Skocz do zawartości

odpowietrzanie tylnego C1 - co robię źle?


bzx

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

Temat dotyczy hamulców C1.

O ile przedni hamulec odpowietrzam bez problemu, mam problem z odpowietrzeniem tylnego.

 

Hamulce odpowietrzam na rowerze, nie ściągam hamulców i przewodów - tylko ustawiam klamki tak aby mieć dojście od góry do zaworka.

Inspirowałem się tym przewodnikiem https://www.youtube.com/watch?v=7K2SjA1koms, oraz oficjalnym manualem od Formuli.

 

Oto moja procedura:

1. Zaczynam od zacisku, wyciągam okładziny, wkładam "spacer" 10,8mm tak aby tłoczki były maksymalnie schowane (tak mówi oficjalny manual Formuli)

  • Czy to jest ok? Czy lepiej wsadzić okładziny do hamulca (mam jakieś zużyte) i tylko włożyć "spacer" do okładzin? Ale to wydaje mi się bez sensu, bo zużyte okładziny nie docisną tłoczków do końca i nowe okładziny mogą nie przyjąć tarczy, więc musiałbym użyć nowych, ale tutaj nie chcę ryzykować przypadkowego zabrudzenia.. W tutorialach na Youtube zostawiają okładziny w hamulcu, no ale powiedzmy że serwis może sobie na to pozwolić.

2. Montuję strzykawkę w zacisku hamulca (15ml), potem montuję strzykawkę w klamce hamulca (5ml)

3. Sprężam strzykawkę przy zacisku, zasysam przy klamce - potem sprężam przy klamce, zasysam przy zacisku - do momentu kiedy nie będzie bąbli. Nie dotykam klamki. Ostukuję przewód kluczem lub palcem, tak aby rozruszać zablokowane pęcherze powietrza. 

  • czy powinienem sprężać i zasysać tylko przy zacisku? czy nie uszkadzam czegoś zasysając przy klamce?
  • podczas któregoś z kolei sprężania/zasysania potrafią nadal pojawiać się małe bąbelki, nie wiem skąd się tworzą..
  • czy powinienem na tym etapie zaciskać klamkę hamulca?
  • czy wychylenie klamki ma znaczenie?

4. Lekko sprężam strzykawkę przy zacisku (tak aby została kropla w gwincie), wykręcam strzykawkę, zakręcam śrubkę.

  • Czy sprężając nie spowoduję że ciśnienie w układzie jest za duże, przez co przez zawór wycieknie więcej płynu niż powinno? Zwykle właśnie wycieknie mi więcej niż jedna kropla..

5. W strzykawce od klamki mam około 10ml. Zasysam, jednocześnie zamykając klamkę. Luzuję klamkę, sprężam strzykawkę. Tutaj pojawia się jeszcze trochę średnich pęcherzy.

  • Czy tutaj można w jakiś sposób uszkodzić hamulec?

6. Lekko sprężam strzykawkę przy klamce (kropla w gwincie), wykręcam strzykawkę, zakręcam śrubkę.

 

Wczoraj wykonałem powyższą operację na przednim i poszło cacy, klamka działa jak należy. W tylnim klamka jest gąbczasta i dochodzi do końca zakresu... Gdzie robię błąd? 

Proszę bardziej doświadczonych o poradę.

 

Pozdrawiam!

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...