arenik Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 (edytowane) Witajcie.Posiadam rower kross trans alp 2016. Rower ma 3 miesiące ale musiałem go oddać drugi raz do serwisu. Główny problem jaki znim mam to "amortyzator" suntour nex. Za pierwszym razem po tygodniu od zakupu zaczął tak głośny skrzypieć/ trzeszczeć nanierównościach, że aż było mi wstyd jechać tym rowerem. Amortyzator został w serwisie zdemontowany i wysłany do naprawy doPoznania. Tam go nie wymienili na nowy tylko w jakiś sposób naprawili. Po odebraniu roweru po około miesiąca jazdyamortyzator stał się bardzo miękki tzn. muszę użyć niewielkiej siły żeby ugiąć go do ok 3/4 długości skoku. Żona ma takisam amortyzator więc mam porównanie. Dodatkowo pojawił się duży luz na sterach. Dokręcenie nakrętki i kontry pomaga dokilku hamowań przednim hamulcem i luz powraca. Przy hamowaniu czuć mocne uderzenie w kierownicy. Dodatkowo na postoju przywciśniętym przednim hamulcu ruszam rowerem w przód i tył i widać luz na goleniach tego amortyzatora. W związku z tymoddałem ponownie rower do serwisu. Tym razem podobno cały rower pojechał do krossa ale po 2 tygodniach dostałem odpowiedź,że serwis problemu z luzem i amortyzatorem nie widzi. Zamiast tego wymieni mi dwie opony i suport.Dodam jeszcze, że mocno dbam o ten rower. Często jest czyszczony a sam amortyzator traktuje brunoxem duo. Teraz mam pytanie. Czy podczas pierwszej naprawy w serwisie mogli źle złożyć sam amortyzator lub, źle go założyć do roweru? Chodzi mi głownie o ten luz na sterach.Pozdrawiam Edytowane 30 Czerwca 2016 przez arenik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 (edytowane) Pierwsze to zacznę od tego czy psikasz brunoxem bezpośrednio na rury goleniowe czy na szmatkę i wycierasz te rury goleniowe. Zaczynam od tego bo już kilkanaście razy tutaj pisałem żeby nigdy nie pryskać bezpośrednio na rury goleniowe ponieważ brunox momentalnie dostaje się pod uszczelki i spływa w dół robiąc tam bagno i niszcząc właśnie tuleje ślizgowe. Co do pracy amorka to NEX nie powala. Jest to budżetowy amorek na tulejach plastikowych co często będziesz miał z nim problem. Pomyśl o wymianie amorka, szczególnie żeby miał tuleje ślizgowe teflonowe a także żeby był powietrzny. Wiem że to są finanse lecz naprawdę lepsze efekty w pracy Edytowane 30 Czerwca 2016 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arenik Napisano 30 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 (edytowane) Czytam dużo postów w tym jest też dużo Twoich rad i wiem, żeby czyścić przez szmatkę i tak właśnie robię. Najlepsze jest to, że starszy pan z serwisu jak mu zaprowadziłem ten rower i mówię, że trzeszczy to się nie pierdzielił w tańcu i spryskał go wd40 ... Jak go opieprzyłem do dopiero brunoxa wyciągnął... Najbardziej przeszkadza mi ten luz na sterach bo tak naprawdę nie da się jeździć. Nie wiem czemu ten luz się ciągle pojawia. Czy uszkodzony jest gwint czy może coś nie tak z łożyskami przy ponownym składaniu... Czemu serwis krossa nie widzi problemu jak to widać gołym okiem ... Co do wymiany to chyba nie mam za dużego wyboru z racji gwintowanej rury 1" pod ster klasyczny i do tego jest jeszcze v-brake. Chyba pozostanie mi sztywny widelec... Edytowane 30 Czerwca 2016 przez arenik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 No jak serwis taki pro jak piszesz to zapewne stery źle złożone lub coś zgubili - widziałem nie raz stery bez kilku kulek w wianku. Trzeba wyjąc wideł sprawdzić czy wszystko jest, nasmarować i poskładać jak należy po czym poprawnie skręcić. Co do samego amortyzatora to nawet jakby wymienili Ci na nowy to po miesiącu średnio-intensywnej jazdy będziesz miał to samo (tak jak pisze Activia - taka konstrukcja). Do roweru trekkingowego przyzwoity amor z możliwością podstawowych regulacji to koszt pewnie około 800-1000zł. No ale tu znowu jeśli Twój serwis wkroczy do akcji... to nawet i taki szybko zamordują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KamilB. Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 To częsta wada rowerów Kross mój kolega ma i jak wjeżdża w nierówności to strzela i skrzypi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 A co ma piernik do wiatraka? W tym wypadku Suntour do Krossa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 Bo Suntour jest zamontowany fabrycznie w Krosie i to Kross ma zapewnić gwarancję. I tak dobrze że można bezpośrednio wysyłać do dystrybutora amorek do reklamacji, ze względu tego że szybciej sprawa jest załatwiana niż oddając do sklepu - Sklep do Krosa - Kross do dystry i zwrotnie tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 Czyli Suntour robi inne wersje dla Krossa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 (edytowane) Czytam dużo postów w tym jest też dużo Twoich rad i wiem, żeby czyścić przez szmatkę i tak właśnie robię. Najlepsze jest to, że starszy pan z serwisu jak mu zaprowadziłem ten rower i mówię, że trzeszczy to się nie pierdzielił w tańcu i spryskał go wd40 ... Jak go opieprzyłem do dopiero brunoxa wyciągnął... Najbardziej przeszkadza mi ten luz na sterach bo tak naprawdę nie da się jeździć. Nie wiem czemu ten luz się ciągle pojawia. Czy uszkodzony jest gwint czy może coś nie tak z łożyskami przy ponownym składaniu... Czemu serwis krossa nie widzi problemu jak to widać gołym okiem ... Co do wymiany to chyba nie mam za dużego wyboru z racji gwintowanej rury 1" pod ster klasyczny i do tego jest jeszcze v-brake. Chyba pozostanie mi sztywny widelec... Mam możliwość tobie zrobienia amorka nawet z najwyższej półki ze sterówką 1". W końcu sam je produkuje Czyli Suntour robi inne wersje dla Krossa? Często są produkowane wersje limitowane dla danych producentów co w katalogu tego nie ma Edytowane 30 Czerwca 2016 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 Często są produkowane wersje limitowane dla danych producentów co w katalogu tego nie ma A tego się nie spodziewałem. Myślałem, że produkują te same wersje dla wszystkich. To częsta wada rowerów Kross mój kolega ma i jak wjeżdża w nierówności to strzela i skrzypi. To zwracam honor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arenik Napisano 30 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 @ACITIVIA zapytam na razie z Ciekawości ile by taki amortyzator powietrzny kosztował? I tak z racji dwu letniej gwarancji nie mogę ingerować i zmieniać części w rowerze ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 (edytowane) Czy tam na pewno jest 1" sterówka? Kross nawet w rowerach dziecięcych pakuje 1+1/8". Zmierz to dobrze. Co do gwarancji - podmiana amortyzatora to 15min i lepiej sobie kupić drugą dolną bieżnię sterów za kilka groszy żeby nie pieprzyć się z jej przekładaniem. Edytowane 30 Czerwca 2016 przez vdcmike Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arenik Napisano 30 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 (edytowane) Ja nie mierzyłem ale jak w sklepie chciałem wymienić za dopłatą na coś lepszego to mi serwisant powiedział, że ciężko będzie bo to gwintowany jeden cal i to jeszcze na v-brake. Nie oddali mi jeszcze roweru wiec nie mogę osobiście zmierzyć. Możesz mi wytłumaczyć co to jest druga dolna bieżnia ? Nie