Skocz do zawartości

[ przeożenia w pedelcu ] o co w tym chodzi


Rekomendowane odpowiedzi

Nijak nie mogę ogarnąć przełożeń w e-mtb . W rowerach z silnikiem w piaście  było normalnie np napęd 3x9 . Człowiek kręcił po swojemu , a silnik wspomagał . http://rower.com.pl/winora-sx1-26-465893?cPath=641_4466& W tym modelu jest prawie normalnie , bo korby sa od trekkinga/crossa .

Przy silnikach montowanych przy korbach wygląda to inaczej .

Znalazłem rower z napędem 2x10 http://rower.com.pl/haibike-sduro-hardlife-rc-damski-483739?cPath=641_4467& .  Korby nie są dokładnie opisane ale na zdjęciu widać 2 tarcze i przednią przerzutkę .

Tutaj rower 2x10 z normalnym w takim układzie zestawem korba - kaseta .

http://rower.com.pl/bulls-e-stream-duro-549805?cPath=641_4467&http://rower.com.pl/bulls-e-stream-duro-549805?cPath=641_4467&  Nie jestem zwolennikiem ograniczania ilości biegów i zakresu przełożeń ale takie rozwiązanie mogę jeszcze zrozumieć .

Nie jestem natomiast w stanie zrozumieć napędów 1x9 lub 1x10 z tarczą korby 15T ! Takie rozwiązanie występuje w silnikach Boscha .

np http://rower.com.pl/ghost-teru-4-lady-505904?cPath=641_4467&

W rowerach z silnikiem Yamaha stosuje się większą tarczę , nie podano jaką , ale też tylko jedną .

np http://rower.com.pl/haibike-sduro-hardlife-sl-521548?cPath=641_4467&

Również Shimano stosuje napęd 1x10 z korbą 38 .http://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/elektryczne-275/author/elevation-2016

 

I co o tym myśleć ? O ile napęd 1x10 z tarczą 38 jest mało praktyczny w górach ( rozumiem że sprawę miękkich biegów ma załatwić prąd ) to napęd z tarczą 15 wydaje się w ogóle nie do jazdy . Czy tam jest dodatkowo jakaś skrzynia biegów ? A jeśli tak to czy tylko u Boscha czy u Yamahy też ?

 

Nie znalazłem w necie odpowiedzi na te pytania . Żadnego forum elektrycznego też nie znalazłem .

 

Niestety pomimo wielu prób większość linków nie wchodzi ....Ale dla znawcy tematu całość będzie chyba i tak czytelna i zrozumiała .

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Mod Team

Bosch to ścierwo, lubi paść nawet po 500km, a jedyny serwis w europie jak do tej pory to magura w Niemczech ...


 

 

Nie jestem natomiast w stanie zrozumieć napędów 1x9 lub 1x10 z tarczą korby 15T ! Takie rozwiązanie występuje w silnikach Boscha .

Bo jak nie macał to nie zrozumie :D Bosch ma 2 rodzaje zębatek i klika lini silnikowych zwykle, active, performance i co tam mają jeszcze. W rowerach miejskich masz zębatkę ok 44-48 nie wiem nie liczyłem. Oś suportu kreci sie równo z zębatką i z tego co pamiętam występuje tylko w 1 generacji. W 2 generacji, masz zębatkę małą, jednak kręci sie ona szybciej od korby. Ale nie ma w silniku biegów, to jest stała przekładnia. 

 

Z mojego doświadczenia wiem:

Bosch 1 generacja - uciekać jak tylko zobaczycie, 2 generacja - można pooglądać, można sie przejechać i podziękować.

Shimano steps - brać w ciemno.

Yamaha, ponoć dobre i sie nie psują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównanie w tym linku nie pisze nic o praktyce która w przypadku systemów elektrycznych mocno odbiega od danych papierowych. 

W praktyce system Boscha mechanicznie jest do tyłka a żywotność suportów mizerna - wg mnie nawet jeśli korby nie mają luzów ale przy ich obrocie słychać szuranie łożysk to kultura pracy jest wątpliwa.

Prąd nie załatwia sprawy miękkich biegów. Przy systemach wspomaganych pedałowaniem tak czy inaczej musisz kręcić. Przy ostrych podjazdach by tempo było nieślimacze trzeba tak czy inaczej przycisnąć, przynajmniej w rowerach miejskich i crossowych które mialem pod tyłkiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi . To już konkretne info .

Chodzi o rower MTB , mojej pani się zamarzyło ....   Wstępnie myślałem o czymś takim  http://rower.com.pl/haibike-sduro-hardlife-sl-521548?cPath=641_4467&

Szczęśliwie z Yamahą choć co do przełożeń nadal mam wątpliwości . Czy jedna duża ( jaka? ) tarcza z przodu wystarczy na beskidzkie podjazdy ?

Silnika shimano do tej pory w ogóle nie brałem pod uwagę , widziałem tylko jeden model Authora z takim . W sumie sensowny ale też 1x10 . Nie ma też podanej pojemności aku .

Myślę że najlepszy byłby napęd 2x10 -   http://rower.com.pl/haibike-sduro-hardlife-rc-damski-483739?cPath=641_4467&

 

No i linki znowu ,,nieaktywny " .....

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...