kemot1974 Napisano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 cześć, rzadko piszę listy pochwalne, ale tym razem postanowiłem się podzielić opinią na temat mojej nowej opony. Do tej pory wierny marce Schwalbe , ostatnie dwa sezony Racing Ralph EVO LS Pace Star ( z małymi przerwami na Geax Saguaro TNT). Tylna Schwalbe zrobiła trochę ponad 5.000km i przyszedł czas na zmianę. Przeszukałem forum, przeszukałem google i wybór padł na Maxxis Ikon wersja EXO TL. Zależało mi na niskich oporach toczenia i mocnych ściankach bocznych z uwagi na jazdę na mleku. Oponę kupiłem z dostawą za 110 PLN. Opona przyszła zgodnie z terminem. Samo założenie na obręcz DT M 442 i zalanie mlekiem 15 minut ! Opona dała się nałożyc palcami, wystarczyło około 15 pompnięc pompką stacjonarną i opona idealnie leży w obręczy. Próba na sucho - zero bica - jestem w euforii ! Wykręcenie wentyla, 60 ml mleka TREZADO podane strzykawką , 3 minuty terapia wstrząsowa i zakładamy na koło. Pierwsza jazda 60 km. Ostatnio w WLKP codziennie pada , więc moje ścieżki pełne wody i błota. Nic nie szkodzi - ruszamy. Pierwsze 60 km bardzo pozytywne. Opona rzeczywiście szybka, w miarę cicha i bardzo dobrze czyści się z błota. Zgodnie z informacją z www. opona zdecydowanie na bardziej suche trasy, natomiast jeżeli tak dobrze spisuje się na mokrym , to już czekam na dalsze testy w bardziej suchym terenie. Naprawdę jestem pozytywnie zaskoczony. Opona pracuje z tyłu i to był dobry wybór. Na plus: - łatwość montażu z mlekiem - opory toczenia - szybkie czyszczenie z błota - CENA ! - prawie połowę taniej niż moje dotychczasowe RR - szerokość gumy w wersji 2,20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 1 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2016 cześć ponownie, na oponach ponad 500 km, opony założone przód + tył. 80% jazdy to tereny poza miastem , głównie ścieżki leśne, teren wlkp. 20% asfalt - dojazdy do pracy Na plusy: - przyczepność , radzenie sobie w piachu i błocie, dość szybkie czyszczenie po błocie, w miarę niskie opory toczenia, możliwość jeżdżenia na niskim ciśnieniu ( mam mleko), cena Minusy : raczej brak, można mieć małe uwagi co do głośności na asfalcie, natomiast nie jest to problematyczne Dodatkowo jeden wyjazd trzydniowy w góry ( Beskidy) . Ogólnie ok, opony się sprawdziły , przy szybszych zjazdach zdarzyło się kilka uślizgów, natomiast opona poradziła sobie dobrze i wyciągnęła na prostą. Wcześniej w górach jeździłem na Geax Saguaro , porównując obie opony w góry , myślę , że GS. Na WLKP i moje trasy zdecydowanie mogę polecić MIKON Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi