Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wersje D-RL mają stalowe golenie przez to mają aluminiowy wkład na którym pracuje tłok komory powietrznej, natomiast wersja E i S mają już aluminiowe rury goleniowe i tam tłok pracuje na całej rurze goleniowej bez potrzebnego już wkładu

Napisano

A czy wiesz czym różni się wkład powietrzny wersji 63mm i 75mm, bo w rysunku serwisowym mają one inny numer? Czy mają fabrycznie pin przedstawiony czy są inne różnice?

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Napisano (edytowane)

Jest to jedno i to samo. Przez to mają inne numery bo Dystrybucja może sobie zamówić od producenta NRX-y ustawione na 63mm albo 75mm. Po prostu  producent to rozdziela symbolami

Edytowane przez ACTIVIA
Napisano (edytowane)

Miałem zdać relację z jazdy po zwiększeniu skoku. A więc... za dużej różnicy nie ma[emoji1]

Pracuje całkiem nieźle jak na crossa i może minimalnie lepiej wybiera. Jego największą wadą jest sprężyna która jest raczej pod dużo większy ciężar. Ja ważę 68kg i przy 6 atmosferach nie jestem w stanie go dobić, a SAG mam z 1,5cm czyli taki jak ma być.

Tak czy inaczej zmianę przy okazji serwisu warto było zrobić, zawsze to 1,5 cm dodatkowego zapasu.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez lkomarnicki82
Napisano (edytowane)

Jaki ogranicznik, nie widzę nic takiego, jak możesz to zaznacz na zdjęciu? Zresztą jak spuszczę trochę powietrza to dobiję do końca i jest skok 75mm bo mierzyłem.

Co do wymiarów sprężyny to żałuję że jej nie zmierzyłem a na razie nie chce mi się drugi raz go rozbierać. Przy następnym serwisie zmierzę.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez lkomarnicki82
Napisano

 

 

Jego największą wadą jest sprężyna która jest raczej pod dużo większy ciężar.
ta sprężyna o której piszesz to sprężyna negatywna i nie wpływa na skok, a bardziej na czułość pracy.  
Napisano

Sporo osobom mówię że całkowicie inaczej pracują wersje E i S od wersji D.  W wersji E i S tłoczek komory powietrznej pracuje na całej rurze goleniowej co daje sporo lepszy efekt w pracy w porównaniu do wersji D gdzie jest wsadzona osobno rurka z tłokiem i popychaczem w środku. Ponadto wersja E i S nie mają gazowo napełnionych kartridży czyli luźno możesz wsuwać i wysuwać popychacz od kartridża, za to w wersji D żeby wcisnąć popychacz musisz sporo siły użyć. Polecam ci zmienić kartridż z tłumieniem odbicia i na pewno poczujesz sporo lepszy efekt w pracy amorka

Napisano (edytowane)

na razie dam spokój z większymi modyfikacjami bo zastanawiam się nad zmianą roweru na mtb z porządnym amortyzatorem. Chciałem bezkosztowo wyciągnąć maks z tego.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez lkomarnicki82
Napisano

Wiesz kupowałem crossa jako pierwszy poważny rower i nie wiedziałem jeszcze jak rozwinie się pasja. Wyszło że śmigam 90% w terenie i charakter jazd bardziej odpowiada mtb. Więc jak budżet pozwoli będzie mtb z prawdziwego zdarzenia.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  • 7 miesięcy temu...
Napisano

Przesiadłem się na mtb, a Crossa sprzedałem.

Do rekreacji i początków na rowerze Cross jest spoko. Jak cię wciągnie jazda w terenie i jakieś maratony to tylko MTB.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Dziś zrobiłem pełen serwis mojego amortyzatora i przy okazji zmieniłem skok z 63mm na 75mm. Operacja okazała się bardzo prosta, bo trzeba było tylko przestawić pin. Widać go na zdjęciu.

a3a95c19e7adeafe8b779ee393d01bca.jpg

5cd900e1b8eb804dfc6e50cc3dc33863.jpg

Są trzy opcje chyba 50, 63 i 75. Ja zmieniłem na ostatnią dziurkę i po złożeniu zmierzyłem że zgodnie z planem skok ma 75mm.

Jazda próbna dopiero w weekend, zdam rewelacja[emoji1]

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

O.Widzisz, kiedy mój mechanik już się wyurlopuje zapytam go o tę zmianę skoku. Zmierzyłam- u mojego taty (mój poprzedni rower) jest własnie 75. 

 

A mam takiego nrx-a. I też zgłosiłam luz na goleniach. 

post-177337-0-81177600-1500705326_thumb.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...