Skocz do zawartości

[amortyzator] Fox 32 Talas - różnica między modelami


KrzysiuBomba

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę, pomóżcie w odróżnieniu modeli amortyzatorów. Chodzi o Fox 32 Talas 120-150 mm. Tłumik FIT RL - regulacja tłumienia powrotu, blokada skoku. Wersja AIR - sprężyna powietrzna, regulacja twardości amortyzatora

 

Mają różne pokrętła na koronie, a opis u sprzedawców jest taki sam. Czym one się różnią? Czy zastosowano inne tłumiki? Który z nich to wyższa wersja?

 

Średnia jakość zdjęć, ale może ktoś zna temat. Jeśli macie jakieś info o tych amortyzatorach, będę wdzięczny jeśli się nim podzielicie.

 

 

post-198138-0-74179000-1466669934_thumb.png

post-198138-0-72079200-1466669935_thumb.png

post-198138-0-39095200-1466670054_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowsza wersja to ta z drugiego zdjęcia ale żeby dowiedzieć się jakie są różnice to wypadało by udać się na stronę producenta i poczytać. Z tego co wiem pokrętło z drugiego zdjęcia występowało zarówno w roczniku 2013 i 2014, różnice jakieś były w budowie, natomiast wizualne te pokrętła były identyczne.

 

Wysłane z Samsung Galaxy S7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki. A czy jesteś mi w stanie pomóc i określić co do jest dokładnie za amortyzator? Jaki rocznik itp? Do czego służy pokrętło FIT, czy działa ono stopniowo, czy tylko otwarte zamknięte? Czy zmieniając położenie pokrętła talas ze 150 na 120 górne golenie schowają się o te 3 cm? Jest tam jeszcze jedna nakrętka, sądzę, że kryje wentyl do ustawienia twardości amortyzatora?

 

Link do amorka: http://olx.pl/oferta/nowy-amortyzator-fox-f32-talas-150mm-qr15-CID767-IDfDSrw.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze dwa zdjęcia to fox talas rl z 2010-2011 roku, na trzecim jest również talas rl ale starszy 2008-2009. Oba to talasy III z tym że starszy był 3-pozycyjny i miał problemy z trzymaniem środkowej pozycji, nowszy jest 2-pozycyjny i powinien się bez problemu od 150mm do 120mm obniżać aczkolwiek fox zastrzega sobie niewielkie odchyły od tych wartości. Druga różnica to tłumik. W nowszym jest fit z bladerem który ma wyższą kulture pracy ale trzeba na niego bardziej uważać bo jak tłumik się zapowietrzy to może nastąpić pęknięcie bladera. Na szczęście łatwo to wyczuć bo amor staje się twardszy. Tłumik w tym starszym to prosty tłumik o/b i nie ma się co w nim zepsuć.

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Dzięki za pomoc. Kupiłem tego nowszego :) nawet nie wiedziałem, że może być taka różnica w przyczepności po zastosowaniu innego amortyzatora. Chodzi świetnie, w weekend zabieram go w góry i będę testował.

 

Wiem, że nie tego dotyczy temat, ale jakby ktoś był zainteresowany włożeniem rury sterowej tapered do główki 1 1/8 ze sterami wewnętrznymi (półzintegrowanymi) to służę radą, bez problemu mi się to udało kupując dolną miskę Cane Creek Dolna miska 40-Series EC44 (ok. 160 zł). Musiałem ją pilnikiem zeszlifować od góry z 1-2 mm, bo frezowanie w ramie pod miskę było mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...