Witam ponownie nie chcę zdejmować całego osprzętu z ramy dlatego do was pytanie ile może ważyć moja rama z B6 w rozmiarze M ? Wiem ,że nie podacie mi wago co do grama , ale chociaż przedział wagowy http://www.kross.pl/en/2015/mtb-xc-29/level-b6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Jeśli R6 waży 2200g to B6 lżejsza na pewno nie będzie... http://rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul&kat=87&mar=227&art=5403 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KarolTorpeda1987 Napisano 12 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Na tej stronie jest waga ramy B7 2100 g także B6 gdzieś w tych granicach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 Nic podobnego. B7 ma ramę ultralight - inny stop aluminium + cieniowanie. U Ciebie będzie 2300-2500g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2016 Czyli kolejne kowadło. Na końcu z B6 zostaną tylko naklejki;) Zawsze możesz oryginalny lakier zedrzeć i zaoszczędzić ok. 150 gr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.