bzx Napisano 27 Czerwca 2016 Napisano 27 Czerwca 2016 Cześć, Temat dotyczy hamulców C1. O ile przedni hamulec odpowietrzam bez problemu, mam problem z odpowietrzeniem tylnego. Hamulce odpowietrzam na rowerze, nie ściągam hamulców i przewodów - tylko ustawiam klamki tak aby mieć dojście od góry do zaworka. Inspirowałem się tym przewodnikiem https://www.youtube.com/watch?v=7K2SjA1koms, oraz oficjalnym manualem od Formuli. Oto moja procedura: 1. Zaczynam od zacisku, wyciągam okładziny, wkładam "spacer" 10,8mm tak aby tłoczki były maksymalnie schowane (tak mówi oficjalny manual Formuli) Czy to jest ok? Czy lepiej wsadzić okładziny do hamulca (mam jakieś zużyte) i tylko włożyć "spacer" do okładzin? Ale to wydaje mi się bez sensu, bo zużyte okładziny nie docisną tłoczków do końca i nowe okładziny mogą nie przyjąć tarczy, więc musiałbym użyć nowych, ale tutaj nie chcę ryzykować przypadkowego zabrudzenia.. W tutorialach na Youtube zostawiają okładziny w hamulcu, no ale powiedzmy że serwis może sobie na to pozwolić.2. Montuję strzykawkę w zacisku hamulca (15ml), potem montuję strzykawkę w klamce hamulca (5ml) 3. Sprężam strzykawkę przy zacisku, zasysam przy klamce - potem sprężam przy klamce, zasysam przy zacisku - do momentu kiedy nie będzie bąbli. Nie dotykam klamki. Ostukuję przewód kluczem lub palcem, tak aby rozruszać zablokowane pęcherze powietrza. czy powinienem sprężać i zasysać tylko przy zacisku? czy nie uszkadzam czegoś zasysając przy klamce? podczas któregoś z kolei sprężania/zasysania potrafią nadal pojawiać się małe bąbelki, nie wiem skąd się tworzą.. czy powinienem na tym etapie zaciskać klamkę hamulca? czy wychylenie klamki ma znaczenie? 4. Lekko sprężam strzykawkę przy zacisku (tak aby została kropla w gwincie), wykręcam strzykawkę, zakręcam śrubkę. Czy sprężając nie spowoduję że ciśnienie w układzie jest za duże, przez co przez zawór wycieknie więcej płynu niż powinno? Zwykle właśnie wycieknie mi więcej niż jedna kropla..5. W strzykawce od klamki mam około 10ml. Zasysam, jednocześnie zamykając klamkę. Luzuję klamkę, sprężam strzykawkę. Tutaj pojawia się jeszcze trochę średnich pęcherzy. Czy tutaj można w jakiś sposób uszkodzić hamulec?6. Lekko sprężam strzykawkę przy klamce (kropla w gwincie), wykręcam strzykawkę, zakręcam śrubkę. Wczoraj wykonałem powyższą operację na przednim i poszło cacy, klamka działa jak należy. W tylnim klamka jest gąbczasta i dochodzi do końca zakresu... Gdzie robię błąd? Proszę bardziej doświadczonych o poradę. Pozdrawiam!
Mod Team safian Napisano 27 Czerwca 2016 Mod Team Napisano 27 Czerwca 2016 Temat usunięty. Powód: - pkt. 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu. Zobacz tutaj, jak założyć poprawnie temat: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/ .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.