jestem jeszcze obcykany w rowerowych tematach. Edytowane 30 Czerwca 2016 przez arenik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 (edytowane) Jak odbierzesz to zmierz średnicę tej części mostka, która jest wpuszczona do rury sterowej i jeśli ona ma 1" to sterówka musi być 1+1/8. Odnośnie drugiej bieżni - widelec jest osadzony w ramie na łożyskach zwanych sterami. Dolna bieżnia jednego z łożysk jest wciskana na rurę sterową amortyzatora. Nowy amortyzator masz goły (bez bieżni) - możesz zdjąć bieżnię ze starego (co jest często upierdliwe i zostawia ślady ingerencji) albo kupić samą bieżnię (np. na aledrogo za kilka zł.) i tą drugą założyć na nowy widelec. W ten sposób żeby wrócić do poprzedniego widelca będziesz musiał zdjąć przednie koło, odkręcić dwie śruby trzymające ramiona hamulców, poluzować śrubę na górze mostka i go wyjąć razem z kierownicą oraz odkręcić dwie nakrętki trzymające sam widelec z rury sterowej. Edytowane 30 Czerwca 2016 przez vdcmike Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 Możliwe że masz rurę sterowa 1/1/8 gwintowaną. Ostatnio kupiłem dziecku tani rowerek krossa i też była rura sterowa gwintowana lecz już wszystko pod rurę 1/1/8" a nie 1" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bardok206 Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 (edytowane) @ACITIVIA zapytam na razie z Ciekawości ile by taki amortyzator powietrzny kosztował? I tak z racji dwu letniej gwarancji nie mogę ingerować i zmieniać części w rowerze ... Zdejmij wsadź inny amor, a tego trzymaj w piwnicy. Jak będziesz miał problem z innymi częściami to szybka podmianka. Ze sprzedaży i tak nie wiele wyciągniesz. ps: a co do serwisu to jak nie masz super zaufanego i dobrego serwisanta to można sobie więcej szkody zrobić niż pożytku. Dlatego co się da lepiej robić samemu, przynajmniej masz pewność że jest zrobione z dbałością i sumiennością. Edytowane 30 Czerwca 2016 przez bardok206 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arenik Napisano 30 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 @vdcmike dzięki za wyjaśnienie . Minie jeszcze troszkę czasu zanim ogarnę te wszystkie pojęcia i części rowerowe. Jak będę miał rower w ręku to zmierzę ile to jest tych cali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mlok Napisano 28 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 Mam nadziej że założyciel postu nie będzie miał nic przeciw ze podepnę się pod tym tematem. Wiec na goleniach jest jedynie SR Suntour i nic więcej świetnym pomysłem są schematy ułatwiające rozpoznanie i okazało się że mam amorka SF8-AXON-RL a bynajmniej lustrzane odbicie owego. O ile problemu z jego paca nie ma żadnych to po odwróceniu rower "na plecy"(grzebiąc w napędzie) spostrzegłem że u dołu prawej (regulowanej goleni) wystaje ok.1cm gwintu natomiast z lewej strony jest po prostu otwór domyślam się (nie wiem czy słusznie) ze to wystaje tuba suportu która ma zapewne końcówkę gwintowana(na schemacie nie widać) chyba że to gwint nakrętki mocującej nic innego tam nie widzę(sugerując się schematem bo nigdy nie rozkręcałem amorka) Teraz pytania.1 Co mu dolega.2 Czy skoro to jedynie mało widoczna estetyka zbagatelizować, z tym ze nie chciał bym rezygnować z ostrzejszej jazdy a jazda z "dusza na ramieniu nie ma sensu"3 co wymienić /naprawić by nie zawiodło. Jeśli ktoś miał podobny przypadek wdzięczny bym był za podpowiedz jak z niego wybrnął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 28 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 Podaj fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.