ovDarkness Napisano 30 Czerwca 2016 Napisano 30 Czerwca 2016 Obecny zestaw to Canyon Grand AL 6.9 2015 na kołach Mavic CrossOne i oponach Conti X-king RaceSport 2.2 Oraz 92kg (plus szpej) kloca z brakiem szacunku dla gum (trawniki, krawężniki, schodki). Czy wymiana gum na węższe (1.6-1.75) i "asfaltowe" zmieni zauważalnie opory toczenia a co za tym idzie także średnie prędkości? Jakie opony wybrać?
dovectra Napisano 30 Czerwca 2016 Napisano 30 Czerwca 2016 tak ,zmieni, sama zmiana bieżnika dużo daje
chudeusz09 Napisano 30 Czerwca 2016 Napisano 30 Czerwca 2016 Nie, nie zmieni (przynajmniej nie ma takiej reguły). Dla przykładu marathon racery 28x1,5" toczą się porównywalnie (jak nie gorzej) od smart samów 29x1,75". O samym komforcie jazdy nie wspominając. Trenuj łydę to średnia Ci sama urośnie .
cervandes Napisano 30 Czerwca 2016 Napisano 30 Czerwca 2016 Masz dobre opony, jeśli zmienisz na jakieś gładkie to wcale nie jest powiedziane, że będziesz szybszy. Race King 2.0 zwijane sobie spraw i będziesz miał przyszybszonego pomykacza. Porównanie: jeżdżę na 26 calach, stałe trasy. Na Smart Samach 2.25 kręcę takie same czasy jak na Double Fighter II 1,9 czy 1,95 Kendach K935 uważanych za jakże szybkie na asfalcie.
modrzew Napisano 2 Lipca 2016 Napisano 2 Lipca 2016 Rower szosowy być może radykalnie zmieni średnie prędkości. Nie szkoda tego Canyona na bułkowóz gdy dookoła Wawy tyle fajnych terenów?
phoe Napisano 2 Lipca 2016 Napisano 2 Lipca 2016 Na jakim jeździsz ciśnieniu? Napompowanie tych RK na 4 bar sporo pomoże generalnie. Tylko że przy swojej wadze w RK i tak szybko boki uwalisz. Chcesz koniecznie węższe, szybsze i w miarę pancerne, weź od Schwalbe Marathon Plus z wkładką antyprzebiciową czy Continental Touring Plus. No chyba że chcesz jakiegoś slicka? I rzecz jasna kupujesz oponę oznaczoną jako 28 jak chcesz "szosowe", będą do 29er pasowały, rozmiar obręczy szosa(28) czy 29er to 622.
ovDarkness Napisano 2 Lipca 2016 Autor Napisano 2 Lipca 2016 Ciśnienie miałem 2.5bar. Oponki myślałem właśnie Marathon plus albo top contact 2. Sent from my SM-G920F using Tapatalk
ovDarkness Napisano 4 Lipca 2016 Autor Napisano 4 Lipca 2016 Rower szosowy być może radykalnie zmieni średnie prędkości. Nie szkoda tego Canyona na bułkowóz gdy dookoła Wawy tyle fajnych terenów? Nie szkoda. Głównie dlatego, że na delikatnych rowerach czuję się źle. One też się źle czują przy moim stylu jazdy. Jestem po prostu redneckiem, jeżdżącym po mieście terenówką, czy innym pickupem. @phoe: Miałem 2.5bar. Dopompowałem do 3.5bar, zobaczę po powrocie z pracy, co to zmienia.
vdcmike Napisano 4 Lipca 2016 Napisano 4 Lipca 2016 Ja ważę 105kg i na x-kingach race sport 2,2 mam przejechane koło 2kkm w różnym terenie. Opony poza widocznymi przetarciami na bokach od kamieni są jeszcze całkiem ok. Opory na asfalcie są potężne, ale to nie opony do jazdy po mieście. Po weekendowym treningu na 29er z tymi oponami jak wsiadam w poniedziałek na crossa z marathon mondialami 1,6 zapinam 48x11 i dalej chcę zwiększać przełożenie (którego oczywiście brak).
zaj Napisano 5 Lipca 2016 Napisano 5 Lipca 2016 zastanów się nad schwalbe big one - balony o bardzo małych oporach toczenia, dodatkowa amortyzacja. minus to pewnie niezbyt długa żywotność. bardziej nabite płyną lekko po asfalcie, mniej napompowane sprawdza się na ścieżkach. nie dadzą rady na błocie. Używam tych opon w swoim canyonie 29er i jestem zadowolony http://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/schwalbe-big-one-2016 - popatrz na ten test
ovDarkness Napisano 5 Lipca 2016 Autor Napisano 5 Lipca 2016 Bardzo ciekawa strona! Dzięki! Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.