Pawlos88 Napisano 29 Czerwca 2016 Napisano 29 Czerwca 2016 Witam, Posiadam w jednym z rowerów korbę Truvativ Stylo jak na zdjęciach poniżej, model 2006. Problem polega na tym, że kiedyś zdjąłem ją w trakcie gruntownego czyszczenia roweru i od tego czasu nieustannie się odkręca, i to już na krótkich dystansach rzędu maks 20-30 km. Próbowałem kleju do gwintów - nic nie daje. Nic nie wygląda na uszkodzone, krzywe, pęknięte. Pytanie, może i głupie, ale jak powinno się prawidłowo zamontować taką korbę, może zawieruszyła się komuś instrukcja od tego modelu (np. z jaką siłą do dokręcić? ) <a href=https://zapodaj.net/939ac5e48a3ab.jpg.html>received_1024951420874157.jpeg</a> <a href=https://zapodaj.net/ef61a4c88147b.jpg.html>received_1024951624207470.jpeg</a>
Pawlos88 Napisano 29 Czerwca 2016 Autor Napisano 29 Czerwca 2016 Dodam jeszcze jedno zdjęcie - lewego ramienia, żeby było jasno o jakim systemie montażu jest mowa https://zapodaj.net/6b748ea7b1fc2.jpg.html:
AkadaemiaStolarstwa Napisano 30 Czerwca 2016 Napisano 30 Czerwca 2016 Miałem to samo z tą korba model 2008. Widoczne na ostatnim zdjęciu śruba wewnątrz służy do przykręcania korby, druga widoczna jasna do sciągania korby. Odkręć ramię odrobine i poruszaj energicznie czy nie ma luzu przód tył w osi kręcenia. Jeśli jest luz masz spory problem. Żadne dokręcanie nie pomoże. Zdejmij ramię korby i dokładnie obejrzyj wielowypust, czy nie jest wyrobiony. Korba jest z alu więc prędzęj się podda niż oś ze stali. Nastepnie przyłóż go na sucho do osi i bez dokręcania poruszaj przód- tył korbą. Jeżeli jest tam jakikolwiek luz korba pracuje przód tył na wielowypuście i przez te minimalne ruchy odkręca śrubę która się o nie opiera. U siebie luz ten zklikwidowałem czyszcząc dokładnie połaczenie i składając na klej do metalu dwuskładnikowy. Puki co 1300km i się nie odkręca. Wadą rozwiązania jest że kiedy będe musiał zdjąć korbę może się okazać to wysoce trudne/niemożliwe. Także przed złożeniem lepiej zastanowić się czy nie wymienić zawczasu łożysk suportu. Warto dodać że nawet lekko odkręcone ramię mocno pracuje i błyskawicznie wyciera wielowypust.
KamilB. Napisano 30 Czerwca 2016 Napisano 30 Czerwca 2016 Też miałem kiedyś ten problem, ale rozwiązało go dołożenie pod śrubę podkładki sprężystej która wypychając śrubę na stronę zewnętrzną uniemożliwiała odkręcanie się śruby.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.