WaGiant Napisano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 (edytowane) Nijak nie mogę ogarnąć przełożeń w e-mtb . W rowerach z silnikiem w piaście było normalnie np napęd 3x9 . Człowiek kręcił po swojemu , a silnik wspomagał . http://rower.com.pl/winora-sx1-26-465893?cPath=641_4466& W tym modelu jest prawie normalnie , bo korby sa od trekkinga/crossa . Przy silnikach montowanych przy korbach wygląda to inaczej . Znalazłem rower z napędem 2x10 http://rower.com.pl/haibike-sduro-hardlife-rc-damski-483739?cPath=641_4467& . Korby nie są dokładnie opisane ale na zdjęciu widać 2 tarcze i przednią przerzutkę . Tutaj rower 2x10 z normalnym w takim układzie zestawem korba - kaseta . http://rower.com.pl/bulls-e-stream-duro-549805?cPath=641_4467&http://rower.com.pl/bulls-e-stream-duro-549805?cPath=641_4467& Nie jestem zwolennikiem ograniczania ilości biegów i zakresu przełożeń ale takie rozwiązanie mogę jeszcze zrozumieć . Nie jestem natomiast w stanie zrozumieć napędów 1x9 lub 1x10 z tarczą korby 15T ! Takie rozwiązanie występuje w silnikach Boscha . np http://rower.com.pl/ghost-teru-4-lady-505904?cPath=641_4467& W rowerach z silnikiem Yamaha stosuje się większą tarczę , nie podano jaką , ale też tylko jedną . np http://rower.com.pl/haibike-sduro-hardlife-sl-521548?cPath=641_4467& Również Shimano stosuje napęd 1x10 z korbą 38 .http://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/elektryczne-275/author/elevation-2016 I co o tym myśleć ? O ile napęd 1x10 z tarczą 38 jest mało praktyczny w górach ( rozumiem że sprawę miękkich biegów ma załatwić prąd ) to napęd z tarczą 15 wydaje się w ogóle nie do jazdy . Czy tam jest dodatkowo jakaś skrzynia biegów ? A jeśli tak to czy tylko u Boscha czy u Yamahy też ? Nie znalazłem w necie odpowiedzi na te pytania . Żadnego forum elektrycznego też nie znalazłem . Niestety pomimo wielu prób większość linków nie wchodzi ....Ale dla znawcy tematu całość będzie chyba i tak czytelna i zrozumiała . Edytowane 24 Czerwca 2016 przez WaGiant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 31 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2016 Sporo wyświetleń na ten temat Gdyby kogoś to interesowało to warto przeczytać : http://www.roweryelektryczne.info/bosch-czy-yamaha.html . Chyba mi się punkt należy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 31 Lipca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Lipca 2016 Bosch to ścierwo, lubi paść nawet po 500km, a jedyny serwis w europie jak do tej pory to magura w Niemczech ... Nie jestem natomiast w stanie zrozumieć napędów 1x9 lub 1x10 z tarczą korby 15T ! Takie rozwiązanie występuje w silnikach Boscha . Bo jak nie macał to nie zrozumie Bosch ma 2 rodzaje zębatek i klika lini silnikowych zwykle, active, performance i co tam mają jeszcze. W rowerach miejskich masz zębatkę ok 44-48 nie wiem nie liczyłem. Oś suportu kreci sie równo z zębatką i z tego co pamiętam występuje tylko w 1 generacji. W 2 generacji, masz zębatkę małą, jednak kręci sie ona szybciej od korby. Ale nie ma w silniku biegów, to jest stała przekładnia. Z mojego doświadczenia wiem: Bosch 1 generacja - uciekać jak tylko zobaczycie, 2 generacja - można pooglądać, można sie przejechać i podziękować. Shimano steps - brać w ciemno. Yamaha, ponoć dobre i sie nie psują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 31 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2016 Porównanie w tym linku nie pisze nic o praktyce która w przypadku systemów elektrycznych mocno odbiega od danych papierowych. W praktyce system Boscha mechanicznie jest do tyłka a żywotność suportów mizerna - wg mnie nawet jeśli korby nie mają luzów ale przy ich obrocie słychać szuranie łożysk to kultura pracy jest wątpliwa. Prąd nie załatwia sprawy miękkich biegów. Przy systemach wspomaganych pedałowaniem tak czy inaczej musisz kręcić. Przy ostrych podjazdach by tempo było nieślimacze trzeba tak czy inaczej przycisnąć, przynajmniej w rowerach miejskich i crossowych które mialem pod tyłkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 31 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2016 (edytowane) Dzięki za odpowiedzi . To już konkretne info . Chodzi o rower MTB , mojej pani się zamarzyło .... Wstępnie myślałem o czymś takim http://rower.com.pl/haibike-sduro-hardlife-sl-521548?cPath=641_4467& Szczęśliwie z Yamahą choć co do przełożeń nadal mam wątpliwości . Czy jedna duża ( jaka? ) tarcza z przodu wystarczy na beskidzkie podjazdy ? Silnika shimano do tej pory w ogóle nie brałem pod uwagę , widziałem tylko jeden model Authora z takim . W sumie sensowny ale też 1x10 . Nie ma też podanej pojemności aku . Myślę że najlepszy byłby napęd 2x10 - http://rower.com.pl/haibike-sduro-hardlife-rc-damski-483739?cPath=641_4467& No i linki znowu ,,nieaktywny " ..... Edytowane 31 Lipca 2016 przez WaGiant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.