szymonski Napisano 20 Czerwca 2016 Napisano 20 Czerwca 2016 Emka, jaką opona na tył do 29 -era kupić? Z przodu mam bontrager xr3 t.issue, a z tyłu do tej pory dojezdzalem xr1. Teraz szukam czegoś bardziej terenowego, myślę nad czymś w rodzaju bontrager xr2 ( sory za porównania wyłączenie do treka ale tylko w nim jestem w miarę obeznany). Chcę coś raczej uniwersalnego, zarówno na typowe xc jak i trochę śliskiej nawierzchni / błoto, piach itp. Jeśli ktoś ogarnia się dobrze w treku,mógłby mi wytłumaczyć dodatkowo różnice między oponami expert a team issue?
wojtas7 Napisano 21 Czerwca 2016 Napisano 21 Czerwca 2016 Team Issue jest bardziej odporna na przebicia, wydaje mi się też że guma jest trochę bardziej miękka, przez co szybciej się zużywa ale lepiej trzyma. Na XR3 na Expert miałem w sezonie 3 kapcie, na Team Issue tylko jednego, takie porównanie. Jeśli chcesz coś "bardziej terenowego" to załóż po prostu XR3 z przodu i z tyłu, w wersji 2,3. Balon jest dość duży i bardzo przyjemnie jeździć na ciśnieniu np 1.8 czy 1.7 bara. XR2 ma tą przewagę, że wprawdzie klocki są trochę niższe, ale jest wersja 2,35 i widać że balon jest większy i można na jeszcze niższym ciśnieniu śmigać. Bardzo fajna opona na tył albo na suche. Dużo jeździłem na XR4, to już taka bardziej terenowa opona od XR3 na ciężki warun. Dałem ją teraz na tył a z przodu Hans Dampfa i w wadzie 890gramów to już jest mocny zawodnik na mega błoto/korzenie (Trailstar). Jak nie planujesz jakiejś mega wielkiej wyrypy błotnej to daj dwa razy XR3 team issue i będziesz zadowolony. To dobre opony uniwersalne.
szymonski Napisano 21 Czerwca 2016 Autor Napisano 21 Czerwca 2016 Dobre uniwersalne mówisz?? Myślałem że jak na xc, to xr3 to już wysokie extremum... Przecież fabrycznie do tych rowerów montują xr1... Ok, z przodu mam jednak wersje 2,20 więc na tył też pakować takową? Czy w takim zestawie jazda nie ucierpi na prędkości na jakieś spokojniejszej nawierzchni?
wojtas7 Napisano 21 Czerwca 2016 Napisano 21 Czerwca 2016 A skąd ja mam wiedzieć jaki Ty masz rower ;-) Piszesz opony bardziej terenowe, to takie XR3 w porównaniu do XR1 są (to już w ogóle semislicki). Wiadomo że opory toczenia wzrosną, chcesz opony terenowe które jadą po asfalcie jak slicki? Tak to tylko w erze.
szymonski Napisano 21 Czerwca 2016 Autor Napisano 21 Czerwca 2016 Hah no po prostu się zdziwiłem, nie zależy mi na prędkości będąc na asfalcie, bo po nim nie jeżdżę chodziło mi po prostu o to, czy taki zestaw nie będzie przeznaczony bardziej na trudne warunki i czy jazda po normalnym, suchym terenie będzie bardzo cierpieć czy tylko nieznacznie. Jednak jeśli piszesz że zestaw będzie w miarę uniwersalny to myślę że śmiało mogę go stosować przez cały sezon niezależnie od warunków, zgadza się?
Mieteczek Napisano 24 Czerwca 2016 Napisano 24 Czerwca 2016 Na teren to np. Nobby Nic/Mountaing King/X-king ewt jeżeli potrzebujesz, coś na błotko to napędową może być Hans Dampf. Asfalt/ścieżki ubity teren Race King/Fast Trak/Geax Aka/Saguaro.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.