Skocz do zawartości

[suntour nex] Chyba uszkodzony. Prośba o Waszą opinie


arenik

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Posiadam rower kross trans alp 2016. Rower ma 3 miesiące ale musiałem go oddać drugi raz do serwisu. Główny problem jaki z
nim mam to "amortyzator" suntour nex. Za pierwszym razem po tygodniu od zakupu zaczął tak głośny skrzypieć/ trzeszczeć na
nierównościach, że aż było mi wstyd jechać tym rowerem. Amortyzator został w serwisie zdemontowany i wysłany do naprawy do
Poznania. Tam go nie wymienili na nowy tylko w jakiś sposób naprawili. Po odebraniu roweru po około miesiąca jazdy
amortyzator stał się bardzo miękki tzn. muszę użyć niewielkiej siły żeby ugiąć go do ok 3/4 długości skoku. Żona ma taki
sam amortyzator więc mam porównanie. Dodatkowo pojawił się duży luz na sterach. Dokręcenie nakrętki i kontry pomaga do
kilku hamowań przednim hamulcem i luz powraca. Przy hamowaniu czuć mocne uderzenie w kierownicy. Dodatkowo na postoju przy
wciśniętym przednim hamulcu ruszam rowerem w przód i tył i widać luz na goleniach tego amortyzatora.  W związku z tym
oddałem ponownie rower do serwisu. Tym razem podobno cały rower pojechał do krossa ale po 2 tygodniach dostałem odpowiedź,
że serwis  problemu z luzem i amortyzatorem nie widzi. Zamiast tego wymieni mi dwie opony i suport.
Dodam jeszcze, że mocno dbam o ten rower. Często jest czyszczony a sam amortyzator traktuje brunoxem duo. Teraz mam pytanie. Czy podczas pierwszej naprawy w serwisie mogli źle złożyć sam amortyzator lub, źle go założyć do roweru? Chodzi mi głownie o ten luz na sterach.

Pozdrawiam

Edytowane przez arenik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze to zacznę od tego czy psikasz brunoxem bezpośrednio na rury goleniowe czy na szmatkę i wycierasz te rury goleniowe. Zaczynam od tego bo już kilkanaście razy tutaj pisałem żeby nigdy nie pryskać bezpośrednio na rury goleniowe ponieważ brunox momentalnie dostaje się pod uszczelki i spływa w dół robiąc tam bagno i niszcząc właśnie tuleje ślizgowe.

Co do pracy amorka to NEX nie powala. Jest to budżetowy amorek na tulejach plastikowych co często będziesz miał z nim problem. Pomyśl o wymianie amorka, szczególnie żeby miał tuleje ślizgowe teflonowe a także żeby był powietrzny. Wiem że to są finanse lecz naprawdę lepsze efekty w pracy

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam dużo postów w tym jest też dużo Twoich rad i wiem, żeby czyścić przez szmatkę i tak właśnie robię. Najlepsze jest to, że starszy pan z serwisu jak mu zaprowadziłem ten rower i mówię, że trzeszczy to się nie pierdzielił w tańcu i spryskał go wd40 ... Jak go opieprzyłem do dopiero brunoxa wyciągnął...

 

Najbardziej przeszkadza mi ten luz na sterach bo tak naprawdę nie da się jeździć. Nie wiem czemu ten luz się ciągle pojawia. Czy uszkodzony jest gwint czy może coś nie tak z łożyskami przy ponownym składaniu... Czemu serwis krossa nie widzi problemu jak to widać gołym okiem ...

 

Co do wymiany to chyba nie mam za dużego wyboru z racji gwintowanej rury 1" pod ster klasyczny i do tego jest jeszcze v-brake. Chyba pozostanie mi sztywny widelec...

Edytowane przez arenik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak serwis taki pro jak piszesz to zapewne stery źle złożone lub coś zgubili -  widziałem nie raz stery bez kilku kulek w wianku. Trzeba wyjąc wideł sprawdzić czy wszystko jest, nasmarować i poskładać jak należy po czym poprawnie skręcić. Co do samego amortyzatora to nawet jakby wymienili Ci na nowy to po miesiącu średnio-intensywnej jazdy będziesz miał to samo (tak jak pisze Activia - taka konstrukcja). Do roweru trekkingowego przyzwoity amor z możliwością podstawowych regulacji to koszt pewnie około 800-1000zł. No ale tu znowu jeśli Twój serwis wkroczy do akcji...  to nawet i taki szybko zamordują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo Suntour jest zamontowany fabrycznie w Krosie i to Kross ma zapewnić gwarancję. I tak dobrze że można bezpośrednio wysyłać do dystrybutora amorek do reklamacji, ze względu tego że szybciej sprawa jest załatwiana niż oddając do sklepu - Sklep do Krosa - Kross do dystry i zwrotnie tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam dużo postów w tym jest też dużo Twoich rad i wiem, żeby czyścić przez szmatkę i tak właśnie robię. Najlepsze jest to, że starszy pan z serwisu jak mu zaprowadziłem ten rower i mówię, że trzeszczy to się nie pierdzielił w tańcu i spryskał go wd40 ... Jak go opieprzyłem do dopiero brunoxa wyciągnął...

