Skocz do zawartości

[Tylny hamulec] Szarpanie roweru podczas hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zakupiłem jakos 3 tygodnie temu nowy rower jest to Kross hexagon r4 

I mam problem z hamulcem tylnym   są to  Tektro Disc Aquila mam z nim taki problem gdy hamuje mocniej to cały rower się trzepie i nie wiem od czego to może być, zauważyłem też że gdy hamuje tylnym hamulcem to tłoki się zaciskają i tarcza się przesuwa na jedną stronę a gdy przednim to tłoki się zacisną i tarcza jest nie ruchomo czy tak mam byc czy po prostu tylna tarcza jest jakos nie dokręcona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/

 

 

Tektro aquilia to mechaniczny hamulec i chodzi w nim tylko jeden tłoczek. Jak przegina tarcze to jest słabo wyregulowany , albo tarcza ma małe bicie i tak musi być by nie ocierało. Szarpanie może zależeć od tarczy , ustawienia zacisku itp. Generalnie były podobne tematy i na ogół to się kończy wymianą tarczy i klocków. Spróbuj najpierw przejechać klocki ściernym , jak to nic nie da to wymiana tarczy albo nowe klocki. Stare możesz zostawić na przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Zakupiłem jakos 3 tygodnie temu nowy rower jest to Kross hexagon r4 

I mam problem z hamulcem tylnym   są to  Tektro Disc Aquila mam z nim taki problem gdy hamuje mocniej to cały rower się trzepie i nie wiem od czego to może być, zauważyłem też że gdy hamuje tylnym hamulcem to tłoki się zaciskają i tarcza się przesuwa na jedną stronę a gdy przednim to tłoki się zacisną i tarcza jest nie ruchomo czy tak mam byc czy po prostu tylna tarcza jest jakos nie dokręcoMó

Mógłbym wysłać filmik tylko tu nie dam rady wrzucić bo jest tylko do 1mb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Zakupiłem jakos 3 tygodnie temu nowy rower jest to Kross hexagon r4 

I mam problem z hamulcem tylnym   są to  Tektro Disc Aquila mam z nim taki problem gdy hamuje mocniej to cały rower się trzepie i nie wiem od czego to może być, zauważyłem też że gdy hamuje tylnym hamulcem to tłoki się zaciskają i tarcza się przesuwa na jedną stronę a gdy przednim to tłoki się zacisną i tarcza jest nie ruchomo czy tak mam byc czy po prostu tylna tarcza jest jakos nie dokręcona.

Nie wiem czy się cos z tego wyznasz ale jakies jest ;d 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość mocno przegina tą tarcze. Nawet za mocno. 

 

Z prawej strony zacisku masz miejsce na imbus. To jest regulacja nieruchomego klocka. Spójrz w zacisk i ustaw tak , aby odległość była jak najmniejsza od klocka nieruchomego a ruchomy możesz ustawić naciągając lub luzując linkę przy zacisku lub śrubą przy klamce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50r7NTF.jpg

Na czerwono - regulacja klocka nieruchomego.

Na żółto - rozkręcenie zacisku na 2 części

Na zielono - śruba trzymająca klocki (ją odkręca się od drugiej strony)

 

To pokrętło nie chodzi w ogóle czy jak? Spójrz w zacisk i sprawdź jaką odległość masz od nieruchomego klocka. Jeśli wystaje z korpusu to możesz poluzować zacisk na adapterze i ustawić ręcznie , ale lepiej żeby to pokrętło chodziło. Będzie prościej i szybciej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu sam tego nie zrobisz? Panie , to prosta sprawa jest. Nikt się nie urodził i umiał od tak.

 

Tutaj masz poradnik , Ty przechodzisz do hamulca mechanicznego i masz tam instrukcję pełnej regulacji. Serwis zedrze z Ciebie ze 20 zł a robota zajmie Ci max 15 minut, Z czasem , jak dojdziesz do wprawy to nawet poniżej 2 minut. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...