Bar Napisano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2016 Proszę o pomoc w dokonaniu ostatecznego wyboru. Ja nie daję rady, ktoś fachowy musi mi doradzić "z boku", bez emocji. Giant XTC Advanced 3 (27,5) model 2015: https://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/xtc.advanced.27.5.3/18858/76347/#specifications czy Scott Scale 750 (27,5) model 2015: http://www.scott.pl/produkt/158/464/rower-scale-750/ Mam ceny około 4,5 tys. zł za jeden lub drugi. I dlatego zupełnie nie wiem, co wybrać. Niby karbon, zwłaszcza patrząc przyszłościowo, przez pryzmat ramy. Ale przecież Scotta w tej cenie, z jego również świetną ramą, absolutnie nie sposób pominąć w rozważaniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2016 Sprawdź na stronie Giant, czy dają na karbon gwarancję jak na aluminium ( dożywotnia). Osobiście skłaniałbym się w Giant z uwagi na ramę, fajna lekka baza do dalszej rozbudowy. Jeżeli jeszcze masz w tych samych pieniądzach , to decyzja nie powinna być łatwiejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bar Napisano 28 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2016 Wydaje mi się, że Giant daje dożywotnią gwarancję na wszystkie ramy, z wyjątkiem zjazdowych. Aczkolwiek osobiście trochę sceptycznie podchodzę do takich "dożywotnich" gwarancji - producent najczęściej wynajdzie jakiś powód, by się uchylić od jej realizacji. Czemu nawet się nie dziwię, przez pryzmat ekonomiczny. Dlatego argument dożywotniej gwarancji na ramę jest dla mnie osobiście najmniej istotny. Rama ramą, ale w Scott wszystko pozostałe lepsze, w tym wideł Foxa, a rama Scale również nie od macochy. To sprawia, że decyzja wcale nie jest dla mnie łatwa. Dodatkowo od zawsze czuję jakąś sympatię do Scotta. Tym niemniej ten Giant to ogólnie lepsza okazja (choćby porównując ceny katalogowe), obok której nie mogę przejść obojętnie, i stąd mój wielki dylemat. Może ktoś jeszcze dorzuci jakieś argumenty pomocne w ostatecznym wyborze. Dla mnie np. dużym plusem było wewnętrzne prowadzenie wszystkich linek w Giancie. Jednak, po głębszym zastanowieniu, to wcale nie musi być plus, a może być wręcz minus (kwestie serwisowania itd.). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2016 NIe pomogę Ci w wyborze roweru, bo podobnie jak Ty miałbym ogromny dylemat. Ale niesłusznie uważasz że dożywotnia gwarancja na ramę to tylko chwyt marketingowy. Oczywiście wszystko zależy od producenta, o Giancie słyszałem różne opinie, ale z doświadczenia moich kolegów wiem że np. Specialized czy Cannondale podchodzą do tematu bardzo poważnie i nie szukają pretekstów do odrzucenia reklamacji, o ile oczywicie dotrzymało się warunków gwarancji, np. rejestracji ramy na stronie producenta. Warto się zainteresować tematem, bo niektóre "dożywotnie" gwarancje są w rzeczywistości 5-7-letnie. No i oczywiście w procesie reklamacyjnym bardzo istotną rolę gra pośrednik czyli sklep w którym kupiliśmy rower. Jeżeli sklep jest oficjalnym przedstawicielem marki, to są duże szanse na bezproblemową naprawę/wymianę ramy. Natomiast sklep działający na zasadzie "sprzedaj i zapomnij" to prawdopodobne problemy z reklamacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2016 zgadzam się z Tobą, że osprzętowo SCOTT wygląda lepiej. Natomiast Giant daje wg mnie ( subiektywnie) lepszą ramę, a ta według mnie jest kluczowa w każdym rowerze. Oczywiście większość z nas nie kupuje roweru w celu szybkiego upgrade , zawsze można pojeździć 1 -2 sezony na gotowym rowerze i po jakimś okresie rozpocząć wyminę poszczególnych podzespołów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bar Napisano 28 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2016 Chyba rzucę monetą. A czy słusznie obawiam się serwisowania amortyzatora Foxa? Podobno producent zaleca serwis co kilka kilometrów. Bo jeśli tak, to byłby argument za Giantem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2016 zły argument Mam Giant i dwa FOX-y i oba serwisuje się w łatwy sposób. Poczytaj na forum, jest dużo informacji na ten temat. Ja w przednim robie dwa razy w roku wymianę oleju + komora powietrzna. Regularnie suchą ścierką wycieram górne golenie. Zapytam jeszcze, czy miałeś okazję pojeździć na obu rowerach ? Jak to jakie wrażenia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bar Napisano 28 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2016 Nie ułatwiasz wyboru. Tak, przymierzałem się do obu rowerów. Niestety tylko "wokół komina", ale po takiej pobieżnej przymiarce stwierdzam, że na obu jeździ mi się bardzo fajnie. Może z lekką przewagą dla pozycji na Scott, ale nie jest to absolutnie różnica dyskwalifikująca Gianta. Dodatkowo sporo można zmienić/poprawić choćby mostkiem, więc tym bardziej to delikatne odczucie traktuję wyłącznie poglądowo, a nie jako wyznacznik. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nikt nie wybierze za mnie. Miałem tylko nadzieję na kilka rzeczowych argumentów, za które dziękuję. Inna sprawa, że bardziej utrudniły mi wybór, niż pomogły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2016 Geometrie obu ram są bardzo podobne, trzeba by się bardzo postarać by zauważyć różnice, Giant jest nieco bardziej sportowy w S'ce, Scott ma lekką przewagę w M i L Wbrew pozorom Giant wyposażeniem aż tak bardzo nie odbiega od Scotta, różnicy w napędzie nie zauważysz po za tym, że Giant ma SLX'a ze sprzęgłem, nie będzie walić o tylny trójkąt na zjazdach. Hamulce bardzo podobne, XTC ma lepsze klamki. Fox nie będzie wcale dużo lepszy niż Recon, poza tym Recon ma sztywną oś, a z tyłu w giantcie też możesz taką zamontować, w Scottcie nie. A tym czym Giant zdecydowanie wygrywa to materiał ramy, mam XTC w aluminium i sztywność tej ramy daje o sobie znać, carbon zdecydowanie lepiej tłumi. Dożywotnia gwarancja to i tak zagranie marketingowe bo mało kto jeździ dłużej na jednym rowerze niż 4-5 lat, aczkolwiek to cieszy, a giant stał się ostatnio bardzo prokliencki Ja bym brał zdecydowanie XTC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2016 Kurde 4,5K za karbon Gianta to się dla samej ramy opłaca . Rama świetnie wygląda z alu a na wunglu to już całkiem odjazd jest. Nowocześniejsza bo konwertowalna konstrukcja pod QR12mm. A gwara to nie lipa bo zawsze coś się może stać a po drugie mocno pomagają nawet wtedy jak w coś się piedyknie i rama leci na śmietnik. A na gwarę odnośnie amorów bym nie liczył na dłuższą metę. Albo inaczej nie powinno to rozstrzygać o kupnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2016 Bierz XTC , jedyne czym może kusić Scott to ten Fox (bo reszta osprzętu dość porównywalna) , ale tak jak wspomina @@beskid obsługa gwarancyjna Foxa i RS'a w naszym kraju mocno kuleje (tu lepiej wypada Suntour , ale to tylko dzięki @@ACTIVIA). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bar Napisano 29 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Dziękuję Wam bardzo za pomoc, ostatnie wypowiedzi jednoznacznie wskazują zwycięzcę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.