 

Najbardziej przeszkadza mi ten luz na sterach bo tak naprawdę nie da się jeździć. Nie wiem czemu ten luz się ciągle pojawia. Czy uszkodzony jest gwint czy może coś nie tak z łożyskami przy ponownym składaniu... Czemu serwis krossa nie widzi problemu jak to widać gołym okiem ...

 

Co do wymiany to chyba nie mam za dużego wyboru z racji gwintowanej rury 1" pod ster klasyczny i do tego jest jeszcze v-brake. Chyba pozostanie mi sztywny widelec...

 

Mam możliwość tobie zrobienia amorka nawet z najwyższej półki ze sterówką 1". W końcu sam je produkuje :laugh:

Czyli Suntour robi inne wersje dla Krossa?

 

Często są produkowane wersje limitowane dla danych producentów co w katalogu tego nie ma

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Często są produkowane wersje limitowane dla danych producentów co w katalogu tego nie ma

A tego się nie spodziewałem. Myślałem, że produkują te same wersje dla wszystkich.

 

 

 

To częsta wada rowerów Kross mój kolega ma i jak wjeżdża w nierówności to strzela i skrzypi.
 

To zwracam honor  :icon_confused:  :icon_confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tam na pewno jest 1" sterówka? Kross nawet w rowerach dziecięcych pakuje 1+1/8". Zmierz to dobrze.

Co do  gwarancji - podmiana amortyzatora to 15min i lepiej sobie kupić drugą dolną bieżnię sterów za kilka groszy żeby nie pieprzyć się z jej przekładaniem.

Edytowane przez vdcmike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mierzyłem ale jak w sklepie chciałem wymienić za dopłatą na coś lepszego to mi serwisant powiedział, że ciężko będzie bo to gwintowany jeden cal i to jeszcze na v-brake.  Nie oddali mi jeszcze roweru wiec nie mogę osobiście zmierzyć.

 

Możesz mi wytłumaczyć co to jest druga dolna bieżnia ? Nie jestem jeszcze obcykany w rowerowych tematach.

Edytowane przez arenik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odbierzesz to zmierz średnicę tej części mostka, która jest wpuszczona do rury sterowej i jeśli ona ma 1" to sterówka musi być 1+1/8.

 

Odnośnie drugiej bieżni - widelec jest osadzony w ramie na łożyskach zwanych sterami. Dolna bieżnia jednego z łożysk jest wciskana na rurę sterową amortyzatora. Nowy amortyzator masz goły (bez bieżni) - możesz zdjąć bieżnię ze starego (co jest często upierdliwe i zostawia ślady ingerencji) albo kupić samą bieżnię (np. na aledrogo za kilka zł.) i tą drugą założyć na nowy widelec. W ten sposób żeby wrócić do poprzedniego widelca będziesz musiał zdjąć przednie koło, odkręcić dwie śruby trzymające ramiona hamulców, poluzować śrubę na górze mostka i go wyjąć razem z kierownicą oraz odkręcić dwie nakrętki trzymające sam widelec z rury sterowej.

Edytowane przez vdcmike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ACITIVIA zapytam na razie z Ciekawości ile by taki amortyzator powietrzny kosztował? I tak z racji dwu letniej gwarancji nie mogę ingerować i zmieniać części w rowerze ...

 

 

Zdejmij wsadź inny amor, a tego trzymaj w piwnicy. Jak będziesz miał problem z innymi częściami to szybka podmianka. Ze sprzedaży i tak nie wiele wyciągniesz.

 

ps: a co do serwisu to jak nie masz super zaufanego i dobrego serwisanta to można sobie więcej szkody zrobić niż pożytku. Dlatego co się da lepiej robić samemu, przynajmniej masz pewność że jest zrobione z dbałością i sumiennością.

Edytowane przez bardok206
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam nadziej że założyciel postu nie będzie miał nic przeciw ze podepnę się  pod tym tematem. Wiec na goleniach jest jedynie SR Suntour i nic więcej świetnym pomysłem są schematy ułatwiające rozpoznanie i okazało się że mam  amorka SF8-AXON-RL a bynajmniej lustrzane odbicie owego. O ile problemu z jego paca nie ma żadnych to po odwróceniu rower "na plecy"(grzebiąc w napędzie) spostrzegłem że  u dołu prawej (regulowanej goleni) wystaje ok.1cm gwintu natomiast z lewej strony jest po prostu otwór  domyślam się (nie wiem czy słusznie) ze to wystaje tuba suportu która ma zapewne końcówkę gwintowana(na schemacie nie widać) chyba że to gwint nakrętki mocującej nic innego tam nie widzę(sugerując się schematem bo nigdy nie rozkręcałem amorka) Teraz pytania.1 Co mu dolega.2 Czy skoro to jedynie mało widoczna estetyka zbagatelizować, z tym ze nie chciał bym rezygnować z ostrzejszej jazdy a jazda z "dusza na ramieniu nie ma sensu"3 co wymienić /naprawić by nie zawiodło. Jeśli ktoś miał podobny przypadek wdzięczny bym był za podpowiedz jak z niego wybrnął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...